21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
   
Xantia 1.9TD gekocht (foto’s p.3)
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 mei 2006 08:16 PM
  [ # 301 ]

Ben benieuwd, m’n Xantia veert eigenlijk niet zo slecht hoor, wil gewoon zeker weten dat de bollen op druk staan (ook de anti zink bol).

Als ze allemaal gevuld zijn weet ik zeker dat ‘t goed is, ik weet niet of dat ooit al eens is gebeurd (zitten geen vulnippels op in ieder geval).

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 mei 2006 12:35 AM
  [ # 302 ]
voge schreef:

Ben benieuwd, m’n Xantia veert eigenlijk niet zo slecht hoor, wil gewoon zeker weten dat de bollen op druk staan (ook de anti zink bol).

Als ze allemaal gevuld zijn weet ik zeker dat ‘t goed is, ik weet niet of dat ooit al eens is gebeurd (zitten geen vulnippels op in ieder geval).

Ik ben heel benieuwd Serge. Ik had tijdens de meeting eigenlijk even in jouw Xantia moeten rijden, had ik kunnen ervaren hoe die nu was. Wie weet ga ik nog een keer bij de hydroliekkunstenaars langs.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 10 mei 2006 01:34 AM
  [ # 303 ]

Ik ben er met de BX al eens geweest, dat was een hele verbetering! Bovendien zijn de prijzen er erg redelijk te noemen!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 10 mei 2006 10:38 PM
  [ # 304 ]

Terug van Chyparse en Martijn de Ruijter! Eerst heb ik de bollen laten vullen (voor een zeer schappelijke prijs van €69,- voor 6 bollen). Het was hard nodig, in de voorste bollen zat nog maar 15 bar, in de achterste 20 bar. De Xantia rijdt nu echt een stuk lekkerder en gaat heerlijk vloeiend over drempels heen, ik denk niet dat ‘ie nu nog onderdoet voor een BX.

Daarna ben ik naar Hoofddorp gereden, alwaar Martijn de armsteun ook nog netjes heeft gemonteerd voor me. Toen de armsteun er net in zat kwam forummer Sans-Pareil ook nog bij Martijn langs om twee TRX banden te brengen.

Al met al was ‘t een leuk Citroën dagje!!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 mei 2006 01:05 AM
  [ # 305 ]
voge schreef:

Terug van Chyparse en Martijn de Ruijter! Eerst heb ik de bollen laten vullen (voor een zeer schappelijke prijs van €69,- voor 6 bollen). Het was hard nodig, in de voorste bollen zat nog maar 15 bar, in de achterste 20 bar. De Xantia rijdt nu echt een stuk lekkerder en gaat heerlijk vloeiend over drempels heen, ik denk niet dat ‘ie nu nog onderdoet voor een BX.

Daarna ben ik naar Hoofddorp gereden, alwaar Martijn de armsteun ook nog netjes heeft gemonteerd voor me. Toen de armsteun er net in zat kwam forummer Sans-Pareil ook nog bij Martijn langs om twee TRX banden te brengen.

Al met al was ‘t een leuk Citroën dagje!!

Klinkt goed Serge, en meteen een mini-meeting er achteraan! Ik zal in ieder geval de druk in de bollen laten controleren dit jaar. Ik heb gelukkig een Citroën spepcialist in de buurt.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 11 mei 2006 01:30 AM
  [ # 306 ]

Ik geloof dat ze onder de 10 bar niet meer vullen, was dus maar net op tijd. Toch had ik niet het idee dat m’n Xant heel erg vreselijk stug was. Ik merk nu wel dat ‘ie veel lekkerder veert dan voorheen!

Minimeeting was erg leuk, de CX van Sans Pareil ook weer eens gezien. Ook nog bij een mooie GSA break van de vader van Martijn de Ruijter staan kijken (kwijlen). Mooi ding zeg!!!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 mei 2006 01:45 AM
  [ # 307 ]
voge schreef:

Ik geloof dat ze onder de 10 bar niet meer vullen, was dus maar net op tijd. Toch had ik niet het idee dat m’n Xant heel erg vreselijk stug was. Ik merk nu wel dat ‘ie veel lekkerder veert dan voorheen!

Minimeeting was erg leuk, de CX van Sans Pareil ook weer eens gezien. Ook nog bij een mooie GSA break van de vader van Martijn de Ruijter staan kijken (kwijlen). Mooi ding zeg!!!

GS’sen en GSA’s zijn hot geloof ik! En terecht.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 mei 2006 06:44 PM
  [ # 308 ]

Inderdaad, het zijn bijzonder leuke auto’s, zeker ook door de 4 cyl. Boxer!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 mei 2006 08:52 PM
  [ # 309 ]

Morgen wordt de airco gevuld!! Heb nu een leen-smart mee, rijdt wel grappig!! (is alleen iets minder comfortabel dan de Xant..)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 17 mei 2006 08:48 PM
  [ # 310 ]

Gehobbel is echt erg ja. Heb net mijn Xantia weer opgehaald, koelt nu echt een stuk beter! Kwartiertje de airco op standje vrieskist en je wilt wel vluchten nu hoor!!

Airco is gevuld, nagekeken met detectievloeistof en gereinigd tegen bacteriën—> verbetering duidelijk merkbaar!

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 28 mei 2006 05:08 PM
  [ # 311 ]

Hooguit dat je zou kunnen besluiten om wat meer geld te investeren en te gaan voor een HDI of 21 TD. Meja, die laatste is zeer weinig geleverd en dus moeilijk te vinden. De elektronische inspuiting van de 21 TD maakt em bovendien storingsgevoeliger.

Nog nooit problemen gehad met het blok van onze 21TD. Die elektronische inspuiting doet het dus goed. Hij heeft 215000km. Ik vraag me wel af hoe sommigen dat hier doen om meer dan 300000km te rijden. Worden de garagekosten dan niet te groot of werk je dan veel zelf aan je auto??

Greetz

Always Smile Smile

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 28 mei 2006 05:16 PM
  [ # 312 ]

Er zijn hier natuurlijk best veel mensen die veel zelf doen. Garagekosten zijn bij mijn Xant op ‘t moment nog best hoog maar dat heeft niet veel met de kilometerstand te maken hoor.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 28 mei 2006 11:05 PM
  [ # 313 ]

Nog nooit problemen gehad met het blok van onze 21TD. Die elektronische inspuiting doet het dus goed. Hij heeft 215000km. Ik vraag me wel af hoe sommigen dat hier doen om meer dan 300000km te rijden. Worden de garagekosten dan niet te groot of werk je dan veel zelf aan je auto??

Greetz

Ik doe zelf vrij weinig aan de auto, geen spullen, geen tijd en bovenal te weinig verstand van. Uiteraard kom je met een wekplaatsboek een heel eind, maar op een nieuwe hobby zit ik (en mijn echtgenote Wink ) vooralsnog niet te wachten. Het reguliere onderhoud aan mijn ZX is beperkt gebleven tot het normale onderhoud en de vervanging van slijtagegevoelige onderdelen. Het is nooit extreem uitgevallen, tenzij je het in één beurt vervangen van distributie, remcylinders, remblokken en een set banden (kosten totaal iets van ƒ 1900 destijds) tot extreem rekent. Ik niet in ieder geval want als ik de prijs uitreken per kilometer dan is het niet veel. Ik moet alles nog eens optellen Surprisedops: . Kilometerstand nu: 364.000km.
De Xantia heb ik nog niet lang en dus geen ervaring mee. Inmiddels is wel de dynamo vervangen (leeftijd, dat mag) en een brandstofleiding wegens lekkage. Kilometerstand nu: 318.500km
De Berlingo is ook “goeiekoop”. regulier (goedkoop) onderhoud, een keer een setje banden en de uitlaat is vervangen. Kilometerstand nu: 91.000km (eigenlijk nog nieuw Wink )

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 28 mei 2006 11:46 PM
  [ # 314 ]

Ik hoop dat er bij onze Xantia dan ook nog een aantal kilometertjes bij mogen komen zonder veel problemen. Er zijn wel al een aantal onderdeeltjes vervangen. Koppeling, voorste veerbollen, voorste stabilisatorstang (was eigenlijk mijn eigen fout door op een stoeprand te moeten vluchten), radiator, gloeibougies, is eens iets met de hoogteregeling geweest (nu trouwens weer een defectje aan), elektronische luchtregeling, turbobuis en een roelement vooraan. Hoe het komt dat de achterste veerbollen na 215000 km nog niet vervangen zijn is mij een raadsel. Het naaldje van de snelheid blijft soms ook hangen en wijkt wat af (wonderbaarlijk) naar boven. Maar daar laten we niets aan doen. Met de toerenteller alleen weet ik genoeg. Een hoop kleinigheden eigenlijk zijn er al aan geweest. Maar inderdaad, als je de prijs per kilometer vergelijkt met een nieuw gekochte wagen dan zul je niet duurder uitkomen. Maar af en toe moet ik dus toch wel eens naar de garage.

Greetz

Always Smile Smile

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 17 oktober 2006 11:30 PM
  [ # 315 ]

En nog een oud topic uit de sloot! Vandaag heeft m’n Xantia z’n 245.000km beurt gehad (jaja, rare stand. Hij krijgt een beurt om de 10.000)

Naast het reguliere onderhoud is het inlaatspruitstuk schoongemaakt. Door alle EGR zooi en de jarenlange ervaring zit hier toch wel wat roetaanslag. Nu de doorgang weer iets breder is, is de Xantia ook weer lekker vlot!

Verder vanaf de aanschaf geen noemenswaardige problemen, alleen een thermostaat vervangen.

Profiel  
 
 
21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook