Ik lees een en ander over kantelmessen, maar mijn kennis over 2Pk in nog van minieme aard.
Waar zitten ze, hoe te controleren, en wat controleren?
Heeft misschien iemand een schetsje dat meer duidelijkheid geeft?
mvgr
Vik
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De kantelmessen zijn de asjes die de trekstangen van je veerpotten verbinden met je wielarmen. Die moet je af en toe van nieuw vet voorzien. Krik de auto op tot het wiel vrijhangt. Kijk of het asje eruit kan. Zo niet draai dan de stang los tot het wel kan of zet de veer een beetje onder spanning met een griptang.
Monteer het geheel met nieuw vet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
en dan geen kopervet.
Ik heb hetzelfde vet gebruikt als in de ashoezen zit. Had ik nog een pot van staan.
Fuseevet is ook geschikt.
Waarom geen kopervet?
Hier zitten kleine stukjes in, welke in gaan vreten in het trekoog/kantelmes…
en dat wil je liever niet
bedankt mannen !
Zou alleen niet de messen eruit haalen, er tussen proppen gaat prima.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Wrom niet eruit halen? Als je ze in de hand hebt kan je ze mooi schoon maken en controleren lekker vet maken en weer terug zetten. ergeet niet je hoogte te controleren en eventueel af te stellen.