Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Het klinkt vreemd…maar ik zit er over te denken om een BX aan te gaan schaffen. Reden is best simpel….ze zijn goedkoper in de WB als een Xantia en hebben ook bolletjes. Daarnaast lijkt me een BX een aardige opstap voor straks een Xantia.
Nu staat hier in de buurt een mooie BX GTi. De vraagprijs is netjes en er zit nog een lange tijd APK op. De handelaar adverteerd ermee als onderdelen bak, maar gezien de uitvoering en de APK vind ik het intressanter om eens te kijken of de auto nog op te knappen is om er nog ‘n jaartje ofzo mee te kunnen rijden.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=27937040&p_type_lijst=RL&o_id=3263366
Wat vinden jullie? Voor dit geld aanschaffen en kijken waar het schip strand, of gewoon lekker laten staan voor iemand die de onderdelen kan gebruiken?
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
GTi heeft lekker veel koppel, beetje jammer die wiel doppen
Maar ga een proefrit maken, dan weet je heel wat meer! (of het nog wat is)
Een nieuwe APK zegt nog niet veel over hoe die rijd…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Voor 249 euro kun je je toch -haast- geen buil vallen. Bij inlevering op de sloop hier geven ze nog 50 euro, dus heb je maar 200 euro mogelijke afschrijving en als je er later nog onderdelen van kan gebruiken/verkopen, dan ben je al uit de kosten.
Alsie rijdt, doen dus.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is moeilijk om hier een oordeel over te geven.
Ik heb wel auto’s te koop zien staan, zonder dat er iets aan bijzonderheden vermeld stond. Bij een bezoekje blijkt dan later dat ze niet rijden.
Kijken en rijden dus. Maar denk er wel aan, als het er uit ziet alsof het “too good to be true” is, dan is het dat ook vaak.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ik ga vanmiddag gewoon even kijken of het iets is. Dat probleem met de startmotor lijkt me gewoon een kwestie van op de sloop een andere scoren. In het verleden heb ik wel eens zo’n ding bij een 205 GTI vervangen…dus dat mag geen probleem zijn.
Maar ik wil hem niet dagelijks gaan gebruiken. Het is puur een auto als ik even zonder zit of als de afstand net iets te groot is voor mijn scooter (al rij ik gemakkelijk op dat ding zo’n 150 km op ‘n dag).
Leuker lijkt het me als de BX nog iets is om hem wat op te knappen en met wat winst door proberen te verkopen. Dat moet zeker lukken.
Maar ik ga vanmiddag maar eerst even kijken.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Als hij goed rijdt wil iemand hier vast 260 bieden.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Xantippe, als ik jou was gewoon doen je hebt een lekkere goedkope auto en zal je wat moeten vervangen er zijn genoeg knutselaars die willen helpen. Ik heb er ook een gekocht voor het meisje en ze is er erg over te spreken even wennen de Xantia vindt ze veel lekkerder rijden.
Je bent trouwens altijd welkom op een xantia meeting.
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Nou…ik heb hem net even bekeken.
De lak ziet er prima uit. Hij zal alleen ‘n keer goed gepoetst moeten worden. Van binnen zag hij er ook piek fijn uit. Onder de motorkap heb ik nergens lekkage’s ofzo kunnen vinden. Ook onder de mat in de kofferbak en het electrische glazen schuifdak vertonen geen sporen van lekkage.
Nu de minpunten. De bumpers voor en achter zijn lelijk.
Het spatbord linksvoor heeft een deukje aan de bovenkant
De rechter koplamp staat iets naar binnen. Links zat er een lamp vers van de sloop op.
De bestuurdersstoel is aan de linkerkant versleten. De stof is nog goed…maar de opvulling is weg en je voelt een dunne metalen draad erin zitten. Als je op de stoel zit voel je die wel in je rug!
De kentekenplaat aan de voorkant is spoorloos verdwenen.
Uiteraard de startmotor die defect is.
De accu lag los en was van Opel!
Tja…de auto staat ergens in een achteraf hoekje op het terrein . Als je hem ziet lijkt het alsof hij er al lang heeft gestaan. Op de achterklep zie je een embleempje van Autobedrijf Dereumaux.
Tja…voor dat geld is ie eigenlijk wel intressant. Maar ik moet er wel wat in investeren zoals de kentekenplaat, de startmotor, een voor en achterbumper en een andere bestuurdersstoel. Ik ga er van uit dat er ook wat meer aan zal mankeren. De uitlaat zag er krokant uit en misschien dat het veersysteem grondig geinspecteerd moet worden.
Ik ga er toch nog even diep over nadenken.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Materiaal technisch zie ik geen onoverkomelijke dingen.
Is ie niet aan de praat te krijgen zodat je hem in elk geval hoort lopen?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Nu de minpunten. De bumpers voor en achter zijn lelijk.
Het spatbord linksvoor heeft een deukje aan de bovenkant
De rechter koplamp staat iets naar binnen. Links zat er een lamp vers van de sloop op.
De bestuurdersstoel is aan de linkerkant versleten. De stof is nog goed…maar de opvulling is weg en je voelt een dunne metalen draad erin zitten. Als je op de stoel zit voel je die wel in je rug!
De kentekenplaat aan de voorkant is spoorloos verdwenen.
Uiteraard de startmotor die defect is.
De accu lag los en was van Opel!
Bumpers kun je makkelijk vervangen en rijdt ie niet minder om. Een deukje in een spatbord is ook niks schokkends.
Koplampen kun je afstellen, tenzij ‘t echt door schade is gekomen.
Een stoel heb je zo op de sloop gescoord.
Kentekenplaat moet je opnieuw aanvragen, krijg je een 1-tje erop.
Zolang het ding technisch maar goed is, is er weinig aan de hand… en een gti met dat glazen dak is wel geweldig!
Mja, zonder dat de motor draait blijft het riskant. zo kan je namelijk niet horen en zien in welke staat de motor verkeerd…
Verder is het wel een basis gti, dus zonder lip en zonder velgen…
Het belangrijkst is nog dat je de motor kan horen en zien lopen, een stilstaande motor zal namelijk niet zo vlug lekken of olie vebruiken(BX kwaal) etc..
BTW, een BX kopen om er winst op te maken? forget it, je mag in je handjes wrijven als je er weinig op verliest, zelfs met 250 euro…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een BX is easy qua reparaties. Ik vind het net een brommer. Xantia heb ik nog geen kaas van gegeten.
Kopen die GTI. Als die niet verrot is of gekreukt door een ongeluk, is de rest altijd vervangbaar. En met de huidige onderdeelprijzen, is het helemaal el-cheapo. Zorg alleen wel dat je het meeste dan niet alles zelf doet anders loop je alsnog op zo’n auto leeg.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Simpele Ziel schreef:Mja, zonder dat de motor draait blijft het riskant. zo kan je namelijk niet horen en zien in welke staat de motor verkeerd…
Verder is het wel een basis gti, dus zonder lip en zonder velgen…Het belangrijkst is nog dat je de motor kan horen en zien lopen, een stilstaande motor zal namelijk niet zo vlug lekken of olie vebruiken(BX kwaal) etc..
Alleen deze week doe ik mijn BX trouwens weg voor 850 EURO, dus instappen, overschrijven en gaan met die banaan..
Rijdt er nu nog wekelijks mee en ze heeft me nog nooit in de kou laten staan…zelfs 2 weken niet starten in -5 en ze sloeg nog aan…
BTW, een BX kopen om er winst op te maken? forget it, je mag in je handjes wrijven als je er weinig op verliest, zelfs met 250 euro…
Dit is een redelijk vroege GTI; qua uitvoering niet overcompleet maar het gaat om het motortje en de luxe natuurlijk.
Een niet-werkende startmotor kun je tackelen door ‘m aan te duwen of slepen. Als dat niet soepel gaat dan is er meer a/d hand. Wat me voor die prijs 1. niet vreemd lijkt en 2. geen onoverkomelijk probleem hoeft te vormen.
Mocht je dit voor een grijpstuiver weten te fixen dan kom je er mogelijk nog met winst vanaf ook, maar zoals SZ al aangaf, daar moet je het in eerste instantie niet om doen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
En omdat het een vroege GTI betreft heeft deze als het goed is nog de volle 125 pk/ 170 Nm, behoorlijk rappe versie dus. Ik zou me voor een nadere inspectie concentreren op de techniek, zaken als bumpers etc. rijdt ‘ie niets minder om. Kijk liever eerst naar de bekende BX-zwakheden zoals ADAL’s, hydraulische leidingwerk en -onderdelen, en probeer die motor toch eerst draaiend te krijgen om daar een indruk van te hebben.
Je kunt best mazzel hebben, de GTI 8v van de vroegere series zijn nu zo’n beetje op de bodem van hun dagwaarde aanbeland. Maar als het je gaat om de handel kun je het maar beter vergeten, een BX is momenteel toch vooral liefhebberswerk. Maar als je een leuke BX zoekt met wat werk en een hoop power: maak er dan werk van!!
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ik zit nog steeds wat te twijfelen. Probleem is dat deze BX zeker te weten wat mankementjes heeft wat me toch nog op kosten kan jagen. En daar heb ik eigenlijk geen zin in. Verder heb ik elders nog een andere aanbieding gezien van een Subaru Legacy. Dat zijn auto’s die ik van haver tot gort ken en erg betrouwbaar zijn. Alleen op de sloop vind je er weinig onderdelen en bij de dealer zijn die onderdelen stervens duur. Toch neig ik meer naar een Subaru.
Het is jammer dat XM’s en Xantia’s te duur zijn in de WB….anders was ik daar echt voor gegaan!
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart