Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zou zeggen, maak eens een proefrit in die XM..
wat roest er meer, de BX of de XM?
GS moet blijven.
ieksEmmu schreef:ik zou zeggen, maak eens een proefrit in die XM..
wat roest er meer, de BX of de XM?
De Xm…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mvbbx schreef:ieksEmmu schreef:ik zou zeggen, maak eens een proefrit in die XM..
wat roest er meer, de BX of de XM?
De Xm…
humpf…
mvbbx schreef:ieksEmmu schreef:ik zou zeggen, maak eens een proefrit in die XM..
wat roest er meer, de BX of de XM?
De Xm…
[ff stangen]Ik zal de ouwe heer van een vriend eens vragen, die 1 van de eerste BXen kocht en z’n auto binnen 2 jaar tijd zag veranderen van een mooi mintgroen wagentje, naar een hoop rottend blik die nog maar net de oprit van de sloop haalde. En als ik hem niet kan bereiken, dan vraag ik z’n broer wel ff, die met zijn half jaar oude BX de kortste remweg ooit bereikte. Zijn truc was, om 120kph op de snelweg te rijden en dan gewoon maar af te wachten welke oneffenheid op de weg de doorgerotte motorsteunen de laatste zet geeft. [/ff stangen]
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ik reed vorig week met de XM; rijdt ontzettend soepel en maakt weinig geluid, het rijcomfort is beter dan BX, dikke stoffen zetels zitten heerlijk…
Alleen ging ie echt niet vooruit, ik trok hem 2 keer naar de 4000 rpm en het ging traag en moeilijk, zelfs bij plank gas.
Als ik mijn BX naar de 3750 rpm jaag dan vliegt ie vooruit in elke versnelling.
Dus nog ff afwachte wat ik ga doen…
Krijg ook de kans om een Zweedse wagen te kopen, ik laat het wel horen.
c’est fantastique
Marino schreef:Ik reed vorig week met de XM; rijdt ontzettend soepel en maakt weinig geluid, het rijcomfort is beter dan BX, dikke stoffen zetels zitten heerlijk…
Alleen ging ie echt niet vooruit, ik trok hem 2 keer naar de 4000 rpm en het ging traag en moeilijk, zelfs bij plank gas.
Als ik mijn BX naar de 3750 rpm jaag dan vliegt ie vooruit in elke versnelling.
Dus nog ff afwachte wat ik ga doen…
Krijg ook de kans om een Zweedse wagen te kopen, ik laat het wel horen.
is ook niet echt gek he een xm weeg ruim 1300kilo een bx 900 en een xm is meer een reiswagen een bx meer een stadswagen
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
ja maar dan nog, een 2000 benzine tov een 1800 tdiesel… idd de XM weegt meer maar had toch meer verwacht op het vlak van vermogen en trekkracht.
Ik denk dat de vorige eigenaar heel traag met de Bx heeft gereden en nooit doorgetrokken.
Greetz
c’est fantastique
citroenc2 schreef:is ook niet echt gek he een xm weeg ruim 1300kilo een bx 900 en een xm is meer een reiswagen een bx meer een stadswagen
Een BX turbodiesel zit toch echt boven de 1000 kg hoor…..1013 t/m 1030 (beetje verschillend).
En een stadswagen is het al helemaal niet, echt onzin.
Ik rijd af en toe koerierritten met mijn BX (4 a 500 km p/d) en kom er uitgerust weer uit.
citroenc2 schreef:een xm is meer een reiswagen een bx meer een stadswagen
Sja, een XM met 2.0 motor en carb. is het gewoon net niet. Zeker in vergelijking met de BX turbodiesel, wat een van de fijnste BX uitvoeringen is.
Had je nu de XM basis met een BX basis vergeleken, dan was het wel ff wat anders uitgekomen natuurlijk. En goed, als je totaal geen haastig typje bent, kun je wellicht leven met een 2.0 liter. Maar als je de vlotte karakteristiek van de Turbodiesel weet te waarderen, dan is een XM 2.0 gewoon een trage afknapper.
Meja, rij eens een XM 2.1 TD en de balans slaat al snel door richting XM.
Serge schreef:Zijn truc was, om 120kph op de snelweg te rijden en dan gewoon maar af te wachten welke oneffenheid op de weg de doorgerotte motorsteunen de laatste zet geeft. [/ff stangen]
pfff… zou je achter rijden…
Groet, Marco
msk69 schreef:Serge schreef:Zijn truc was, om 120kph op de snelweg te rijden en dan gewoon maar af te wachten welke oneffenheid op de weg de doorgerotte motorsteunen de laatste zet geeft. [/ff stangen]
pfff… zou je achter rijden…
Naar ik heb gehoord, was er ‘in’ rijden ook niet de meest toffe ervaring Maar ik heb niks gehoord over een catastrofale afloop, dus das een mazzeltje.
Animal triste post coitum