Om even te schetsen: Vorige week heb ik bij Chyparse m’n XM eens laten schoonmaken en laten vullen met Hydrorinçage. ‘t Was nodig; alles was zwart. Toen ik vandaag wilde wegrijden om wat boodschappen te doen, meldde de auto dat het niveau van de hydraulische olie te laag was.
Wat moet ik nu doen? Wachten tot maandag en er een klets Hydrorinçage ingooien of er morgen (wanneer ik eigenlijk weer weg moet) er een klets LHM ingooien?
Ik bedoel dus feitelijk: Is het schadelijk voor de reinigende werking van de Hydrorinçage als ik er LHM bijgooi…?
Mja, theoretisch gezien zou ik zeggen dat het wel kan…bij het omwisselen wordt tenslotte er toch weer alles uitgespoeld.
Echter is hydrocage wat dunner waardoor het spoelen makkelijker gaat..
echt een zinnig antwoord heb ik helaas niet voor…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
die spoelolie doet dus te goed z’n werk en zit er ergens een lekkage of de bekabeling van de niveau-sensor is brak.
hoe staat het niveau metertje als je de auto in z’n laagste en hoogste stand zet????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Lekkage heb ik niet (kunnen) constateren met al die regen van gisteren.
De STOP-lamp brandt niet de hele tijd, dus ik vermoed dat er juist wel/juist niet genoeg olie inzit. Daarom dat ik dus wilde weten wat ik erbij mocht gooien. Eventuele lekkage lossen we later wel op.
Auto in hoogste stand situeert het vlottertje juist onder het onderste streepje.
de kan gewoon lhm bij
Er kan inderdaad gewoon LHM bij, is mij destijds bij Chyparse verteld.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Geen enkel probleem, want er zal vast ook nog wat LHM achtergebleven zijn in het systeem, dat bijt elkaar niet.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Te weinig olie.
Als het de STOP-lamp betreft: dat kan diverse oorzaken hebben. Te laag LHM-niveau is er daar eentje van.
Ik heb er dus inderdaad gewoon een klets LHM ingegooid zodat die lamp in elk geval uitbleef.
Maandagmorgen, onderweg naar het ziekenhuis, bleek de auto erg te bokken. Na een vluchtige check rondom zag ik een tamelijke LHM-lekkage bij de (hoe heet dat ook weer) “verdelerblokken” vooraan de motor.
No ontslag uit het ziekenhuis vandaag heb ik dus maar eens met Chyparse gebeld met de klachten. Mocht meteen langskomen. De lekkage was een niet goed aangesloten retourslangetje, dus dat viel goed mee. Het bokken was het gevolg van een geklapte veerbol rechtsachter….