3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

welke bx kopen ??
Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 25 mei 2006 07:20 PM
  [ # 31 ]
Simpele Ziel schreef:

Hint 2: ik heb nog een BX 16v in de aanbieding…... Wink

Haha daarom de 16v promoten? Wink

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 25 mei 2006 07:21 PM
  [ # 32 ]
Thijsvandebles schreef:

HINT: Ik heb nog een BX chic in de aanbieding…..1600 motor, alles electrisch, open dakje enzo….. Wink

Lijkt me als collega-vader van de topicstarter een prima keus, een 1.6 Chic Cool
Vlot genoeg…zien er leuk uit, ook qua interieur (heerlijke GTI-stoelen, in hoogte verstelbaar)...en redelijk betaalbaar.
En natuurlijk de bekende optie’s als st.bekr. e.d.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 mei 2006 07:38 PM
  [ # 33 ]
M&M schreef:

en zoals de TS aangeeft zijn ze opzoek naar een GTi ...

Ja dat was wel de kernvraag…

Test

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 mei 2006 07:43 PM
  [ # 34 ]

Re: welke bx kopen ??

ariecitroen schreef:

Binnenkort wil mijn zoon een auto gaan kopen om naar zijn stage adres toe te gaan rijden. Je begrijpt het al budget beperkt en bereid eventueel met mij reparaties te doen. Het liefst zou hij een 16v gti willen kopen. Deze zijn schaars weten jullie iets over de betrouwbaarheid ed ? Punten waarop je moet letten.
Of kan hij beter naar een BX gti 8v uitlijken , worden wat vaker aangeboden ?

Graag jullie tips en aankoopadvies

Is deze BX 1.9 Tri *special edition* misschien wat ?

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/citroen/34476388.html?return=eJwlitEKwiAYRt9lsF3qnEapSGxvYjVQtPkzha2id+933Xycc/isYurjVa+zYkKoJs92vTvtSgFFaUgwL+Rp11AgWlsyWSL9Xwg4uO7RsO6RTUktH1nLp4gzyoOGmvoDC+LbQ8X9qEJwXu2FJi7yJM9oYUO74WFK2SMOHRjW6O8PRAov7Q==&df=1

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 25 mei 2006 08:27 PM
  [ # 35 ]

Re: welke bx kopen ??

ariecitroen schreef:

Binnenkort wil mijn zoon een auto gaan kopen om naar zijn stage adres toe te gaan rijden. Je begrijpt het al budget beperkt en bereid eventueel met mij reparaties te doen. Het liefst zou hij een 16v gti willen kopen. Deze zijn schaars weten jullie iets over de betrouwbaarheid ed ? Punten waarop je moet letten.
Of kan hij beter naar een BX gti 8v uitlijken , worden wat vaker aangeboden ?

Graag jullie tips en aankoopadvies

Als het allemaal goedkoop moet kun je idd beter geen GTI kopen, ik werd met de de AX GTI al bij veel verzekeraars niet aangenomen (nog steeds niet terwijl ik hem al twee jaar schadevrij heb) Uit het lijstje dus een GTI 8v, maar ik zou als het puur om goedkoop vervoer voor een paar maanden gaat een 1.6 oid kiezen, is vlot zat en er staan er nog honderden van te koop.

Trouwens, met een BX 1400 ben je ook 7 van de 10 keer als 1e weg bij het stoplicht, zeker als iederen aan het nieuwe rijden doet Cool

Die TRi hierboven is trouwens best cool! En was deze niet bijna net zo snel als een GTI 8v MKII?

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 25 mei 2006 09:21 PM
  [ # 36 ]

Verzekeren kan altijd wel via Emerpark.
Heb ik ook gedaan en zoals gezegd, nog voordat ik zelfs een rijbewijs had.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 mei 2006 09:23 PM
  [ # 37 ]
Simpele Ziel schreef:

Ja das makkelijk geld verdienen voor hun….Je mag dan toch niet rijden, dus kun je ook geen brokken maken…. Wink

Test

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 mei 2006 09:51 PM
  [ # 38 ]
Thijsvandebles schreef:
Simpele Ziel schreef:

Ja das makkelijk geld verdienen voor hun….Je mag dan toch niet rijden, dus kun je ook geen brokken maken…. Wink

Er werd gesproken: zolang de bestuurder maar in het bezit is van een geldig rijbewijs. een dikke maand later rijd er dagelijks een 18 jarige bestuurder erin…ook geen punt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

Gepost: 25 mei 2006 10:17 PM
  [ # 39 ]

Bedankt voor julie snelle reacties, even voor de duidelijkheid, mijn zoon heeft al heel wat duizenden(citroen) km gereden in onze c5 hdi/xsara hdi. De Bbx TD hebben we eigenlijk niet meegenbomen omdat we dachten dat een redelijk exemplaar nu niet echt meer te krijgen zou zijn. Daarnaast heeft zoonlief zijn eerste (citroen ax)totall loss ervaring ook al gehad toen hij van zijn baan werd geduwd, slipte, rondtolde over de a 16 , twee auto’s beschadigde en via de vangrail weer terugkwam op zijn eerste rijbaan… Nog steeds met dank aan de geluksengel !! stapte hij “gewoon"uit.
Daarna is zijn rijstijl een stuk aangepast, vandaar dat ik hem rustig in een snellere BX durf rond te laten rijden. Ik zal even met hem overleggen en toch ook eens kijken of een TD te krijgen is en wat dat betekent voor de wegenbelasting.
Laat wel even weten wat het zal gaan worden

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 25 mei 2006 10:32 PM
  [ # 40 ]

grofgezegd verdubbeld je WB bij een diesel, ik meen dat het zelfs ietsje meer is. Maar dat kan je prima terug vinden op het net. Verder zal de verzekering ook een tikkeltje duurder zijn.

Ik zou zeggen, als het niet hoeft, neem dan een benzine, het fun gehalte ligt veel hoger Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 26 mei 2006 12:03 AM
  [ # 41 ]

voor de helft of is het helfd minder zit ie in een xantia G3 LPi,,met wat extra onderhoud ook niet te versmaden,, benzine is vanaf 10,000 pj af dan word het LPi, G3 wat goedkoper is, daarna diesel, maar dan heb je het al gauw over 35000 km en meer wil dat opwegen tegen de extra kosten.
mvgr wupke:die voor een 1,8 Xantia zou gaan V16 natuurlijk .
Wink
ow ja, vanaf eind juli is mijn Xantia 2 ltr 8V te koop, tegen die tijd,, is dit gedaan.
zuigerveren,
koprevisie
lagerschalen
koppeling
draagarmlagers
alle bollen op druk gezet.
nieuwe vloeistoffen.
nieuwe banden
nieuwe APK
intresse voor een 2 ltr 8V,,metallic green?
Pb ff
wie weet hehe… Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 26 mei 2006 12:05 AM
  [ # 42 ]

Xantia is wel debiel veel duurder in de vaste maand lasten…en het “fun"gehalte begint bij een xantia pas met een oude 16v, TCT of V6…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 26 mei 2006 12:14 AM
  [ # 43 ]

kan wezen, echter, in het geval student, zoek je een tuut waar je van opaan kunt, en niet om de haverklap bij de dealer hangt te zeuren om onderdelen om je half gare schuit op de weg te houden.
oftewel de economen zouden voor degenlijkheid kiezen en lange termijn denken..
starten rijden de bankrekening plunderen kan het FUN GEHALTE ver beneden peil brengen.
mvgr wupke:die liever een deugdelijke xant te koop zet dan een olieboot..toch? Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 26 mei 2006 12:15 AM
  [ # 44 ]

BX GTI koop je niet omdat het financieel zo aantrekkelijk is… Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 26 mei 2006 12:17 AM
  [ # 45 ]
ariecitroen schreef:

De Bx TD hebben we eigenlijk niet meegenomen omdat we dachten dat een redelijk exemplaar nu niet echt meer te krijgen zou zijn.

Ik zal even met hem overleggen en toch ook eens kijken of een TD te krijgen is en wat dat betekent voor de wegenbelasting.

Ik neem aan dat je met een TD een TZD-turbo (berline) bedoelde ? Wink

Die staan inderdaad niet meer zoveel te koop, nee….op dit moment zelfs geen eentje, althans een knappe. Crying or Very sad

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook