Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:arjan_verkade schreef:blijft die niet rood
Nee, persoonlijk ben ik niet dol op rode wagens. Naar mijn smaak moeten dit soort auto’s sober zijn. Ze moeten opvallen door hun model en niet door hun kleur. Maar da’s mijn smaak natuurlijk.
Er is ondertussen wel iemand die zijn HY in de zelfde kleur gaat lakken. Hijheeft de kleurnummers van mij gekregen. En immitatie is het beste compliment dat je krijgen kan!
tuurlijk is het je eigen keuze
maar naast je redelijk fel groen GS had ik verwacht dat een rode HY ook wel bleef
het staat overigens prima deze kleuren
maar ben zelf altijd wel een fan van rood, maar niet eens altijd dat felle rood.
vind zo’n donker rode CX of XM altijd erg mooi
ik vind die kleuren ook heel geslaagd
wat ga je doen met de extra schijnwerpers? ik zou ze nooit zo hoog terugplaatsen, eerder op de bumper
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
paso schreef:ik vind die kleuren ook heel geslaagd
wat ga je doen met de extra schijnwerpers? ik zou ze nooit zo hoog terugplaatsen, eerder op de bumper
Die verstralers komen of niet terug, of op het dakje van de cabine. Op de bumper za niet gaan, want dan gaat de kap niet meer open.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat het telkens rotweer is, ben ik rustig aan maar binnen begonnen. Afgelopen weekend heb ik het interieur gestript en heb ik een aanhangwagen vol naar de vuilstort gebracht.
Gisteravond ben ik begonnen met opbouwen;
Het stuk multiplex rechtsachter zal de plaats van het aanrechtje worden. Om het aanrecht niet te diep de wagen in te laten steken, heb ik het kraantje in de wand gemonteerd. Hieronder zal vanzelfsprekend het wasbakje komen, met daaronder de koelkast.
De koelkast stond een stuk verder naar links, nu kan het bankje daarnaast dus iets langer worden. Achter het luik is nu tevens ruimte ontstaan voor een watertank (was al zo) en een gasfles (was niet zo).
Ook zal het aanracht t.o.v. de vorige situatie iets lager komen, hierdoor kan het raampje achter het kooktoestel gemakkelijker open en dicht.
In het dak zit een ventilatie “schoorsteentje”, hierin zal ik mechanische ventilatie zetten.
wordt echt een mooie auto! :thumbsup
Ik vind dat je die schrootjes er bijzonder netjes in hebt gezet !
Schijt aan originaliteit.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Ik vind dat je die schrootjes er bijzonder netjes in hebt gezet !
Dank je. Ondertussen heb ik gisteravond het hele wandje er in zitten. En het ziet er erg gaaf uit! Ik ben er zelf erg tevreden over.
Ik heb vandaag ook 2 goede deuren kunnen regelen, de huidige zijn eigenlijk niet echt meer mooi. Ook heb ik nog een achterklep kunnen regelen. Hij is niet zo best, maar wel opknapbaar. Hij heeft 1 klein ruitje in het midden. Ik vind dat vele malen mooier staan dan zo’n groot caravan-raam als de mijne heeft.
Hoi PAtje,
Mooi werk!! ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Vraagje, wat voor lak gebruik je voor de buitenkant? Ziet er mooi uit en ben zelf ook op zoek.
gr CitrofielNL
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dank je! Ik heb hier een paar pics van de verfbussen. >>> klik
Dit is Felexaverf met een berbeterde kwaliteit, vergelijkbaar met jachtlak. Als ondergrond gebruik ik jachtprimer. Allen aangelengt met Owatrol, hierdoor vloeit het mooier uit.
Natuurlijk kan je zien dat het niet gespoten is, maar het valt niet erg op, zeker niet op een afstandje. Ik ben er erg tevreden over.
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw HY! Het ziet er allemaal prima uit zeg. Wil de ombouw een beetje vlotten?
Hoi,
Dank voor je reactie. Dat je kunt zien dat het geen spuitwerk is, is maar relatief, zo strak is het oorspronkelijke spuitwerk ook niet altijd. Het heeft ook weer charme.
Onze bus staat even niet thuis, gisteren de goten nogmaals in de menie met owatrol gezet, is nu klaar om af te kitten. Ga vervolgens he hele dak als eerste doen, wordt waarschijnlijk bordeaurood, in combi met een verder grijze bus. Hoop dat de bus snel naar huis kan ( ik wacht even het slechte weer af, hij staat nu droog) dan ga ik vervolgens de binnenkant schilderen en starten met interieur. Ik zorg wel voor een fotoreportage tzt.
Ben nu even bezig met een imperiaal die ik van de week van Matchless heb overgenomen.
Gr CitrofielNL
CirofielNl:
HY 72 uit´78
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een donker dak, is dat verstandig? Ik ben bang dat dat erg warm gaat worden.
Wij wilden om die redenen eerst een wit dak, maar dat zou de verhoging alleen maar accentueren, hij is ondertussen (voor de helft) licht-grijs geworden, net als de zijkanten.
Tja, verstandig…. dat niet, maar is het uberhaupt verstandig om HY te rijden??
Ik ga er van uit dat je sowieso smoort in de bus als het warm is (dat is nu namelijk ook het geval met een licht dak) en dat de kleur uiteindelijk maar een geringe rol heeft. Misschien heb ik het mis, maar dan hebben we altijd nog verf achter de hand. Ik wil vooral kijken hoe we alles zo goed mogelijk kunnen isoleren tegen warmte en waar mogelijk geluid.
Gr CitrofielNL
CirofielNl:
HY 72 uit´78
die donkere kleur warmt inderdaad op, ik heb ooit een zwarte auto gehad en dat was net een bakoven
hopelijk ga je net als Patje een topic openen zie ik wel graag
ik wil er ook wel een oude wagen bij, een DS-ID lijkt me we wat, CX ook maar een HY staat wel bovenaan vandaar dat ik dit zo volg
btw, ziet er al heel goed uit Patje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een interieur update;
In de (nu nog) blinde plaat rechts onder het kookplaatje komt nog een bestek-lade en daaronder komt een kastje.
Onder de koelkast (via luik aan de buitenkant bereikbaar) is ruimte gemaakt voor de boordaccu welke tijdens het rijden wordt geladen via een diodebrug. Hierdoor ontlaad de startaccu niet tijdens stilstand.
Naast de accu en koelkast (achter het zelfde luik, maar dan onder een bankje) past precies een watertank en de gasfles.
Van de week zal ik nog even een nieuw dakvenster halen, dan kan het plafond er in.
Dus ik hoop volgende week klaar te zijn met het interieur. Daarna de laatste puntjes op de i zetten aan de buitenkant, nieuwe bandjes er om, ruitenwisser fixen, beurtje geven en voor de keuring!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Het ziet er allemaal heel netjes uit Patrick. De kleur vind ik heel erg goed passen bij de HY. Die opvallend rode kleur is natuurlijk vaak geleverd bij de brandweer HY’s. Je boft dat je een verhoogde HY hebt gekocht, het geeft je een puist meer binnenruimte en een prettige stahoogte. Ik heb dat bij andere HY’s weleens anders gezien. Mooi werk hoor.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!