Ik heb bij de apk afkeur gekregen op de voorremmen die “zwaar” gaan.
Hij remt wel prima!
Voor de duidelijkheid:
er zitten net nieuwe schijven en blokken op.
Ik heb al gehoord en gelezen dat ze gangbaar gemaakt moeten worden.
Maar hoe doe ik dit? Dat heb ik nog niet duidelijk gevonden.
Moet ik de remzuigers eruit halen, schoonmaken en weer monteren?
Of kan het ook met minder drastiche maatregelen?
Dus remzuigers een paar keer heen en weer bewegen en klaar?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Re: Remmen gangbaar maken
dappieman schreef:Ik heb bij de apk afkeur gekregen op de voorremmen die “zwaar” gaan.
Hij remt wel prima!Voor de duidelijkheid:
er zitten net nieuwe schijven en blokken op.Ik heb al gehoord en gelezen dat ze gangbaar gemaakt moeten worden.
Maar hoe doe ik dit? Dat heb ik nog niet duidelijk gevonden.Moet ik de remzuigers eruit halen, schoonmaken en weer monteren?
Of kan het ook met minder drastiche maatregelen?
Dus remzuigers een paar keer heen en weer bewegen en klaar?
Het is belangerijk te weten WAT er vastzit, als de remblokken in de zittingen vastzitten, kunnen die gewoon gedemonteerd worden, gereinigd en weer gemonteerd worden met kopervet op de zittingen, dat volstaat vaak.
Als de remklauwen vastzitten zul je ze moeten vervangen of reviseren, dan moet de remzuiger eruit, moet alles heel fijn opgeschuurd worden en gereinigd, en is het verstandig nieuwe rubbertjes te monteren, alvorens je de boel weer in elkaar zet.
succes
Emiel
Ik had op m’n ZX ook dat de voorremmen zwaar gingen, hierdoor bleven ze ook een beetje hangen.
Zoals BX19trs zegt heb ik de remblokken gedemonteerd, gereinigd en de zittingen met kopervet in gesmeerd. Verder heb ik de cilinder zelf met wat olie ingesprayed en een paar keer heen en weer bewogen.
Nu doet ie het weer perfect
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Remmen gangbaar maken
Over welk type gaat het? Want Visa remmen zijn altijd zwaar, helemaal zonder vacuumbekrachtiging! En op zwaar mogen ze niet afkeuren. Het ding moet gewoon op tijd stilstaan.
Re: Remmen gangbaar maken
Handjes schreef:Over welk type gaat het? Want Visa remmen zijn altijd zwaar, helemaal zonder vacuumbekrachtiging! En op zwaar mogen ze niet afkeuren. Het ding moet gewoon op tijd stilstaan.
Hij werd er toch echt op afgekeurd.
Er was wel genoeg remkracht maar hij draaide te zwaar en dat schijnt afkeur te zijn.
Na een avond prutsen kwam aan het licht dat het dus helemaal de remmen niet waren.
De wiellagers waren gaar.
Zowel links als rechts.
Met de hand bijna niet rond te krijgen.
Vervangen en probleem opgelost..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Re: Remmen gangbaar maken
dappieman schreef:Handjes schreef:Over welk type gaat het? Want Visa remmen zijn altijd zwaar, helemaal zonder vacuumbekrachtiging! En op zwaar mogen ze niet afkeuren. Het ding moet gewoon op tijd stilstaan.
Hij werd er toch echt op afgekeurd.
Er was wel genoeg remkracht maar hij draaide te zwaar en dat schijnt afkeur te zijn.
Na een avond prutsen kwam aan het licht dat het dus helemaal de remmen niet waren.
De wiellagers waren gaar.
Zowel links als rechts.
Met de hand bijna niet rond te krijgen.
Vervangen en probleem opgelost..
Er is een duidelijk verschil tussen wielen die zwaar lopen of zwaar remmen.
Zwaar remmen -> Veel kracht nodig op het pedaal om remwerking te krijgen mag niet zo snel tot afkeur leiden idd.
Re: Remmen gangbaar maken
mpostma schreef:dappieman schreef:Handjes schreef:Over welk type gaat het? Want Visa remmen zijn altijd zwaar, helemaal zonder vacuumbekrachtiging! En op zwaar mogen ze niet afkeuren. Het ding moet gewoon op tijd stilstaan.
Hij werd er toch echt op afgekeurd.
Er was wel genoeg remkracht maar hij draaide te zwaar en dat schijnt afkeur te zijn.
Na een avond prutsen kwam aan het licht dat het dus helemaal de remmen niet waren.
De wiellagers waren gaar.
Zowel links als rechts.
Met de hand bijna niet rond te krijgen.
Vervangen en probleem opgelost..Er is een duidelijk verschil tussen wielen die zwaar lopen of zwaar remmen.
Zwaar remmen -> Veel kracht nodig op het pedaal om remwerking te krijgen mag niet zo snel tot afkeur leiden idd.
Jeps kreeg ook een kleine sorry van de keurder.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zijn er mensen die weten waar je goedkoop (tot zo`n 100 euro) remklauwen voor een visa met citroen remklauwen?
Deze kosten 155 euro bij de reguliere onderdelenhandel!!
Revisie is in mijn geval geen optie omdat de cupjes volledig zijn vastgerot in de cylinder…
En bovendien, nieuw is beter nietwaar?
Of passen de klauwen van een c15 ook op een 1400 trs uit 1986??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ze zijn bij autopartsonline
te krijgen voor 85 euro per stuk.
En anders een setje bij bartebben.nl regelen? (prijzige sloperij maar wel goed/snel en veel voorraad)
Maurice van Mourik schreef:Zijn er mensen die weten waar je goedkoop (tot zo`n 100 euro) remklauwen voor een visa met citroen remklauwen?
Deze kosten 155 euro bij de reguliere onderdelenhandel!!
Revisie is in mijn geval geen optie omdat de cupjes volledig zijn vastgerot in de cylinder…
En bovendien, nieuw is beter nietwaar?Of passen de klauwen van een c15 ook op een 1400 trs uit 1986??
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Superrrrr!!!!
scheelt toch weer 60 euries!!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist