Ik heb vandaag een tussenmodel erbij gekocht,gris perle 150000 km,gele lampen/verstralers ,voorzien van airco.
Het is een zuidfranse import,nagenoeg roestvrij,goed in de lak,op ned. kenteken.
De trx’en hebben nog zeer goed profiel,de uitlaat is nieuw.
Het blijft een franse auto dus werk aan de bumpers,strips,achterklep.
De vorige eigenaar heeft de cx in ‘98 op kenteken laten zetten,en heeft er toen voor 4000 gulden bij citroendealer v.d koog in limmen aan laten verspijkeren.
Na zo’n 50 km bleek de cx boven de 3000 toeren in te houden,terug naar de garage dus.
Daar hebben ze het probleem er niet uit kunnen krijgen,zoeken in de loze uurtjes.
7 jaar heeft ze in een loods gestaan,het laatste jaar buiten.
Is kijken of ik haar bij citroville weer tot leven kan wekken,die storing ben ik niet zo bang voor.
Eerst maar eens beginnen met de injectie galerij meestal zitten de injectoren na al die jaren vast.
M’n gti turbo serie 2 is aan het overlijden;slechte drukgroep,slechte compressie en nog 2 maanden apk, mooie donor dus.
Als ze weer netjes loopt,wil ik haar laten tectyleren,dan red ze belastingvrij ook nog wel.
Weer geen vakantie dus dit jaar,maar wel een leuk projekt.
Foto’s is altijd een lastig verhaal voor mij,daar heb ik hulp bij nodig.
Ik laat het zeker nog wel weten als ze weer zweeft, met een verse apk.
Ik zal jullie ook op de hoogte houden met de reparaties/standschade,valt altijd weer iets van te leren.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Nou, gefeliciteerd maar weer. Je hebt echt een imposant wagenpark.
gefeliciteerd ben beniuwd naar de :photo ik wacht rustig af
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
beter nog een cx erbij stuur je fotos anders naar patje
Tot leven gewekt
Gisteren heb ik haar opgehaald uit Limmen,een en al vertraging,file.
Vandaag bij citroville even het een en ander vervangen,de boosdoener was de benzinepomp.
De 2de pomp liep al gelijk vast,dus weer een andere eronder.
Gelijk maar even de tank geleegd,de inhoud mocht de naam benzine niet meer dragen,ranzig goedje.
Eindelijk kwam ze tot leven,de cx heeft maar 50 km na een grote beurt gereden,dit was echter in ‘98.
Morgen dus een rondje bollen vullen,vloeistoffen/filters vervangen,remmen controleren.
De ashoezen,bovenste fusees,einddemper ,achterste trx’en zijn nieuw heb ik gezien.
Voor de apk hoeft er maar weinig aan te gebeuren,er moeten nog wel nieuwe kenteken platen op,gelijk maar de luxe bestellen.
Ben benieuwd of de storing er nog inzit (inhouden),de luchtmeter en een overdrukventiel heb ik vervangen.
De c.v en de watertemp. meter werken niet,staat ook op het lijstje van morgen.
Volgende week dus de apk,en de auto wat verfraaien,strips spuiten andere achterklep,nieuwe hemel monteren.
Ook maar eens op de velgenberg neuzen voor een paar nette turbo velgen.
Ik wil de in zilver meegespoten bumpers maar vervangen door chroom,veel goedkoper.
Ik denk dat een 2 nieuwe matte bumpers met hoekstukken,weer netjes in kleur gespoten iets over m’n budget gaat.
Volgende week dus weer meer nieuws.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
apk
Vandaag is ze voor de keuring geweest.
De volgende dingen hebben ze gevonden:
Lekzak linksvoor,co stellen en koplampen stellen.
Ik heb zelf nog nieuwe remslangen gemonteerd.
Valt allemaal reuze mee,zelfs de remmen heb ik niets aan gedaan,zaten na 8 jaar stilstand nog gewoon los.
De lekzak heb ik bij citroendealer ruesink nieuw besteld,en komt morgen binnen.
Het inhouden is bij mij nog niet voorgekomen,ik heb haar nog niet boven de 3500 toeren gehad.
De eerste maand,nog een beetje rustig aan doen,dat mag ook wel na zo’n lange stilstand.
Ik ben ondertussen begonnen aan het verfraaien van de binnen/buitenzijde,ze is behandeld als een opel ascona daar in frankrijk.
Gelukkig heb ik nog een nieuw beklede hemel weten te redden uit een sloper van dibert.
Die gaat er morgen in,van het weekend gaan er twee andere voorstoelen in,en een verlengde slede.
Het gevoel dat je normaal in een prestige hebt achterin,heb je dan gewoon achter het stuur.
Lekker languit liggen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Yes,nieuwe apk
Ze zweeft inmiddels weer over de ned. wegen,ik ben er nu ook achter wat die storing is die er dus nog steeds inzit.
Bij 3600 toeren komt er een backfire,en gaat ze inhouden.
Ik heb de dynamo doorgemeten,die geeft meer als 15 volt,dat lijkt me ook niet gezond voor de electronica.
Dat staat dus als eerste op de lijst,dynamo vervangen.
Ik heb besloten om een set rood leer in de auto te zetten,ga hier van de week mee beginnen.
Ik zet de borbet velgen van m’n andere cx over,de turbo velgen zien er niet meer uit.
Voor de rest is alles top,motor,bak koppeling,koeling.
Tot nu toe zeker geen miskoop.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Re: Yes,nieuwe apk
ray schreef:Ze zweeft inmiddels weer over de ned. wegen,ik ben er nu ook achter wat die storing is die er dus nog steeds inzit.
Bij 3600 toeren komt er een backfire,en gaat ze inhouden.
Ik heb de dynamo doorgemeten,die geeft meer als 15 volt,dat lijkt me ook niet gezond voor de electronica.
Dat staat dus als eerste op de lijst,dynamo vervangen.
Ik heb besloten om een set rood leer in de auto te zetten,ga hier van de week mee beginnen.
Ik zet de borbet velgen van m’n andere cx over,de turbo velgen zien er niet meer uit.
Voor de rest is alles top,motor,bak koppeling,koeling.
Tot nu toe zeker geen miskoop.Gr Raymond
rood leer :hunk sexy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kan je daar zomaar aankomen aan rood leer?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heey…. 1 forumer uit de buurt
(mijn Bx is ook in onderhoud bij citroville)
ps tank je wel is bij de Brand oil in Borculo (daar werk ik)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
arjan_verkade schreef:kan je daar zomaar aankomen aan rood leer?
heeft ie al denk ik.. waneer komen nou es die foto’s
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Misschien wil mcdean een keer helpen met de foto’s,als ie zin heeft.
Ik zie je bx regelmatig bij het brand tankstation staan,ik kom meestal zaterdagmorgen langs vliegen in m’n cx op weg naar citroville,daar werk ik op zaterdag.
In die rode gti turbo,nu is het een zilver metallic gti turbo.
De rode word binnenkort ontleed,koppeling licht er nu helemaal uit.
Dat rode leer komt bij citroville vandaan,is een serie 1 gti interieur,past dus perfekt in een tussenmodel turbo.
Is erg zeldzaam,heeft zeker 15 jaar in de opslag gezeten.
Gewoon een aantal zaterdagen voor nop gewerkt.
Gr Raymond
Het was een cx of niks