dat komt eerder door de temperatuur.
Maar bij mij gaat altijd eerst de kont, en 30 seconden later pas de neus, als ie gezakt is.
Zet ik deze in de hoogste stand gaat de kont direct omhoog in 1 beweging, de neus gaat dan wel weer 20 tot 30 seconden later, maar met kleine schokjes in 3 keer. das allemaal normaal.
Als het koud is is de olie van dikker en moet de pomp harder werken. Met dit warme weer gaat het gewoon allemaal wat soepeler
Ik smeer de poten voor altijd met Hi-tef teflonspray van Innotec. werkt super en blijft ook lang zitten. het verschil is dan ook direct merkbaar
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hmm, dat in schokken omhoog komen is al een tijdje weg, ja als die helemaal in de laagste stand is geweest dan hoor je eerst krrr en dan komt ie uit de stops en gaat de boel in een vloeiende beweging omhoog.
Dat was vóór de motorolie toevoeging dus mooi met gekraak en gepiep en schokkend. Maarja toen was het dus ook kouder dat van die teflon is wel een goede tip trouwens.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Hmm, dat in schokken omhoog komen is al een tijdje weg, ja als die helemaal in de laagste stand is geweest dan hoor je eerst krrr en dan komt ie uit de stops en gaat de boel in een vloeiende beweging omhoog.
Dat was vóór de motorolie toevoeging dus mooi met gekraak en gepiep en schokkend. Maarja toen was het dus ook kouder dat van die teflon is wel een goede tip trouwens.
Hoe hoort hij dan eigenlijk op te komen? gelijkmatig en zonder gekraak?
Ijs schreef:metro2005 schreef:Hmm, dat in schokken omhoog komen is al een tijdje weg, ja als die helemaal in de laagste stand is geweest dan hoor je eerst krrr en dan komt ie uit de stops en gaat de boel in een vloeiende beweging omhoog.
Dat was vóór de motorolie toevoeging dus mooi met gekraak en gepiep en schokkend. Maarja toen was het dus ook kouder dat van die teflon is wel een goede tip trouwens.Hoe hoort hij dan eigenlijk op te komen? gelijkmatig en zonder gekraak?
In theorie wel ja maar door het gewichtsverschil in bv motoren, slijtage, staat van je hydrauliek zal in veel gevallen eerst voor of eerst achter omhoog komen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik merk nu hetzelfde als Metro, nu in de zomer gaat ook de neus omlaag ipv eerst de kont en een tijd later de neus…
Ik heb er echter geen motorolie bijgedaan…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
die teflon spuit is gewoon bovenin bij de smeergaten erin.
ik spray dan ongeveer een seconde of 5 tot 10, tot het er aan de onderkant uitloopt.
Werkt echt super, en ook nog lang.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Vandaag nog even bezig geweest. Heb bij de bouwmarkt noppenschuim gehaald als geluidsisolatie.
dit spul:
Dat zit nu in mijn deuren, tegen de buitenwand vd deur aan (dus was even pielen om het daar tussen te krijgen) hoop alleen dat het niet nat wordt als het regent maarja dat zie ik dan wel weer.
Ga morgen eens zien of het wat helpt Als het goed helpt doe ik de achterdeuren ook en maak ik een extra bodempje in de koffer met dat spul eronder.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Lijkt mij idd dat het nat gaat worden en het vocht dan lang vasthoud, pas op dat je geen ideale omstandigheden voor roest creert zo.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Je kunt beter bitumenmatjes gebruiken voor in de deuren. Dynamat of zo. Het meeste geluid dat uit de deuren komt wordt veroorzaakt door het resoneren van de dunne buitenplaat van de deur. Door deze te verzwaren met loodbitumen wordt dit tegengegaan. Bovendien zijn de bitumen niet doordringbaar voor water, dus zal je deur er niet door wegrotten, wat wel gebeurt bij schuim. Wel zorgen dat het goed plakt, want als er water tussen de bitumen en het plaatwerk komt, ben je evenver van huis.
Het noppenschuim kun je wel goed gebruiken onder de motorkap.
Matjes zijn inmiddels weer verwijderd, ze werden namelijk vochtig.
Afgelopen maandag naar Chyparse geweest. Daar is zowel de hogedrukregelaar als de debietregelaar (opnieuw) vervangen. Stuurbekrachtiging werkt tot nu toe nog goed dus maar weer duimen.
Maar nu heb ik het volgende probleem: af en toe gaat het motormanagementlampje branden. In het begin alleen op de snelweg voor een fractie van een seconde waarbij de auto ook inhield. Nu reed ik vanmorgen op weg naar werk en bij elk verkeerslicht ging dat ding branden, gaf ik een beetje gas dan was het weer over. Merkte er niks van tijdens het rijden. verbruik is ook normaal geloof ik.
Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
laat hem even uitlezen dan weet je het
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dat lampje gaat branden als er een probleem voor doet inde injectoren of de luchtmassa meter heb ik bij de mijne vervangen en het was over de injectoren kun je ook eens schoon maken kan ook helpen
bx gti automaat met middenarmsteun,rondekoplampen,mk2 spoilerpakket er rond.
en dakspoiler.
Even uit laten lezen wat het het is en eventueel resetten.
rick65bx gti schreef:dat lampje gaat branden als er een probleem voor doet inde injectoren of de luchtmassa meter heb ik bij de mijne vervangen en het was over de injectoren kun je ook eens schoon maken kan ook helpen
Injectoren zijn pas gereinigd, brandstoffilter, olie ed zijn allemaal pas bij de grote beurt vervangen.
Luchtmassameter is wel pas los geweest, zal eens kijken of de stekkerverbinding toevallig niet gaar is ofzo.
uitlezen is leuk maar dat kan op zijn vroegst pas zaterdag of op koopavond of ik meot vrij nemen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Had onze GTi ook… Begon vlak voordat we hem verkocht hebben.. Heb dan ook geen idee.
Uitlezen is wel de meest nuttige tip.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991