Ik heb mijn TRS verkocht. Dit ging wat sneller dan verwacht. Ik wil er een zuiniger auto voor in de plaats hebben. Wat is een zuinige bx waar je toch fatsoenlijk mee van z’n plek komt? Ik zat zelf al te kijken naar een 1.6 tri.
Citroen Bx Deauville 1993
Ik denk dat je met een 1.6 net zo zuinig / onzuinig rijdt als met een 1.9.
Kijk dan voor een 1.4 of een dieseltje.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat 16 tri hem ook wel lust
een 1400 is (vind ik) sneller aanvoelen dan een 1600 TZI
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik begreep dat de chic een van de zuinigste is? klopt dat?
ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!
Citroen Bx Deauville 1993
Een chic is motorisch niks anders dan een 16 TGI of TZI. Zijn fijne motoren, niet heel snel maar pittig zat en redelijk zuinig. Maar veel beter dan 1 op 13 a 14 zul je er niet mee halen denk ik. Een BX 14 is niet heel veel zuiniger trouwens, voor echte zuinigheid moet je bij een 19 TZD zijn.
Eric schreef:ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!
4 schroefjes en de kaasschaaf is los
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Eric schreef:ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!4 schroefjes en de kaasschaaf is los
Kaasschaaf? Die zitten meestal voorop.
Als je de spoiler achterop bedoelt: wel jammer van die gaatjes achteraf.
De zuinigste mototren van de BX’en zijn de 1400, zowel injectie als op carb, de diesels zijn erg zuinig en de 16v’s kunnen (let op kunnen) erg zuinig zijn.
Minst zuinig zijn de 19tzi, gevolgd door de 16tri, de 19 trs en dan de sport.
Op de sport na allemaal uit eigen ervaring, die heb ik namelijk nooit een zelf gehad .
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:De zuinigste mototren van de BX’en zijn de 1400, zowel injectie als op carb, de diesels zijn erg zuinig en de 16v’s kunnen (let op kunnen) erg zuinig zijn.
Minst zuinig zijn de 19tzi, gevolgd door de 16tri, de 19 trs en dan de sport.
Op de sport na allemaal uit eigen ervaring, die heb ik namelijk nooit een zelf gehad .
De 19 TRS automaat en de Sport zijn absoluut het meest dorstig.
Echter, ook foutief afgestelde als ziunig bekende motoren kunnen flink slurpen. Eigenlijk vind ik dat je alleen een BX 19 D echt zuinig mag noemen.
mpostma schreef:
Echter, ook foutief afgestelde als ziunig bekende motoren kunnen flink slurpen. Eigenlijk vind ik dat je alleen een BX 19 D echt zuinig mag noemen.
Net nog 1 : 20,8 gereden.
Ik denk dat ik maar zo’n energielabeltje “A” op mijn auto ga plakken..
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Harm schreef:Een chic is motorisch niks anders dan een 16 TGI of TZI. Zijn fijne motoren, niet heel snel maar pittig zat en redelijk zuinig. Maar veel beter dan 1 op 13 a 14 zul je er niet mee halen denk ik. Een BX 14 is niet heel veel zuiniger trouwens, voor echte zuinigheid moet je bij een 19 TZD zijn.
Met een Chic kun je 1 op 14,5 halen….mits hij goed afgesteld staat.
Heb er zelf eentje gehad en daar een paar maanden koerierwerk mee gedaan….zijn wel schitterende auto’s qua uitvoering.
En Eric…nee, ik ken hem niet, maar als hij technisch verder goed is, is het geen geld met een nieuwe APK !
Ziet er op de foto fraai uit trouwens…en nog een redelijke km.st.
volgende week heb ik wat anders nodig…
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mssl schreef:Mijn BX Palmares (1400 dus) met bijna 120.000km daar rijd ik makkelijk 1 op 15 mee ! Weet niet hoe snel je een wagen nodig hebt, maar mischien komt die vrij na de zomer…..twijfel over een GTI
nu of nooit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Je wilt een bx, die zuinig is en toch een beetje van z’n plek komt. Dat is in mijn ogen een paradox als het een benzine moet zijn. Zeker als je uit een snellere bx komt, ervaar je een 1400/1600 als gewoonweg traag. Die zuinigheid zit er overigens wel in. Ik realiseer 1:14-15 met m’n 1400 deauville (is by the way ook te koop voor de liefhebber), maar ben dan ook een rustige piloot en rij overwegend langere ritten. Maar als je gaat trappen met zo’n ding loopt het verbruik zo op.