25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 16 mei 2006 11:58 AM
  [ # 361 ]
mpostma schreef:
winnetou schreef:

Wat ik al dacht.  Cool  Blijft dan natuurlijk de vraag wat je esthetisch gezien het mooiste/ leukste vindt. Misschien een grote luchthapper op je motorkap?  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing

Estetisch is een korte motorkap eigenlijk wel mooier, moet ik eerlijk bekennen. Maar dan wel als je 2 motorkappen in goede staat met alkaar vergelijkt en niet een strak in de lak zittende lange of een slecht in de lak zittende korte kap.

Verder is de lange kap die er nu op zit een metalen kap. Heerlijk, want dan ben je eindelijk eens van dat gammel uitziende geflapper van zo’n plastic kap af op de snelweg.

Eigenlijk is een stalen korte kap dus het meest ideaal. En tegen het roesten heb je wel weer anti roest drankjes (want roesten kunnen en doen metalen kappen wel weer).

Is dit nog wat voor je misschien ?

http://www.speurders.nl/autosonderdelen/onderdelencitron/18332576/_bx_motorkap_donkergroen.html?12.5.19138961_19135417_18959379_18910206_18899257_18826219_18608898_18540406_18495438_18332610_18332595_18332576_18327927_18327868_18247602_18166138_17904369_17764449_17764277_17764339.title0710descr0610bx0810sub0710cat0710id06103056.63.99

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 16 mei 2006 12:36 PM
  [ # 362 ]
Ijs schreef:

Is dit nog wat voor je misschien ?

http://www.speurders.nl/autosonderdelen/onderdelencitron/18332576/_bx_motorkap_donkergroen.html?12.5.19138961_19135417_18959379_18910206_18899257_18826219_18608898_18540406_18495438_18332610_18332595_18332576_18327927_18327868_18247602_18166138_17904369_17764449_17764277_17764339.title0710descr0610bx0810sub0710cat0710id06103056.63.99

Da’s bij mij in de buurt van mijn werk. Als ik efkes moet kijken zeg je het maar, op de foto ziet het er top uit.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 mei 2006 12:47 PM
  [ # 363 ]
hogervp schreef:
Ijs schreef:

Is dit nog wat voor je misschien ?

http://www.speurders.nl/autosonderdelen/onderdelencitron/18332576/_bx_motorkap_donkergroen.html?12.5.19138961_19135417_18959379_18910206_18899257_18826219_18608898_18540406_18495438_18332610_18332595_18332576_18327927_18327868_18247602_18166138_17904369_17764449_17764277_17764339.title0710descr0610bx0810sub0710cat0710id06103056.63.99

Da’s bij mij in de buurt van mijn werk. Als ik efkes moet kijken zeg je het maar, op de foto ziet het er top uit.
Patrick

Volgens mij Ron Veltkamp. Ik mail em wel ff.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 mei 2006 01:31 PM
  [ # 364 ]
peugeotlover schreef:

hoi ik ben nieuw hier
maar ik heb een vraag voor MPOSTMA Wink
heeft u toevallig een foto of dergelijk van de aansluiting van da waterslang achter het blok, daar waar de thermostaat zit
ik ben een 2100td in mijn 405 aan het leggen en daar stuit ik op een probleem bij die aansluiting Crying or Very sad
voor de rest is er wel een oplossing

Welke waterslang bedoel je precies. Er zitten een paar slangen achterop het blok.

-Eentje bovenaan (ijzeren pijp die omhoog gaat vanaf het waterpomphuis) die naar het kachelhuis gaat.
-Eentje direct op het waterpomphuis die op de XM naar het expansievaatje gaat)
-Een grote slang (steekt dwars uit) die naar de radiateur gaat)
-Een slang op de cilinderkop die ook naar het kachelhuis gaat.

Voor foto’s moet je maar even op mijn site http://www.martenpostma.net kijken.

Vooral bij datum “12/11 Motor na uitbouw” staan wel wat foto’s die je misschien kan gebruiken.

Succes trouwens!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 mei 2006 02:54 PM
  [ # 365 ]
peugeotlover schreef:

ik bedoel die wat dwars uitsteek en naar de radiator gaat deze kom juist uit bij de ophanging van het subframe Confused

Bij mij past dat maar net. Het zit wel zo krap dat je er heel moeilijk foto’s van kan maken. Bij mij komt ie echt net boven de stabilisatorstang uit. Mocht het echt te krap uitkomen,dan kun je wellicht wat ringen onder de motorsteun leggen, zodat de motor iets hoger komt te liggen.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 31 mei 2006 11:02 AM
  [ # 366 ]

Hier een foto van zijn situatie Marten.

Bij ons was het al erg krap maar bij een 405 is er echt weinig ruimte over.
Ik zie geen andere oplossing dan het compleet verbouwen van het thermostaathuis.

Ajeto!!!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 01 juni 2006 11:45 AM
  [ # 367 ]

Los gelijk je probleem op denk ik dan maar.
Nu creeer je er een probleem bij om je brug te gaan verlassen, lijkt me niet zo,n goed plan aangezien je ophanging er aan vast zit Confused

Ajeto!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 juni 2006 12:38 PM
  [ # 368 ]
mike schreef:

Los gelijk je probleem op denk ik dan maar.
Nu creeer je er een probleem bij om je brug te gaan verlassen, lijkt me niet zo,n goed plan aangezien je ophanging er aan vast zit Confused

Ik kan eigenlijk niet al teveel wijs worden uit die foto. Wel zie ik idd dat ophangingspunt vlak voor die wateruitgang. Da’s wel vervelend ja. Ik zou zelf toch aanraden om het waterpomp/thermostaathuis zelf proberen aan te passen (al lijkt me dat ook niet zo makkelijk, want het is alu.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 juni 2006 02:55 PM
  [ # 369 ]
peugeotlover schreef:

ik ga de hoek een beetje bewerken zodat de darm erlangs gaat.
het frame zit nog op 3 punt stevig vast en het punt wat ik ga bewerken verstevig ik aan de andere kan weer op.
verplaatsen gaat niet Confused

ik dacht dat het in Belgie zo moeilijk lag om andere motoren erin te schroeven? Hoe gaat dat met de technische controle? Hier in NL no problemo dus.. maar ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 juni 2006 02:56 PM
  [ # 370 ]

Surprisedfftopic

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 juni 2006 03:04 PM
  [ # 371 ]
peugeotlover schreef:

keuring tja zie wel dan
sorry voor het off topic
bij verdere vragen pb ik wel
of open een topic omtrent het probleem

Hehe, doe dat laatste maar Wink Anders worden de mods nog bozig Rolling Eyes

Ik ben in elk geval zeer benieuwd naar je project en zal je vragen in elk geval met veel belangstelling volgen en beantwoorden als dat kan.

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2006 05:24 PM
  [ # 372 ]
peugeotlover schreef:

keuring tja zie wel dan
sorry voor het off topic
bij verdere vragen pb ik wel
of open een topic omtrent het probleem

Wel, daar ben ik ook HEEL benieuw naar…

Allicht typeplaatje van de motor overhangen, en als het allebij een TurboD is,  en het ziet er allemaal wat hetzelfde uit én deftig(“orgineel”) uit denk ik dat het moet lukken. 1igste probleem zou de plaats van de intercooler nog kunnen zijn, als je iemand hebt die er wat van kent heb je het vlaggen…

@Marten: In Nederland heb je er inderdaad geen last mee Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:41 AM
  [ # 373 ]

Vanmiddag had ik toch even een geval te pakken waarbij ik de heren van de Wegenwacht moest verwittigen. De wagen begon heftig te stotteren ipv te acceleren. Na wat geprobeerd te hebben met het brandstoffilter bypassen concludeerde ik te snel dat ik er weinig meer aan kon verhelpen. Ik had al aardig de smoor in (ik dacht dat de brandstofpomp de geest had gegeven).

Gelukkig bleek na enig onderzoek door de wegenwacht dat ik toch wel enigszins met een tunnelvisie had zitten kijken. Het bleek namelijk dat ik toch nog een belangrijke check was vergeten: het draadje dat de stopsolenoide van spanning moet voorzien was gebroken. En daarmee was de oplossing ook eenvoudig.

Franse bedrading Evil or Very Mad.

Wel een slecht weekendje wat betrouwbaarheid betreft: gisteren was ook nog (sinds 1.5 jaar weer eens) een intercooler slang losgefloept. Al is dat wel makkelijk te diagnosticeren en vast te schroeven. Very Happy

Toch wel grappig hoe de motor presteert zonder turbo effect. Het is in elk geval niet zo hopeloos als bij een 18 TD die het helemaal van zijn turbo moet hebben, maar je kan toch merken dat ook bij de Turbo D12 de turbo een flink aandeel in de prestaties heeft.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:43 AM
  [ # 374 ]

sloopmeeting dan maar>?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:44 AM
  [ # 375 ]
Harm schreef:

sloopmeeting dan maar>?

Ik zal jou slopen.  Evil or Very Mad

Profiel  
 
 
25 van de 38
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook