Kleur van Chic achterlichten
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 mei 2006 02:49 AM

Ik vraag me dus al enige tijd af welke kleur de achterlichten van mijn Chic (krulletter, 1e serie) HOREN te hebben.

Ik dacht de hele tijd dus groen, maar ik heb nu een setje bruine lichten erop gezet en dat ziet er eigenlijk wel logischer uit.
Maar wat is nou origineel? Groen of bruin? Of nog iets anders?

Vandaar de poll: wie heeft er een chic, en met welke tint achterlichten was deze volgens jou standaard uitgerust?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 28 mei 2006 02:53 AM
  [ # 1 ]

Re: Kleur van Chic achterlichten

Mijn chic had bruine achterlichten (2e type, zonder krulletters), maar alle chics die ik tot nu toe heb gezien (minus 2) hadden groene achterlichten. Ik vroeg het me ook al af, en heb er maar groene opgezet aangezien ik die bruine uiterst lelijk vond staan…

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 mei 2006 03:00 AM
  [ # 2 ]

deur63 schreef:

Mijn chic had bruine achterlichten (2e type, zonder krulletters), maar alle chics die ik tot nu toe heb gezien (minus 2) hadden groene achterlichten. Ik vroeg het me ook al af, en heb er maar groene opgezet aangezien ik die bruine uiterst lelijk vond staan…

Ik heb ze er op proef opgedrukt; ik wilde wel eens zien hoe het staat. Beter in ieder geval dan mijn “two-tone-groen” achterlichten met scheuren erin, waar zoveel mos onder de randen zit dat ze dus 2 kleuren groen bevatten…
En toen bedacht ik me dat zilvergrijze typen 3 altijd bruinige tint (of oranje?) achterlichten hadden. Affijn, ik ben benieuwd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 28 mei 2006 03:07 AM
  [ # 3 ]

Tja, het rare van mijn bruine lichten is, is dat die uit 1992 zijn (daar staat een datumstempel op) terwijl de auto zelf uit 1991 is, dus *dat* zijn niet de originele lichten.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 mei 2006 03:04 PM
  [ # 4 ]
Abyssion schreef:

Je moet gewoon doen wat je het mooiste vind…een bx hoeft niet orgineel te blijven(oei nu krijg ik het hele forum over me heen Very Happy )

een Bx niet orgineel pas op met wat je zegt Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 28 mei 2006 03:34 PM
  [ # 5 ]

en heb er maar groene opgezet aangezien ik die bruine uiterst lelijk vond staan…

Heb ik die lampen niet ooit voor je meegenomen… ?  Cool

En toen bedacht ik me dat zilvergrijze typen 3 altijd bruinige tint (of oranje?) achterlichten hadden. Affijn, ik ben benieuwd.

Mijn zilvergrijze type3 heeft bruine achterlichten ja

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 28 mei 2006 09:24 PM
  [ # 6 ]

Iemand een foto met beide typen? Was me niet opgevallen.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 28 mei 2006 09:44 PM
  [ # 7 ]

ik vind dat de rood/bruine rookglas lichten op elke BX had moet worden gezet. persoonlijk vind ik dat gewoon de allermooiste kleur.
je hebt ze ook geheel rood, en blauw/rood. misschien nog wel meer kleuren, in frankrijk zie je altijd meer dan hier natuurlijk.  Wink
maar dat staat gewoon niet, om van de geheel kleurrijke lampen (rood, oranje met wit) nog maar te zwijgen. die vind ik echt afschuwelijk Confused

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 29 mei 2006 02:36 AM
  [ # 8 ]
vortex schreef:

ik vind dat de rood/bruine rookglas lichten op elke BX had moet worden gezet. persoonlijk vind ik dat gewoon de allermooiste kleur.
je hebt ze ook geheel rood, en blauw/rood. misschien nog wel meer kleuren, in frankrijk zie je altijd meer dan hier natuurlijk.  Wink
maar dat staat gewoon niet, om van de geheel kleurrijke lampen (rood, oranje met wit) nog maar te zwijgen. die vind ik echt afschuwelijk Confused

Maar wel weer érg origineel en herkenbaar type 1/2 natuurlijk.

Praat me er trouwens niet van hoeVEEL type achterlichten de BX berline elektrisch kent - ik heb een doosje staan met 5 type 1/2 achterlichten en daar is er vlgs mij geeneen van hetzelfde soort / stekkertype (en ja, er zit links/rechts verschil, dat weet ik). Makkelijk hoor, breaks met maar 1 soort en daarvan alleen links of rechts.

Maar terug naar de vraag: “wie heeft er een chic, en met welke tint achterlichten was deze volgens jou standaard uitgerust?”. Het gaat me dus niet zozeer om wat je ervan vindt (ik twijfel nog) maar wat de originele uitrusting volgens jou was. Ik wil daarvan dan één setje hele exemplaren op voorraad hebben en de rest van het spul opruimen (het wordt teveel).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook