Zoals in een eerder topic van mij had ik al gemeld dat ik een kleine olielekkage had in de buurt van de verdelerkap. Het was niet helemaal duidelijk waar het nu precies vandaan kwam.
Het kan de keering zijn maar volgens mde forummers ook het asje waar de rotor op zit.
Keerring ga ik morgen halen, hadden ze niet op voorraad
Vandaag toch maar effe naar de sloop gereden waar we mijn broers bx naartoe hadden gebracht en gelukkig, hij stond er nog. Die heeft dezelfde motor en daar heb ik de onstekingsmodule uit gehaald. Die was in elk geval droog van binnen.
Nu een vraagje, ik kon zo 1,2,3 niet zien waar die keerring nou zou moeten zitten. Zit die nog verder naar binnen als je de module verwijderd hebt of zit die op de module zelf? Want daar zie ik wel een rubber ringetje zitten?
Er valt in elk geval niet mee te bewegen, dus markeren is niet nodig lijkt me. Hij zit met 2 bouten vast op het blok.
Dan nog een vraagje erbij….wat voor spul gebruiken jullie om alles onder de motorkap weer blinkend schoon te krijgen. Is daar “spul” voor te krijgen bij de automaterialenzaak? Ik weet dat ik uit de buurt van electro, verdelerkap en bougies moet blijven met hogedrukspuiten.
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
die rubberring is de keerring die vaak lekt. dan hangt er een druppel aan de onderse bevestigingsmoer
als hij lekt via de as zit er veel olie in de verdeelkap.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: onstekings vraagje 1.6 progress
marx-7 schreef:Zoals in een eerder topic van mij had ik al gemeld dat ik een kleine olielekkage had in de buurt van de verdelerkap. Het was niet helemaal duidelijk waar het nu precies vandaan kwam.
Het kan de keering zijn maar volgens mde forummers ook het asje waar de rotor op zit.
Keerring ga ik morgen halen, hadden ze niet op voorraad
Vandaag toch maar effe naar de sloop gereden waar we mijn broers bx naartoe hadden gebracht en gelukkig, hij stond er nog. Die heeft dezelfde motor en daar heb ik de onstekingsmodule uit gehaald. Die was in elk geval droog van binnen.Nu een vraagje, ik kon zo 1,2,3 niet zien waar die keerring nou zou moeten zitten. Zit die nog verder naar binnen als je de module verwijderd hebt of zit die op de module zelf? Want daar zie ik wel een rubber ringetje zitten?
Er valt in elk geval niet mee te bewegen, dus markeren is niet nodig lijkt me. Hij zit met 2 bouten vast op het blok.
Dan nog een vraagje erbij….wat voor spul gebruiken jullie om alles onder de motorkap weer blinkend schoon te krijgen. Is daar “spul” voor te krijgen bij de automaterialenzaak? Ik weet dat ik uit de buurt van electro, verdelerkap en bougies moet blijven met hogedrukspuiten.
Marc
Klopt allemaal; het O-ringetje zit om het geheel heen.
Diesel is een prima schoonmaakmiddel.
Ich bin ein Breaker
Ik heb net het ringetje opgehaald, en de “nieuwe” ontsteking schoon gemaakt.
Vanavond (mits het niet regent ) maar eens gaan klussen….
Dan zal ik dat ringetje wel tegen komen neem ik aan.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer