Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
V2 schreef:Wisten jullie dat ......... een BX-karkas niet blijft staan op 2 potkrikjes? Best wel spectaculair ... wobble, wobble, klaBAF! Karkas op de grond. Helaas zaten er nog maar 3 van de 4 wielen onder alle drie met slechts 1 wielboutje Bovendien stond het karkas toen ook half op de stoep. Met de andere BXen en een sleepkabel het karkas zijdelings van de stoep getrokken (knars, piep, knal) zodat ‘t geheel weer op straat stond Benieuwd wat de slopers er van denken als ie opgehaald wordt
Het was een rotklus omdat ik per se de wielen weer onder de auto wou hebben voor vannacht… En helaas kwamen we gewoon 1 garagekrik of een aantal assteunen te kort!
Dom van me maar ach, wel spectaculair!
En we hielden genoeg afstand toen het begon.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:V2 schreef:Wisten jullie dat ......... een BX-karkas niet blijft staan op 2 potkrikjes? Best wel spectaculair ... wobble, wobble, klaBAF! Karkas op de grond. Helaas zaten er nog maar 3 van de 4 wielen onder alle drie met slechts 1 wielboutje Bovendien stond het karkas toen ook half op de stoep. Met de andere BXen en een sleepkabel het karkas zijdelings van de stoep getrokken (knars, piep, knal) zodat ‘t geheel weer op straat stond Benieuwd wat de slopers er van denken als ie opgehaald wordt
Het was een rotklus omdat ik per se de wielen weer onder de auto wou hebben voor vannacht… En helaas kwamen we gewoon 1 garagekrik of een aantal assteunen te kort!
Dom van me maar ach, wel spectaculair!
En we hielden genoeg afstand toen het begon.
Zow, da’s werk. Als je een BX zonder motor en subframes hebt staan kun je dat gewoon tillen (al is het dan wat lastig om de wielen er geloofwaardig onder te zetten….)
Ik zat me vanavond trouwens nog te bedenken dat ik het tussenwiel a/d HD pomp/dynamo steun eigenlijk wel eens zou willen vergelijken met dat van mijn 1600 chic (dat reutelt namelijk nogal). Iemand die weet of dat gelijk is?
Zie je kans die er nog af te draaien voor de sloper ‘m ophaalt (zit al bijna los schat ik zo)? Kom ik ‘m morgenmiddag even ophalen, ben dan toch in de buurt.
Ich bin ein Breaker
Hier dan de foto’s.
Vanochtend bij aankomst was het al gezellig druk:
foto 2: Alex (l) en Lucas (r)
foto 3: ondergetekende met V2 (Michel) achter het stuur
foto 4: hele gare BX 19 TGI Routière
foto 5: Alex en Michel hebben het interieur flink gedemonteerd
foto 6
foto 7: motorolie aftappen
foto 8: kleppendeksel eraf
foto 9: kleppendeksel eraf (detail)
foto 10: blaadjes in het open injectiehuis
foto 11: beetje heen en weer duwen
foto 12: nogmaals
foto 13: leeg
foto 14: veel roest in het linker voorscherm
foto 15: de motor
foto 16: de BX wordt steeds kaler…
foto 17: nee, die rijdt echt niet meer…
foto 18: Constructie gebouwd om de benzine van de Routière in de Digit van Alex te krijgen
foto 19: benzine loopt vanuit de tank van de Rout naar de Digit
foto 20: thuis tanken
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Alcyone schreef:V2 schreef:Wisten jullie dat ......... een BX-karkas niet blijft staan op 2 potkrikjes? Best wel spectaculair ... wobble, wobble, klaBAF! Karkas op de grond. Helaas zaten er nog maar 3 van de 4 wielen onder alle drie met slechts 1 wielboutje Bovendien stond het karkas toen ook half op de stoep. Met de andere BXen en een sleepkabel het karkas zijdelings van de stoep getrokken (knars, piep, knal) zodat ‘t geheel weer op straat stond Benieuwd wat de slopers er van denken als ie opgehaald wordt
Het was een rotklus omdat ik per se de wielen weer onder de auto wou hebben voor vannacht… En helaas kwamen we gewoon 1 garagekrik of een aantal assteunen te kort!
Dom van me maar ach, wel spectaculair!
En we hielden genoeg afstand toen het begon.
Zow, da’s werk. Als je een BX zonder motor en subframes hebt staan kun je dat gewoon tillen (al is het dan wat lastig om de wielen er geloofwaardig onder te zetten….)
Ik zat me vanavond trouwens nog te bedenken dat ik het tussenwiel a/d HD pomp/dynamo steun eigenlijk wel eens zou willen vergelijken met dat van mijn 1600 chic (dat reutelt namelijk nogal). Iemand die weet of dat gelijk is?
Zie je kans die er nog af te draaien voor de sloper ‘m ophaalt (zit al bijna los schat ik zo)? Kom ik ‘m morgenmiddag even ophalen, ben dan toch in de buurt.
Moet kunnen… zal er morgen gelijk naar kijken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Nu de filmpjes nog, want die zijn het leukst
Daar is het overlijden van een BX namelijk op te zien. In dit geval niet zo erg, want deze Routière was echt niet te redden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Nu de filmpjes nog, want die zijn het leukst
Daar is het overlijden van een BX namelijk op te zien. In dit geval niet zo erg, want deze Routière was echt niet te redden.
Wel een beetje jammer toch; met de kop had nog wel een Xantia 1.8 8v lpg-rijder blijgemaakt kunnen worden. Al was de staat van de koelvloeistof wel “zorgelijk”...
Maar goed, toch wel weer op een gezellige manier de nodige hebbedingetjes gescoord, bedankt Alex (en de gelukkig niet zo moeilijke buurtgenoten…)!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Hier dan de foto’s.
Vanochtend bij aankomst was het al gezellig druk:
foto 2: Alex (l) en Lucas (r)
foto 3: ondergetekende met V2 (Michel) achter het stuur
foto 4: hele gare BX 19 TGI Routière
foto 5: Alex en Michel hebben het interieur flink gedemonteerd
foto 6
foto 7: motorolie aftappen
foto 8: kleppendeksel eraf
foto 9: kleppendeksel eraf (detail)
foto 10: blaadjes in het open injectiehuis
foto 11: beetje heen en weer duwen
foto 12: nogmaals
foto 13: leeg
foto 14: veel roest in het linker voorscherm
foto 15: de motor
foto 16: de BX wordt steeds kaler…
foto 17: nee, die rijdt echt niet meer…
foto 18: Constructie gebouwd om de benzine van de Routière in de Digit van Alex te krijgen
foto 19: benzine loopt vanuit de tank van de Rout naar de Digit
foto 20: thuis tanken
Die foto’s en dan eindigen met die RIP op het eind… meesterlijk!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
PS:
foto 14: veel roest in het linker voorscherm
moet natuurlijk ‘rechter voorscherm’ zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wees blij dat er RIP op staat en geen Xantia
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
zo!,
vandaag het overleden beestje weer op zijn eigen hoefjes gezet. Meteen de zwarte hoedenplank meegenomen, dat gezocht topic kan dus op slot. en ook nog de kachelventilator er af gehaald.
was wederom een gezellig en erg nat middagje leerdam!
op de terugweg kon ik meteen even mijn droge jas nat laten regenen omdat ik mijn koelvloeistof aan het verliezen was. De waxpatroon die een beetje los hing te bengelen na het installeren van de handchoke was uit de houder verdwenen ops: Gelukkig stond er een ANWB man op het parkeerterrein waar ik stopte en kon hij me aan een koppelstukje en koelvloeistof helpen. Had wel mazzel want de wachttijd was geloof ik eigenlijk iets van 2 uur…..
neem je ook een keer zelf geen vloeistof en gereedschap mee…..
McDean schreef:wees blij dat er RIP op staat en geen Xantia
Gelukkig was de motorkap gespaard gebleven bij dit geklieder; die heb ik gisteren in een licht buitje nog overgezet; vandaag voor de flinke plensbui uit nog het linker portier overgehangen. Mijn 19TGD break is op een kras “onder de gordel” op het achterscherm na weer helemaal sjiek.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
is nog een mooie kap ja! gelukkig istie niet verdwenen..
@Alex: de per abuis door iemand in mijn achterbak gemikte “gordelvanger” is inmiddels opgedoken onder het portier vandaan. Alex, laat maar weten wanneer je ‘m nodig hebt dan regelen we wel wat. Ik laat ‘m voorin de auto liggen zodat ik ‘m niet *vergeet*.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:@Alex: de per abuis door iemand in mijn achterbak gemikte “gordelvanger” is inmiddels opgedoken onder het portier vandaan. Alex, laat maar weten wanneer je ‘m nodig hebt dan regelen we wel wat. Ik laat ‘m voorin de auto liggen zodat ik ‘m niet *vergeet*.
Komt wel goed
Gordels hebben niet mijn grootste prioriteit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
V2 schreef:Waar zijn trouwens de filmpjes gebleven? Ben er namelijk wel erg benieuwd naar!
Sja, ik heb ze hier op mijn pc staan maar weet niet wat ik ermee moet doen… ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX