Bram , leg dit ff uit wil je?
snap der geen z*k van namenlijk.
mvgr V8wuppo…
CP uit Bram zn onderschrift….
*Een 6-cylinder V8 met 16V en 200nm vermogen gaat best hard* (® Tom D. gevonden in een ondertiteling)
Dat is iets dat in het onderscrift van Tom Duckpower stond op MSN…
Juist omdat er geen hout van klopt is ie leuk…
Ik bedoel maar, maakt meteen een eind aan al die 16v patsers
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
kreazyV8wuppo schreef:Bram , leg dit ff uit wil je?
snap der geen z*k van namenlijk.mvgr V8wuppo…
CP uit Bram zn onderschrift….
*Een 6-cylinder V8 met 16V en 200nm vermogen gaat best hard* (® Tom D. gevonden in een ondertiteling)
Ha ha ha…..dat had ons gewaardeerde forumlid, Tom Duckpower in z’n MSN profiel staan, had ie ergens gezien in de ondertiteling van een autoprogramma of zo.
Ik vond het wel zo’n *sterke* tekst (humor) dat ik het in mijn onderschrift heb geplaatst.
Maar we gaan wel fftopic
Off topic dan.
een V8 heeft 8 X 2 of 8 X 4 kleppen,,
= dus 8 X 2 = 16
= dus 8 X 4 = 32
kleppen.
een V6
= dus 6 X 2 = 12
= dus 6 X 4 = 24
kleppen dus…
vond het al een vreemd onderschift..
die @ deed me aan het denken zetten (geheel of topic) hehe…
mvgr wupke:die wel weet hoeveel kleppen er in een cilinder zweven..
daarnaast kent alleen maserati/citroën een 6cilinder v8
Maargoed, ben wel benieuwd wat het gaat worden…een 8 of 16v….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
TZI
luxe comford en nog sneller dan een GOLF 2.0 GTI
(maar dat is me ultra goedkoper bx 1400 al bijna )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
luxe comford en nog sneller
Daan toch, hoe kun je ‘t neertypen
Je moet ook maar net geluk hebben met een bx geloof ik.
Begin zo langzaam aan mijn bx echt spuug en spuugzat te worden.
Net dat ding een hele dure beurt laten geven, maandje later begint de stuurbekrachtiging weer te etteren, hij houdt in op de snelweg, motormanagement lampje brandt af en toe, stabistokjes beginnen steeds erger te rammelen. etc etc
Het lijkt af en toe wel of ik geen bx mág rijden ofzo.
Maandag gaat ie maar weer naar Chyparse voor de stuurverkrachting. Mocht het dan nóg niet opgelost zijn dan gaat ie na de zomervakantie de verkoop in. Een auto moet ook financieel nog wel leuk blijven. Heb in deze bx nu al bijna 2000 euro kosten zitten in krap een jaar tijd.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Je moet ook maar net geluk hebben met een bx geloof ik.
Begin zo langzaam aan mijn bx echt spuug en spuugzat te worden.
Net dat ding een hele dure beurt laten geven, maandje later begint de stuurbekrachtiging weer te etteren, hij houdt in op de snelweg, motormanagement lampje brandt af en toe, stabistokjes beginnen steeds erger te rammelen. etc etcHet lijkt af en toe wel of ik geen bx mág rijden ofzo.
Maandag gaat ie maar weer naar Chyparse voor de stuurverkrachting. Mocht het dan nóg niet opgelost zijn dan gaat ie na de zomervakantie de verkoop in. Een auto moet ook financieel nog wel leuk blijven. Heb in deze bx nu al bijna 2000 euro kosten zitten in krap een jaar tijd.
I hear you!
Ik ben ‘m nog niet spuugzat, maar heb ook geen zin om iedere zaterdag met mijn kop onder de kap te zitten. Moet ik er wel bij vertellen dat ik hem voor maar 125 euro gekocht heb en het tot nog toe alleen maar “kleine” dingetjes en tot nog toe waren de adals het duurst…....maar toch.
En ik ben er nog lang niet
Van de andere kant, heb gisteren met de bx een tocht uitgezet voor de rx-7 club (stuiterbakken van jewelste) samen met een mede club-lid en samen kwamen we tot de conclusie dat het toch wel heel comfortabel rijdt….....daar hou ik me dan maar aan vast
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:metro2005 schreef:Je moet ook maar net geluk hebben met een bx geloof ik.
Begin zo langzaam aan mijn bx echt spuug en spuugzat te worden.
Net dat ding een hele dure beurt laten geven, maandje later begint de stuurbekrachtiging weer te etteren, hij houdt in op de snelweg, motormanagement lampje brandt af en toe, stabistokjes beginnen steeds erger te rammelen. etc etcHet lijkt af en toe wel of ik geen bx mág rijden ofzo.
Maandag gaat ie maar weer naar Chyparse voor de stuurverkrachting. Mocht het dan nóg niet opgelost zijn dan gaat ie na de zomervakantie de verkoop in. Een auto moet ook financieel nog wel leuk blijven. Heb in deze bx nu al bijna 2000 euro kosten zitten in krap een jaar tijd.
I hear you!Ik ben ‘m nog niet spuugzat, maar heb ook geen zin om iedere zaterdag met mijn kop onder de kap te zitten. Moet ik er wel bij vertellen dat ik hem voor maar 125 euro gekocht heb en het tot nog toe alleen maar “kleine” dingetjes en tot nog toe waren de adals het duurst…....maar toch.
En ik ben er nog lang nietVan de andere kant, heb gisteren met de bx een tocht uitgezet voor de rx-7 club (stuiterbakken van jewelste) samen met een mede club-lid en samen kwamen we tot de conclusie dat het toch wel heel comfortabel rijdt….....daar hou ik me dan maar aan vast
Dat is ook exact de reden dat ik niet van de bx afwil enerzijds. Vind maar eens een auto die zo comfortabel is als de bx. De enige auto die er voor in aanmerking zou komen is de Xantia, alleen is die qua wegenbelasting een stuk duurder ivm het hogere gewicht.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
kreazyV8wuppo schreef:kan wezen, echter, in het geval student, zoek je een tuut waar je van opaan kunt, en niet om de haverklap bij de dealer hangt te zeuren om onderdelen om je half gare schuit op de weg te houden.
oftewel de economen zouden voor degenlijkheid kiezen en lange termijn denken..
starten rijden de bankrekening plunderen kan het FUN GEHALTE ver beneden peil brengen.
mvgr wupke:die liever een deugdelijke xant te koop zet dan een olieboot..toch?
Och, iedere student begint toch zo? En dat zeuren om onderdelen valt reuze mee en als je naar een dealer gaat ben je zowiezo niet goed bij je hoofd, daar hebben we internet voor vandaag de dag. Daarnaast, de BX is en blijft de goedkoopste hydropneumaat om te rijden. De lichtste Xantia is zwaarder dan de zwaarste BX!
Ik zou gaan voor een BX 1400 of 1600. De 1900 benzine is gewoon onzuinig ongeacht stand van je gaspedaal of snelheid.
Een BX op leeftijd heeft altijd meer zorg nodig dan een Xantia, maar BX onderdelen kosten bijna niets en Xantia onderdelen kunnen nog best veel geld kosten. Er worden momenteel zoveel BXxen naar de sloop afgevoerd dat er een gigantisch onderdelenoverschot is wat nog jaaaren aanhoudt. Ook GS en CX onderdelen kosten bijvoorbeeld nog steeds weinig.
En als je ziet wat ik heb gehad met mijn 20 jarige BX de afgelopen 30.000 KM, is dat heel netjes te noemen.
Als je slim bent, kun je BX rijden met de onderhoudskosten van een kratje bier per maand! Gewoon alles zelf doen en zorgen voor een klein voorraadje aan kritische onderdelen.
Ga nooit met een BX naar een dealer. Kost je veel te veel geld want die dealers zien je liever gaan dan komen.
Ik vind de Xantia best een aardige auto, maar ik zal er nooit een kopen. Gewoon omdat ze te duur zijn in gebruik en er te weinig voor teruggeven. En een Xantia heeft te weinig karakter, vergeleken met ikonen als de CX/DS/XM/BX en GS.
De huidige BX community krijgt steeds meer kennis en ervaring, bijna elk probleem is meerdere keren getackeld, we worden allemaal onze eigen automonteurtje. Een BX is zeker wel een veilige keuze. Waar je vroeger overgeleverd was aan de gratie van de plaatselijke dealer, garagist of plaatselijke beun, wordt het netwerk steeds groter van handige adressen en kennis.
Tot zover mijn pleidooi,
Een hardnekkige BX rijder, omdat voor mij de BX de ideale auto is.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
metro2005 schreef:marx-7 schreef:metro2005 schreef:Je moet ook maar net geluk hebben met een bx geloof ik.
Begin zo langzaam aan mijn bx echt spuug en spuugzat te worden.
Net dat ding een hele dure beurt laten geven, maandje later begint de stuurbekrachtiging weer te etteren, hij houdt in op de snelweg, motormanagement lampje brandt af en toe, stabistokjes beginnen steeds erger te rammelen. etc etcHet lijkt af en toe wel of ik geen bx mág rijden ofzo.
Maandag gaat ie maar weer naar Chyparse voor de stuurverkrachting. Mocht het dan nóg niet opgelost zijn dan gaat ie na de zomervakantie de verkoop in. Een auto moet ook financieel nog wel leuk blijven. Heb in deze bx nu al bijna 2000 euro kosten zitten in krap een jaar tijd.
I hear you!Ik ben ‘m nog niet spuugzat, maar heb ook geen zin om iedere zaterdag met mijn kop onder de kap te zitten. Moet ik er wel bij vertellen dat ik hem voor maar 125 euro gekocht heb en het tot nog toe alleen maar “kleine” dingetjes en tot nog toe waren de adals het duurst…....maar toch.
En ik ben er nog lang nietVan de andere kant, heb gisteren met de bx een tocht uitgezet voor de rx-7 club (stuiterbakken van jewelste) samen met een mede club-lid en samen kwamen we tot de conclusie dat het toch wel heel comfortabel rijdt….....daar hou ik me dan maar aan vast
Dat is ook exact de reden dat ik niet van de bx afwil enerzijds. Vind maar eens een auto die zo comfortabel is als de bx. De enige auto die er voor in aanmerking zou komen is de Xantia, alleen is die qua wegenbelasting een stuk duurder ivm het hogere gewicht.
Maar jij laat ook teveel doen vind ik. Middagje besteden aan het oplossen van een probleem en je hebt weer een smak geld bespaard.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Simpele Ziel schreef:mja, die 160pk van de 16v vervelen me nu al..en inderdaad al ruim 4 maanden in het bezit van een rijbewijs…
[nog verder offtopic]
Dat is geen goed teken. Ik zie meer mensen die verslaafd raken aan snelheid en kracht, en uiteindelijk een flink ongeluk krijgen of veroorzaken. Zeker met 4 maanden, ben je een risicogroep die de komende tijd alleen maar radicaler gaat rijden, volgens de statistieken.
Niet eens tijd om je te bezinnen op een veiligere manier om je kicks te halen?
[einde preek van een ouwe lul]
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Laat ik zeggen dat de lol er voor mij ook vanaf is hoor…
Ik merk ook wel dat ik eerder geneigd ben om een snelle actie uit te voeren mede doordat ik 160pk voor me neus heb. gelukkig kan ik me meestal wel inhouden…
Maar, zodra ik een koper voor mijn BX mag ze toch het veld ruimen..
Eigenlijk heel onlogisch want de auto heeft in de tijd dat ik haar hem me niet 1 keer laten staan, rijdt heerlijk, is ontzettend goedkoop in WB en verzekering(voorbeeld, peugeot 106 zou jaarlijks net zo duur zijn) en zoiets snels zal ik de eerst komende 10 jaar niet meer op mijn naam hebben denk ik…
maarja, de klik is er nog steeds niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Laat ik zeggen dat de lol er voor mij ook vanaf is hoor…
Ik merk ook wel dat ik eerder geneigd ben om een snelle actie uit te voeren mede doordat ik 160pk voor me neus heb. gelukkig kan ik me meestal wel inhouden…
Maar, zodra ik een koper voor mijn BX mag ze toch het veld ruimen..
Eigenlijk heel onlogisch want de auto heeft in de tijd dat ik haar hem me niet 1 keer laten staan, rijdt heerlijk, is ontzettend goedkoop in WB en verzekering(voorbeeld, peugeot 106 zou jaarlijks net zo duur zijn) en zoiets snels zal ik de eerst komende 10 jaar niet meer op mijn naam hebben denk ik…
maarja, de klik is er nog steeds niet…
Weet je wat érg bevrijdend werkt van die honger naar snelheid? Een 1400 tje crisis met 4 bak. Dan heb je het veel te druk met te genieten van het comfort om je nog zorgen te maken of je nou wel of niet de snelste bent van het stel voor het stoplicht…
Ich bin ein Breaker