Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
hoi allemaal ik ben johan uit Antwerpen, ik vraag me af of er veel verschil in rijgedrag en geluid tussen de twee verschillende sm’s ik weet dat een injectie veel voller zit maar blijkbaar gaat die niet veel sneller dan de carbu versie zou ie dan misschien zuiniger zijn?
:
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij is een klein beetje zuiniger, reageert ietsje feller en loopt altijd mooier stationair. Ook de top is 8 km hoger….228 km/h ipv 220.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het geluid is het zelfde. Heeft niks met de branstof voorziening te maken. Een RVS uitlaat klinkt wel rauwer dan een ijzeren….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Maar waarschijnlijk heb je niet hetzelfde geluid als bij de carbu versie? Ik vergelijk maar ik heb een bx sport met 2 dubbele carbus en die klinkt veel sportiver dan de bx gti met injectie? Of is dat anders bij de sm
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is anders. De luchtfilters werken dermate goed dat er kwa geluid niks verandert.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Dat is anders. De luchtfilters werken dermate goed dat er kwa geluid niks verandert.
welke luchtfilters zitten er in een Carbu versie van de SM?
Zijn dat ook van die reinigbare RVS modellen zoals bij de DS?
en zit er meer dan een filter in??
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In een carburator zit een echt filterelement .
Een injectie heeft twee luchtfilters met ik vermoed ook een “papieren” filter .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:In een carburator zit een echt filterelement .
Een injectie heeft twee luchtfilters met ik vermoed ook een “papieren” filter .
Walter
waar?? in die cylindervormige ton of boven de carbu’s?? en wat voor filter is het ,zo een hedendaagse met rode rand en in met gele ribbels?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Neen die doos is gewoon de verdeling van de lucht naar alle carburatormonden .
Aan de zijkant zit een dikke darm en deze gaat naar de luchtfilter .
Zit op dezelfde steun als de bobijnen . ( dat woord heb ik vandaag wel twintig keer opgeschreven )
Mijn filter is nog met een metalen gaas rond het ” papier” , denk dat die van Blondeau komt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Neen die doos is gewoon de verdeling van de lucht naar alle carburatormonden .
Aan de zijkant zit een dikke darm en deze gaat naar de luchtfilter .Zit op dezelfde steun als de bobijnen . ( dat woord heb ik vandaag wel twintig keer opgeschreven )
Walter
in die cylindervormige tank dus ,met de klepjes aan??
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Is een Injectie zowieso duurder dan een carbu versie? Op vlak van onderhoud of is dat ongeveer hetzelfde
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een SM is sowieso duur in ALLES , je kan maar voor heel weinig bij de gewone autoparts winkel langs lopen , en de specialisten kennen hun prijzen .
Kan ook niet anders , de oplages zijn ook miniem in vergelijking met bijvoorbeeld de duizenden DS’en die er rond rijden .
In een injectie zit nog een hoop meer onder de kap , dus even bougies vervangen is al een mooi klus .
Verder heb je een hoop (oude) slangen en rubber verbindingen , luchtkleppen en diens meer die al eens moeilijk durven doen .
Voor mij zijn die drie dubbele Webers al uitdaging genoeg om elk jaar zonder rode kaart van de keuring terug te keren .
Dit jaar was het pas na de derde poging goed .......
Zoveel mogelijk zelf doen is in mijn geval de enige mogelijkheid om met een ” normaal ” budget rond te komen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Een SM is sowieso duur in ALLES , je kan maar voor heel weinig bij de gewone autoparts winkel langs lopen , en de specialisten kennen hun prijzen .
Kan ook niet anders , de oplages zijn ook miniem in vergelijking met bijvoorbeeld de duizenden DS’en die er rond rijden .In een injectie zit nog een hoop meer onder de kap , dus even bougies vervangen is al een mooi klus .
Verder heb je een hoop (oude) slangen en rubber verbindingen , luchtkleppen en diens meer die al eens moeilijk durven doen .
Voor mij zijn die drie dubbele Webers al uitdaging genoeg om elk jaar zonder rode kaart van de keuring terug te keren .
Dit jaar was het pas na de derde poging goed .......
Zoveel mogelijk zelf doen is in mijn geval de enige mogelijkheid om met een ” normaal ” budget rond te komen .
Walter
heb daarstraks naar blondeau gebeld voor de prijs van een uitlaat compleet onder de auto!! hij heeft RVS modellen en gewone STALEN (bestond niet meer hadden ze mij wijs gemaakt) voor de prijs!! amaai ik dacht dat blondeau duur was!!! hij vraagt € 840 + € 40 verzendkosten voor België, voor een complete uitlaat in staal!! dus alles wat onder de auto zit: de eerste pot, de midelste pot, de 4 buizen en de 2 achterste potten,en dit voor € 840??? mijn keuze is al gemaakt hoor!! ik ga voor die stalen uitlaat!! hij zou +/- 60.000 à 80.000 km mee gaan!! en als ik vrijdagnacht vertrek achter mijn SM, dan ben ik daar in AMBAZAC bij LIMOGES rond 8 uur,en kan ik in het terugrijden nog over MONTREUIL rijden! dan spaar ik nog € 40 verzendkosten uit verder vroeg ik wat hij nog zoal heeft voor de SM! Zijn antwoord was kort en bondig: ALLES!!!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En wat kost de RVS uitvoering ?? :
Bedenk wel dat je die 80.000 km nooit haald , enkele winters stil staan en je kan terug beginnen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:En wat kost de RVS uitvoering ?? :
Bedenk wel dat je die 80.000 km nooit haald , enkele winters stil staan en je kan terug beginnen .
Walter
moet hem morgen terugbellen voor de bestelling!! Ik zal het hem morgen eens vragen!! ik kan je wel vertellen dat mijn DS en de SM in de winter droog en aan een temperatuur van +/- 15 graden staan gestald
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik zou de carbu nemen kali (wel eens me langskomen hé )
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.