Plaats bougiekabels op verdelerkap…
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 mei 2006 08:13 PM

Wie o wie wil er voor mij even onder de motorkap van zijn auto kijken (1.0, 1.1 of 1.4 TU motor met verdelerkap, dus AX, BX, ZX enz.) op welke plaats van de verdelerkap de kabel van de 4e cilinder zit aan gesloten. De 4e cilinder zit voor mij aan de versnellingsbakkant, dus de kortste bougiekabel.

Als ik vóór de auto sta, hoort die dan:

-linksboven
-linksonder
-rechtsboven
-rechtsonder

Gr Martijn

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 mei 2006 08:24 PM
  [ # 1 ]

Dit staat in het verkeerde subforum. Gaat het over een XM ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 mei 2006 08:29 PM
  [ # 2 ]

Nee… over een BX 14i.

Gr Martijn

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 mei 2006 08:38 PM
  [ # 3 ]

Dan past dit beter in het BX-gedeelte Wink

Bij deze verplaatst.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 31 mei 2006 11:28 PM
  [ # 4 ]

Wie loopt er nog even naar buiten nu het nog licht is?

Gr Martijn

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 31 mei 2006 11:59 PM
  [ # 5 ]

onstekingsvolgorde 1342, onsteking draait tegen de klok in, wanneer onsteking op nul staat staat rotor op 1e cylinder, volgens mij vanuit bestuurderstoel gezien rechtsboven.
succes gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 juni 2006 12:11 AM
  [ # 6 ]

BX

Ik ben even naar buiten gelopen voor je en hij zit linksboven Wink
Vreemd genoeg staat er op de bougiekabel een nummer 1 wat ik gek vind want mij is altijd geleerd dat cilinder nummer 1 aan distributiezijde is Confused
Succes ermee.

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 01 juni 2006 12:25 AM
  [ # 7 ]

klopt, maar volgens mij zit hier de 1e cylinder aan bakkant, controleer rotor maar eens wanneer krukas op merk staat.
ik bedoel rechtsboven vanaf bestuurders stoel.

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 juni 2006 12:27 AM
  [ # 8 ]

O.K. , dat kan best , heb ik niet gecontroleerd.
Maar in teorie , wat ik vroeger ook op school geleerd heb is dat de 1e cilinder altijd bij de distributie zit bij lijn motoren Wink

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 01 juni 2006 12:34 AM
  [ # 9 ]

ik heb nog even op site van dhr tiemersma gekeken, http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 01 juni 2006 12:36 AM
  [ # 10 ]

ps kijken bij motor en dan kleppen stellen 14 tu blok. gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 01 juni 2006 12:50 AM
  [ # 11 ]

Mooi, jullie zijn het erover eens waar de bougiekabel van de cilinder die ik bedoel hoort te zitten. Bedankt!  Very Happy

De kabels hebben er al op verschillende manieren op gezeten maar hij wil niet aanslaan, sinds een ‘klusser’ zelf even de verdelerkap vernieuwde. Nu heb ik hier tenminste enige zekerheid over.

Overigens blijven er altijd misverstanden bestaan over welke cilinder de eerste heet. En dat verschilt gewoon per merk. Het mooie is dat het voor het stellen van de kleppen van een viercilinder niet uitmaakt welke je nu de eerste noemt, als je het maar consequent zo blijft doen….

Gr Martijn

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 01 juni 2006 01:06 AM
  [ # 12 ]

bedankt en succes
ps, ik probeer het alleen zou duidelijk mogelijk uit te leggen, krukas op nul en rotor wijst eerste cylinder aan, klopt bij elke motor.

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 01 juni 2006 01:11 AM
  [ # 13 ]
1800es schreef:

bedankt en succes
ps, ik probeer het alleen zou duidelijk mogelijk uit te leggen, krukas op nul en rotor wijst eerste cylinder aan, klopt bij elke motor.

Wat bedoel je met “krukas op nul”? Is dat onstekingstijdstip op nul graden? Dus het merkteken op het vliegwiel tegenover het nulpunt op de gradenboog?

Gr Martijn

P.S. Zo’n Volvo ís ook erg leuk…

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 01 juni 2006 01:19 AM
  [ # 14 ]

klopt als een zwerende vinger Laughing

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 juni 2006 11:26 AM
  [ # 15 ]
1800es schreef:

klopt als een zwerende vinger Laughing

Maar doet vast niet zo zeer Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook