Ik heb gisteren de witte 2 liter voor het eerst in 4 jaar aan de loop gemaakt en op de brug gezet, eigenlijk met de bedoeling om te zien wat er nog bruikbaar was. Tot mijn stomme verbazing waren bodem en chassis nog keihard na vier jaar op de buik in het gras. Alleen een beetje vliegroest en dan ook nog maar op een paar plaatsen. De auto is m.i. met minimaal werk weer op de weg te krijgen.
Het enige zorgwekkende wat ik tegenkwam waren roestblaren onder het derde zijruitje. Dit roest van binnenuit. Enig prikwerk leerde dat de auto hier WEL verrot was. Het lijkt mij (als las-leek) een vervelende plek om te repareren. Heeft iemand ervaring met het lassen van zo’n plek en is dit een beetje gemakkelijk te herstellen?
Ja dat had ik ook. Heb een cx gti wit. Auto was helemaal goed, op een plek na, dat was rechts achter onder het derde ruitje.
Het leek een kleine plek, maar toen ik de slijptol er in zetten werd het een heel groot gat. Lastige klus omdat onder de ruit drie metalen platen samen komen. Dus zeker lastig. Ook heb ik de ruit eruit moeten halen en een nieuwe in moeten lijmen.
Dat het verrot was kwam door dat de kit in die wielkuip niet goed zat.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Iemand schreef eens dat roestschade aan de bodem vooral komt door rijden, en roestschade in portieren, bij zijruitjes en aan de stijlen door het stilstaan. Klinkt op zich best logisch.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
mocht je zover zijn dat je de schade gerepareerd hebt,
kan ik je ten zeerste de producten van carprotech aanbevelen.
met name RX5 en RX10 zijn uitermate, ik zeg het nog een keer “uitermate” geschikt om de roest tegen te gaan.
ik heb dit spul al jaren in gebruik, en op onze eend zit het sins 8 jaar, geen spatje roest te bekennen.
http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm
kijk en vergelijk
Dit lijkt me ook een kitprobleem, want het knispert allemaal vervaarlijk als je er van onderuit tegenaan drukt. Zal dus maar rekening houden met een groot gat. Maar eens even een bevriende lasser zo gek zien te krijgen…
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: Roest/rot onder derde zijruitje
Een goede lasser moet daar voor niet al te veel geld wel wat van kunnen maken. Ik ken wel zo’n lasser. Maar ja, dan moet het nog strak gemaakt en gespoten worden.
Apprentice schreef:Ik heb gisteren de witte 2 liter voor het eerst in 4 jaar aan de loop gemaakt en op de brug gezet, eigenlijk met de bedoeling om te zien wat er nog bruikbaar was. Tot mijn stomme verbazing waren bodem en chassis nog keihard na vier jaar op de buik in het gras. Alleen een beetje vliegroest en dan ook nog maar op een paar plaatsen. De auto is m.i. met minimaal werk weer op de weg te krijgen.
Het enige zorgwekkende wat ik tegenkwam waren roestblaren onder het derde zijruitje. Dit roest van binnenuit. Enig prikwerk leerde dat de auto hier WEL verrot was. Het lijkt mij (als las-leek) een vervelende plek om te repareren. Heeft iemand ervaring met het lassen van zo’n plek en is dit een beetje gemakkelijk te herstellen?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”