hallo allemaal,
in de c15 van me vriendin hebben we last van wateroverlast… onder de voorruit van de auto zitten 2 roosters. daar gaat regenwater naar binnen. ik neem aan dat er daarvoor ergens een soort van afvoer moet zijn. weet iemand waar die zit? en hoe ik die kan ontstoppen? ik neem tenminste aan dat daar het probleem zit want ik kan het water door de roostertjes heen zien en het komt als het veel geregend heeft ook in de auto.
alvast bedankt.
cheers all
in het midden achter de motor zit tegen het shutbord een rubber darm, dat is de afwatering, dus centraal vooraan in de paravanbak
waarom lekt het in het interieur? waarschijnlijk is de plaat rond de verwarmingsventilator rot of is de paravanbak vooraan doorgeroest
de plaat boven het schutbord aan de passagierszijde kan eraf (die waar de krik tegen zit), kan je binnenin de paravanbak
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hey hardstikke bedankt voor de snelle info. zal morgen gelijk eens kijken hoe of wat.
cheers
beetje laat antwoord… maar jah… onder mom van beter laat dan nooit…
ben er beetje mee aan prutsen geweest… schutbord er af en zo… zag idd gelijk wat er aan de hand was… er zat in het “afvoerputje” naar die afvoerslang een hele hoop rommel. zand en takjes etc. daardoor kon idd het water niet weg.
nogmaals bedankt voor de snelle en duidelijke hulp.
cheers
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: tsunami in c 15
Het is een bekend Visa kwaaltje. De bak onder je voorruit (herkenbaar aan de roostertjes op je motorkap) loopt niet alleen vol met water, maar ook met blaadjes en bloesem elk jaar. De afvoerslang raakt dan inderdaad verstopt. Die bak heet de paravan.