voge schreef:karel schreef:Jouw stelling zou eigenlijk moeten luiden: met een Lucas-pomp gaat het, mits zorgvuldig gemengd, waarschijnlijk 30K en misschien (maar nog niet aangetoond) nog wel langer goed ook. Hoeveel langer is nog onbekend.
Voor een enigzins wetenschappelijk verantwoord bewijs is het aantal auto’s en het aantal kilometers aan de nogal lage kant.
Maar goed, we hebben geduld zei ik al
50.000km!! (Zie BX ARMY)
Juist. En misschien wel leuk om te vermelden dat de BX ARMY bij de vorige eigenaar ook op PPO reed. Hoeveel km’s weet ik niet, maar vast wel enige duizenden.
Maar goed, ik tuf rustig door…
Test
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
He thijs, misschien een beetje off topic, maar ik zie in je lijstje een BX Libre staan. Wel lachen dat dit fenomeen steeds weer terugkeert. Een BX Libre is niks anders dan een BX die te lang te koop stond bij autobedrijf de Vrij dat de eigenaar (Hans de Vrij) er zelf Libre stickers op plakte zodat het een aktie model leek en beter zou verkopen. Hij deed dit met ZX-en en AX-en. Hij had namelijk een hekel aan deze modelen(geen echte Citroens zei hij dan) en wilde ze zo sneller verkopen. Ik zag het zo staan ik moest er ff op reageren
Peteryed schreef:He thijs, misschien een beetje off topic, maar ik zie in je lijstje een BX Libre staan. Wel lachen dat dit fenomeen steeds weer terugkeert. Een BX Libre is niks anders dan een BX die te lang te koop stond bij autobedrijf de Vrij dat de eigenaar (Hans de Vrij) er zelf Libre stickers op plakte zodat het een aktie model leek en beter zou verkopen. Hij deed dit met ZX-en en AX-en. Hij had namelijk een hekel aan deze modelen(geen echte Citroens zei hij dan) en wilde ze zo sneller verkopen. Ik zag het zo staan ik moest er ff op reageren
Ja grappig he? Ik heb me tijden lang af lopen vragen waar de benaming Libre wegkwam, totdat BX clublid Emiel (BX19TRS) mij erop attendeerde….
Test
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
V2 schreef:Ik kan de kick niet laten:
Hee een slopel kadettilac “Deutsches Army”
Hoe vinden ze dat bij de APK??
Wel een geweldig ding!!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
V2 schreef:Zitten toch wel een aantal geniale details op ... stuur, vuldop, gaspedaal, echt super.
Echt lachen dit! Op zoveel detail gelet, heel erg mooi gedaan, en dat zeg ik over een Opel! Kan iemand een dokter bellen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
BX19trs schreef:V2 schreef:Ik kan de kick niet laten:
Hee een slopel kadettilac “Deutsches Army”
Ik denk eerder de Österreichischer Armee oid…
Wel veel erg geinige details (stuur, gaspedaal, helm onder de motorkap die ook nog een functie lijkt te hebben) en daarvan ook een aantal die je doen afvragen óf ze in Oostenrijk überhaupt wel een keuring hebben. Misschien ook een kwestie van ommeubelen alvorens ter keuring aan te bieden…
Ich bin ein Breaker
hogervp schreef:V2 schreef:Zitten toch wel een aantal geniale details op ... stuur, vuldop, gaspedaal, echt super.
Echt lachen dit! Op zoveel detail gelet, heel erg mooi gedaan, en dat zeg ik over een Opel! Kan iemand een dokter bellen?
Patrick
Hij is inderdaad errug gaaf gemaakt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@Thijs: Zo te horen rij je op een Mix van PPO/Diesel? of puur?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
D&PO; (diesel en PPO )
Wat me tegenhoud is dat er een 2tanks systeem enzo inmoet met verwarmers en wat nog allemaal…
Als ie het perfect diet op 80% PPO en 20% diesel, tja, waarrom niet dan hé.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
tis nu niet de bedoeling om men (Bosch) pomp in de soep te draaien maar als het werkt op 80/70% PPO, tja…
Eerst nog is ff het PPO forum verder afzoeken voor PSA blokkies die op een mengsel rijden.
Ik rijd op een mengsel van koolzaadolie (wat mijn buurman zelf verbouwd) en petroleum. In de zomer meng ik 90% om 10%, in de winter 80% om 20%.
Om nog even wat oude runderen uit een met water gevulde laaggelegen riggel ta halen:
karel schreef:Thijsvandebles schreef:
Ja die verhalen zijn mij bekend. LUCAS pompen zijn ook minder geschikt, maar met enig beleid zeker niet ongeschikt. En vind het ook wel grappig, dat iedereen roept dat het niet kan, en dan gewoon lekker doorgaan, en er een halve ton mee rijden en dan zeggen: Het kan wel.
Dat het een halve ton goed gaat met 1 auto vind ik niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Maar we spreken je wel weer als er nog 2.5 ton bij staat ofzo
Inmiddels ben ik geen 2,5 ton verder, maar wel 80.000. Dat maakt dus het totaal plaatje van +/- 125.000 wat ik nu met deze auto heb gereden in krap 2 jaar tijd.
De pomp doet het nog prima, alleen is het waspatroon van de koudestartvoorzien vertrokken richting de minder tijdelijke jaagweilanden.
Met koude motor dus even poot op het gas houden, maar verder marcheert het apparaat fantastisch.
Het verbruik is de afgelopen periode weer gedaald, tot 1 op 20,6 gemiddeld. Op de lange afstand doe ik wel een 1 op 22.
Doet me denken aan de Toyota Prius Hybride met zun 1 op 23.
Ook ben ik nu in de buurt van de 4 ton, volgende maand ga ik daar over heen.
Ik ben dus nog steeds van mening dat het heel goed kan met een Lucas pomp.
Over een jaar, en 1 ton erbij meld ik me wel weer…
Test