1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Bx verkocht, wat voor type nu?
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 30 mei 2006 01:22 PM

Ik heb mijn TRS verkocht. Dit ging wat sneller dan verwacht. Ik wil er een zuiniger auto voor in de plaats hebben. Wat is een zuinige bx waar je toch fatsoenlijk mee van z’n plek komt? Ik zat zelf al te kijken naar een 1.6 tri.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 30 mei 2006 01:31 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je met een 1.6 net zo zuinig / onzuinig rijdt als met een 1.9.

Kijk dan voor een 1.4 of een dieseltje.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 mei 2006 02:41 PM
  [ # 2 ]

ik denk dat 16 tri hem ook wel lust Rolling Eyes

een 1400 is (vind ik) sneller aanvoelen dan een 1600 TZI

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 mei 2006 02:51 PM
  [ # 3 ]

ik begreep dat de chic een van de zuinigste is? klopt dat?

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 30 mei 2006 02:56 PM
  [ # 4 ]

ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 30 mei 2006 02:58 PM
  [ # 5 ]

Een chic is motorisch niks anders dan een 16 TGI of TZI. Zijn fijne motoren, niet heel snel maar pittig zat en redelijk zuinig. Maar veel beter dan 1 op 13 a 14 zul je er niet mee halen denk ik. Een BX 14 is niet heel veel zuiniger trouwens, voor echte zuinigheid moet je bij een 19 TZD zijn.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 30 mei 2006 03:00 PM
  [ # 6 ]
Eric schreef:

ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!

4 schroefjes en de kaasschaaf is los Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 mei 2006 03:03 PM
  [ # 7 ]
metro2005 schreef:
Eric schreef:

ik heb inderdaad over de chic ook goede berichten gehoord.
Maar ik vind de uitvoering zo overdreven met zo’n kaasschaaf achterop!

4 schroefjes en de kaasschaaf is los Wink

Kaasschaaf? Die zitten meestal voorop.

Als je de spoiler achterop bedoelt: wel jammer van die gaatjes achteraf.

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 30 mei 2006 03:03 PM
  [ # 8 ]

De zuinigste mototren van de BX’en zijn de 1400, zowel injectie als op carb, de diesels zijn erg zuinig en de 16v’s kunnen (let op kunnen) erg zuinig zijn.
Minst zuinig zijn de 19tzi, gevolgd door de 16tri, de 19 trs en dan de sport.
Op de sport na allemaal uit eigen ervaring, die heb ik namelijk nooit een zelf gehad Crying or Very sad .

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 mei 2006 03:07 PM
  [ # 9 ]
citrofiel!ik? schreef:

De zuinigste mototren van de BX’en zijn de 1400, zowel injectie als op carb, de diesels zijn erg zuinig en de 16v’s kunnen (let op kunnen) erg zuinig zijn.
Minst zuinig zijn de 19tzi, gevolgd door de 16tri, de 19 trs en dan de sport.
Op de sport na allemaal uit eigen ervaring, die heb ik namelijk nooit een zelf gehad Crying or Very sad .

De 19 TRS automaat en de Sport zijn absoluut het meest dorstig.

Echter, ook foutief afgestelde als ziunig bekende motoren kunnen flink slurpen.  Eigenlijk vind ik dat je alleen een BX 19 D echt zuinig mag noemen.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 30 mei 2006 03:09 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

Echter, ook foutief afgestelde als ziunig bekende motoren kunnen flink slurpen.  Eigenlijk vind ik dat je alleen een BX 19 D echt zuinig mag noemen.

Net nog 1 : 20,8 gereden.

Ik denk dat ik maar zo’n energielabeltje “A” op mijn auto ga plakken..

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 mei 2006 03:54 PM
  [ # 12 ]
Harm schreef:

Een chic is motorisch niks anders dan een 16 TGI of TZI. Zijn fijne motoren, niet heel snel maar pittig zat en redelijk zuinig. Maar veel beter dan 1 op 13 a 14 zul je er niet mee halen denk ik. Een BX 14 is niet heel veel zuiniger trouwens, voor echte zuinigheid moet je bij een 19 TZD zijn.

Met een Chic kun je 1 op 14,5 halen….mits hij goed afgesteld staat.

Heb er zelf eentje gehad en daar een paar maanden koerierwerk mee gedaan….zijn wel schitterende auto’s qua uitvoering.

En Eric…nee, ik ken hem niet, maar als hij technisch verder goed is, is het geen geld met een nieuwe APK !
Ziet er op de foto fraai uit trouwens…en nog een redelijke km.st.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 30 mei 2006 04:46 PM
  [ # 13 ]

volgende week heb ik wat anders nodig…

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 mei 2006 04:51 PM
  [ # 14 ]
mssl schreef:

Mijn BX Palmares (1400 dus) met bijna 120.000km daar rijd ik makkelijk 1 op 15 mee Very Happy ! Weet niet hoe snel je een wagen nodig hebt, maar mischien komt die vrij na de zomer…..twijfel over een GTI Cool

nu of nooit Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 30 mei 2006 04:59 PM
  [ # 15 ]

Je wilt een bx, die zuinig is en toch een beetje van z’n plek komt. Dat is in mijn ogen een paradox als het een benzine moet zijn. Zeker als je uit een snellere bx komt, ervaar je een 1400/1600 als gewoonweg traag. Die zuinigheid zit er overigens wel in. Ik realiseer 1:14-15 met m’n 1400 deauville (is by the way ook te koop voor de liefhebber), maar ben dan ook een rustige piloot en rij overwegend langere ritten. Maar als je gaat trappen met zo’n ding loopt het verbruik zo op.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook