Superdave schreef:Harm schreef:Ik ga van de week vlug van die klokken halen, voordat er een run op ontstaat
Gelukkig zitten wij een stuk uit elkaar
maar waar zit deze klok van een xm precies.. en weet iemand waar de temperatuur sensor zit!?
de klok rechts van het stuur in het zogenaamde lichtbalkje ( waarschuwingslampjes ) en de temperatuurmeter ik geloof de rechter buitenspiegel
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
XBXG schreef:Superdave schreef:XBXG schreef:In de buurt van Perpignan heb je een aantal sloperijen. Ik ben er eens een enoooorme tegengekomen, waar zelfs nog Citroëns uit de jaren ‘20 stonden
Namen en plaatsen weet ik echter niet meer, maar sloperijen zijn er zeker te vinden.
Verder is het een ongelooflijk mooie regio, daar bij Perpignan.
Heb je misschien wat advies waar ik kan gaan kijken (op het WWW).
Misschien waar ik ongeveer moet gaan kijken..
En wat ik echt gezien moet hebbenPfff, moeilijke vraag. Ik vind alles van Frankrijk mooi, leuk en geweldig.
Je zult ff moeten googlen naar het Frans Verkeersbureau. Zoek anders gewoon informatie in brochures bij reisbureaus en dergelijke.Het strand is erg mooi in die regio, en het mooie is juist dat je binnen een uurtje rijden in de bergachtige Pyreneeën bent. Lekker kanoën e.d.
ben vorig jaar in valras plage geweest, inderdaad een mooie omgeving ook ik ben daar in de buurt op een sloop geweest ( plaats moet ik nog even opzoeken in het fotoboek ) die lui wisten mij alle grote steden in nederland te noemen zelfs grunningen had ie het over
Groet Roy
XBXG schreef:Dat klopt helemaal, maar er wordt toch zeker gesproken over een modificatie.
Geen enkele BX, zelfs niet de Ourane, heeft iets anders dan een normaal klokje op die plek zitten.
Ik neem het direct van je aan, ik durf mijn meerdere wel te erkennen… Ik zocht slechts duidelijkheid omdat de zin wel insinueert dat het een optie is geweest?! Bedankt voor de duidelijkheid!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
ben vorig jaar in valras plage geweest, inderdaad een mooie omgeving ook ik ben daar in de buurt op een sloop geweest ( plaats moet ik nog even opzoeken in het fotoboek ) die lui wisten mij alle grote steden in nederland te noemen zelfs grunningen had ie het over
casoules les beziers hier heb ik toen cx spul weggehaald, toen vrij veel citroen en een tip ...ook wat verder naar achter lopen staat nog veel meer !! alleen wel uitkijken waar je loopt want het is er erg smerig op een gegeven moment hoorden we het vuilnis onder de begroeiing kraken en een mooie beige bx 16 trs type 1 vol huisvuil
Groet Roy
XBXG schreef:Dat klopt helemaal, maar er wordt toch zeker gesproken over een modificatie.
Geen enkele BX, zelfs niet de Ourane, heeft iets anders dan een normaal klokje op die plek zitten.
De manier waarop de gaatjes voor de bediening v/d klok erin zijn gemacrameed geeft al aan dat dit 100% zeker een hobbyproject is geweest.
En anders waren in alle klokbakjes van alle BX-en deze gaatjes toch wel voorgestansd geweest. Dat zouden de doorgewinterde BX-verbouwers alhier nou toch zo onderhand wel eens mogen weten?
Ich bin ein Breaker
Even als vervolg op het klokje/temp metertje. Waar zit bij een type 2/3 het uitleesschermpje van de boordcomputer? M.a.w heeft deze bx geen boordcomputer en hoort dit schermpje hierbij? Het Ourane schermpje vind ik er toch wel leuk zien.
xm'metje schreef:Superdave schreef:Harm schreef:Ik ga van de week vlug van die klokken halen, voordat er een run op ontstaat
Gelukkig zitten wij een stuk uit elkaar
maar waar zit deze klok van een xm precies.. en weet iemand waar de temperatuur sensor zit!?de klok rechts van het stuur in het zogenaamde lichtbalkje ( waarschuwingslampjes ) en de temperatuurmeter ik geloof de rechter buitenspiegel
bij type 1 zit hij in de voorbumper links
bij type 2 in de linker (bestuurderskant) buitenspiegel
Dit heb ik van het forum!
Maar hoe kan ik herkennen of een xm een type 1 of 2 is?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Even als vervolg op het klokje/temp metertje. Waar zit bij een type 2/3 het uitleesschermpje van de boordcomputer? M.a.w heeft deze bx geen boordcomputer en hoort dit schermpje hierbij? Het Ourane schermpje vind ik er toch wel leuk zien.
Die heeft dan het scherm in plaats van het digitale klokje, dat er dan niet heel anders uitziet. Maar een thermometer is nooit een functie geweest van de computer.
Okee :thumbsup weer wat geleerd. Ik had sowieso nog nooit een type 2 met boordpc gezien, op de inmiddels ex-16v(zie ander draadje) van Eric Vertogen…
Superdave schreef:
Maar hoe kan ik herkennen of een xm een type 1 of 2 is?
type 2 heeft ronder dasbord met airbag in stuur, andere spiegels andere gril met chevrons in het midden en andere ( kleine )achterspoiler.
Groet Roy
hm ik ken een type 1 met de sensor voor de temperatuur die in de linkerbuitenspiegel zit
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Harm schreef:hm ik ken een type 1 met de sensor voor de temperatuur die in de linkerbuitenspiegel zit
Klopt , volgens mij zitten bij de allereerste XM’s tot 1992 de sensor onder de voorbumper en alle XM’s daarna in de linker buitenspiegel.
Maar zeker weten doe ik het niet , zijn vast wel andere forum leden die het zeker weten.
xm'metje schreef:
casoules les beziers hier heb ik toen cx spul weggehaald, toen vrij veel citroen en een tip ...ook wat verder naar achter lopen staat nog veel meer !! alleen wel uitkijken waar je loopt want het is er erg smerig op een gegeven moment hoorden we het vuilnis onder de begroeiing kraken en een mooie beige bx 16 trs type 1 vol huisvuil
Ben een keer ook bij een sloperij in de buuurt van Beziers geweest. Die was vrij ordelijk en megagroot. Mijn Xantia remmerij komt er vandaan!
mpostma schreef:xm'metje schreef:
Ben een keer ook bij een sloperij in de buuurt van Beziers geweest. Die was vrij ordelijk en megagroot. Mijn Xantia remmerij komt er vandaan!
er zitten meerdere rond Beziers, dit was er een van waar ik ben geweest maar ik weet de meeste plekken en plaatsnamen niet meer…
Groet Roy
Citro power ,
Nog een aanvulling op je verhaal aangaande de temperatuursensor .
Bij mijn serie 2 XM zit de buitentemperatuur in de rechter spiegel .
Aan bijrijderszijde .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën