Gordels Dyane 1970
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 24 mei 2006 12:45 AM

Hallo nog een keer, Wink

Hoe kan ik in een Dyane van 1970 een setje gordels monteren? Kwestie van zelf gaten tappen oid en waar dan ? Is dat wel sterk genoeg?

Groeten,
Jan

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 24 mei 2006 01:04 AM
  [ # 1 ]

Je hebt gelijk, ik was niet helemaal duidelijk. Voor zitten inderdaad heupgordels. Het ging mij om achter, daar wil ik minstens heupgordels in hebben zodat er niet weer kinderen uit kunnen knikkeren. . .

Groeten,
Jan

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 24 mei 2006 01:08 AM
  [ # 2 ]

In onze ‘67 Dyane staan vooraan 3-puntsgordels van het aanspan-principe, dus geen rolgordels. Die zijn wel origineel denk ik, het is dan ook Belgische productie, verschilt altijd met Frankrijk.

Achteraan kan gewoon een setje heupgordels, in de latere types Dyane zat dit ook.

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 24 mei 2006 01:21 AM
  [ # 3 ]

Volgens mij kan dit niet zomaar, ik kan namelijk geen gaten in de koets vinden om ze te bevestigen. En volgens mij had mijn vorige dyane uit 1983 ook geen gordels achterin, hoor.

Groeten,
Jan

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 26 mei 2006 02:14 PM
  [ # 4 ]

Onze rode Dyane uit ‘83 had ze wel achterin. Volgens mijn vader zaten de gaten er al in maar de gordels diende je zelf te plaatsen.

Bij de jouwe zullen er inderdaad geen gaten voorzien zijn.

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 mei 2006 09:59 PM
  [ # 5 ]

Deze dyanes hebben nog geen bevestigingspunten voor gordels achterin, en het is ook niet toegestaan door de rdw om ze zelf te tappen, aangezien er geen verstevigingen in zitten.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 29 mei 2006 10:17 PM
  [ # 6 ]

Weet je een manier om het wel goed op te lossen, dan? Afgezien van een andere dyane kopen of een andere koets monteren? Wink

Groeten,
Jan

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 mei 2006 10:47 PM
  [ # 7 ]

wat je moet doen om de gordels er wel in te krijgen is in de achterspatborden het bewuste stuk lassen met het gat (maar dat is zonde als het nog de originele ongelaste spatborden zijn) en kijken of er in de bodem al voorbewerking is gedaan voor de sluiting van de gordels. als ik het goed heb zit er daar bij een oud type dyane geen beugel op het chassis over de tank, waar je bij een later type de gordels aan monteert. kortom, makkelijk is helaas anders..

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 29 mei 2006 11:01 PM
  [ # 8 ]
Michiel van Ginkel schreef:

wat je moet doen om de gordels er wel in te krijgen is in de achterspatborden het bewuste stuk lassen met het gat (maar dat is zonde als het nog de originele ongelaste spatborden zijn) en kijken of er in de bodem al voorbewerking is gedaan voor de sluiting van de gordels. als ik het goed heb zit er daar bij een oud type dyane geen beugel op het chassis over de tank, waar je bij een later type de gordels aan monteert. kortom, makkelijk is helaas anders..

Oef, vervelend. Misschien maar gordels aan de bank vastlassen dan, dan heb ik in ieder geval de zekerheid dat ze niet meer achteruit de auto vallen.

Het probleem is namelijk dat mijn dochter van 7 een maand geleden uit de auto gevallen is, omdat de rechterachterdeur spontaan open vliegt. Als ik de deur dusdanig kan krijgen dat ie echt niet meer zomaar losvliegt vind ik het voorlopig even goed, dan heb ik tenminste tijd om dit rustig uit te zoeken.

Probleem van de deur, eerst de goede kant en dan de rechterkant:

Dit is de kant die goed sluit, links achter dus.

Dit is het bewuste slotpen die het probleem veroorzaakt. Zoals duidelijk te zien is gaat hier om een verkeerd type, die van de rechterkant is wel goed namelijk. Iemand enig idee waar ik deze dingen kan kopen (liefst nieuw)?

Vriendelijke groet,
Jan

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 mei 2006 11:12 PM
  [ # 9 ]

je zou eens kunnen vragen bij de Dyane Vereniging of ze daar niet nog dergelijke deursloten hebben. Ik zie aan dit slot niet zo 1-2-3 het probleem, waarschijnlijk slijtage. en een gordel aan de bank vast maken kan natuurlijk ook, het gaat erom dat het niet nog eens voorkomt dat je dochter uit de auto valt!

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 30 mei 2006 01:05 AM
  [ # 10 ]

Het is inderdaad op de foto slecht te zien, maar de linker slotpen is veel langer dan de rechter. Dat is ook het probleem, de deur glijd er gewoon voorlangs. De slotpen is dus niet lang genoeg.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de dyanevereniging, maar dat zal wel even duren. Het is tenslotte allemaal vrijwilligerswerk. Geduld is een schone zaak, toch? Wink

Misschien wel leuk, iig voor XGXB:

Groeten,
Jan

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 30 mei 2006 01:58 AM
  [ # 11 ]

he, waar zijn de originele bumpers gebleven?
er horen van die grijze op met kunstof strips, en achter een dyane-beugel (soort azambeugel)

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 30 mei 2006 11:49 AM
  [ # 12 ]
Michiel van Ginkel schreef:

he, waar zijn de originele bumpers gebleven?
er horen van die grijze op met kunstof strips, en achter een dyane-beugel (soort azambeugel)

Ha, een echte kenner. Very Happy De achterbumper ligt in de schuur, de vorige eigenaar vond het mooier met een chromen bumper. Wees gerust, die met beugels komt er zeker weer op! Wink

Groeten,
Jan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook