Ik ga in augustus met me vriendin naar Perpignan in Zuid Frankrijk.
Weet iemand of daar in de buurt nog Citroen sloperijen zitten!?
En hoe zit dat met andorra, is dat echt zo goedkoop met velgen enzo!?
En nog een kleine vraag:
is dit origineel!?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Als het origineel is moet ik er een hebben! Nog nooit gezien, tenzij de boordcomputer de functie van thermometer heeft?
Het stofje van dat kleedje heeft wel weer wat weg van Ourane-bekleding
Harm schreef:Als het origineel is moet ik er een hebben! Nog nooit gezien, tenzij de boordcomputer de functie van thermometer heeft?
Het stofje van dat kleedje heeft wel weer wat weg van Ourane-bekleding
Aangezien dit forum plat lag, was ik weer even me frans aant testen..
Als ik het goed lees was het een eigen aanpassing ?
Harm schreef:Als ik het goed lees was het een eigen aanpassing ?
uit welke zin maak jij dat op
uit deze:
La modification de l’horloge centrale est sympa
Ik vind ‘t eigenlijk wel erg gaaf! Het klokdinges lijkt me uit een XM te komen, dus dat moet wel te regelen zijn
V2 schreef:Ik zit ook al tijden te denken over zo’n mod. Er moet in ieder geval iets gebeuren aan het klokje. Het lampje is al een stuk sterker, dat er nu in zit, maar met de verlichting aan is het overdag nog steeds nauwelijks leesbaar. Ik ga op z’n minst die weerstanden aanpassen (staat op die Hongaarse site, ergens) zodat het lampje wat feller brandt met de verlichting aan. Maar misschien ga ik ook wel voor een normaal (niet-invers) backlit LCD. Alhoewel dat wel minder origineel is natuurlijk…
Zal mijn Xbox een LCD schermpje appart kunnen aansturen
Nee zonder dollen, ik ga morgen even naar de sloop op zoek naar XM klok.. dan maak ik meteen een how to!
Ik ga van de week vlug van die klokken halen, voordat er een run op ontstaat
Harm schreef:Ik ga van de week vlug van die klokken halen, voordat er een run op ontstaat
Gelukkig zitten wij een stuk uit elkaar
maar waar zit deze klok van een xm precies.. en weet iemand waar de temperatuur sensor zit!?
In de buurt van Perpignan heb je een aantal sloperijen. Ik ben er eens een enoooorme tegengekomen, waar zelfs nog Citroëns uit de jaren ‘20 stonden
Namen en plaatsen weet ik echter niet meer, maar sloperijen zijn er zeker te vinden.
Verder is het een ongelooflijk mooie regio, daar bij Perpignan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:In de buurt van Perpignan heb je een aantal sloperijen. Ik ben er eens een enoooorme tegengekomen, waar zelfs nog Citroëns uit de jaren ‘20 stonden
Namen en plaatsen weet ik echter niet meer, maar sloperijen zijn er zeker te vinden.
Heb je misschien wat advies waar ik kan gaan kijken (op het WWW).
Misschien waar ik ongeveer moet gaan kijken..
En wat ik echt gezien moet hebben
Superdave schreef:XBXG schreef:In de buurt van Perpignan heb je een aantal sloperijen. Ik ben er eens een enoooorme tegengekomen, waar zelfs nog Citroëns uit de jaren ‘20 stonden
Heb je misschien wat advies waar ik kan gaan kijken (op het WWW).
Misschien waar ik ongeveer moet gaan kijken..
En wat ik echt gezien moet hebben
Pfff, moeilijke vraag. Ik vind alles van Frankrijk mooi, leuk en geweldig.
Je zult ff moeten googlen naar het Frans Verkeersbureau. Zoek anders gewoon informatie in brochures bij reisbureaus en dergelijke.
Het strand is erg mooi in die regio, en het mooie is juist dat je binnen een uurtje rijden in de bergachtige Pyreneeën bent. Lekker kanoën e.d.
Ami 8 Club (1970)
Harm schreef:uit deze:
La modification de l’horloge centrale est sympa
Ik lees hier toch iets anders in?
Franse site schreef:Pour terminer, la fameuse montre avec affichage de la température extérieure
In vrije vertaling:
“En om het af te maken, het beroemde venster met weergave van de buitentemperatuur” :
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Dat klopt helemaal, maar er wordt toch zeker gesproken over een modificatie.
Geen enkele BX, zelfs niet de Ourane, heeft iets anders dan een normaal klokje op die plek zitten.
Ami 8 Club (1970)