Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik kan nog goedkoop een goede computer krijgen, een oud ding dus niet ergens meer goed voor geschikt, maar wel voor mp3’s of om foto’s op te slaan,
Ik wil nu die computer achter in mijn eend gooien zodat ik daar Mp3s mee af kan spelen, eventueel wat tekstverwerken, of foto’s van m’n digitale camera te halen.
Een computer werkt volgens mij op 12 v, maar hoe sluit ik het aan? muis en toetsenbord is geen probleem, alleen nog een beeldschermpje zoeken tft schermpje of zo
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Kijk, dat is nog eens een goeie tip!
een pc draait op 12V dacht ik
zit gewoon een transfo in
dus als ge dienen weghaalt dacht ik da ge op 12v kon spelen
In de folder van Piëst aan de olieslagweg stond laatst een omvormertje.
12 V uit een auto is nooit stabiel,,
daarnaast is het tijdens rijden vaak 14 , een beetje ..
de moderne Laptop trekt afgevlakt 18 V en dus niet 19 of 17 MAAR 18 VOLT..
en reken maar dat je je lap op stang kunt jagen als je hem direct op 12 V aansluit.
in de computer winkel zijn diverse voedingen en omvormers te krijgen ,tegen betaalbare prijzen voor in je tuut.
12 V of 24 V voor de zwaardere jongens (truck campers ed) .
persoonlijk zou ik gaan voor een leuke 220 V omvormer, en dan je eigen netspanningsvoeding eraan om je lap aan te sturen.
niet vanwege de leuke hoeveelheid draad die deze constructie geeft, maar wel vanwege de gein om 220 in je auto te hebben , met 300 wat of meer, kun je diverse dingen laten werken ,ondanks dat je niet verbonden bent met HET NET..
wat leuke gein geeft als je straat eens zonder verlichting zit…
dan komen je buren kijken hoe het nou ken dat jou verlichting het WEL doet???rara…
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je kan werken met een transformator die dus 12 volt omzet naar 230 volt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
tut schreef:stel: de transfo heeft een rendement van 50%, de ATX pc voeding heeft ook ongeveer 50%, de pc verbruikt een stroom van 10A, dan vraagt de ATX voeding op de 220VAC al 20A,
Wat voor supercomputer heb jij thuis staan dat hij 2,2 kilowatt verbruikt?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Een pc is wel uit een 12volt accu te voeden…
wat je nodig hebt:
12v +
12v -
5v +
5v -
De 12 en 5 volt + zijn gewoon met spanningregelaars te maken. Desnoods een hele berg 7805 en 7812 naast elkaar geschakeld. De 12 en 5 volt - zijn uit een simpele voeding wel te halen. Die is op zijn beurt ook weer te voeden uit 12 volt, of zoals ik in de auto heb 230 volt. De 12 en 5 volt - gaat echt maar over een paar milliampere. Meer dan een referentie spanning is het niet. Die 12 en 5 volt + mot wel enige ampere’s kunnen trekken. Ook afhankelijk van hoeveel je eraan hangt. als je 3 harde schijven en 2 dvd spelers eraan knoopt heb je wel wat power nodig. Maar een enkel harde schijfje en een moederbord trekt niet zoveel.
Ik ga er binnenkort ook mee aan de slag. Pentium 800 in de army….
Test
Is gewoon leverbaar in de handel: Omvormer van 12V naar 220V
Ik heb er een van max 150 Watt er zijn er ook die meer wattage aankunnen.
Ik gebruik hem om de akku van mijn fototoestel in de vakantie mee opteladen.
http://www.omvormer.verkoopt.nl/
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Is een XBOX geen leuke optie!?
Door een #$%^& kun je hem ook gewoon gebruiken als Media Centre.
Ik heb een omvormer ertussen van 12v naar 230v… en mijn nieuwe diesel accu houd het makkelijk 2uurtje vol… waarschijnlijk nog veel langer maargoed… 2uur xbox-en in een BX voor het huis word al eens wat..
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
tut schreef:Thijsvandebles schreef:Een pc is wel uit een 12volt accu te voeden…
in theorie is het mogelijk, maar aangezien een accu nooit exact 12V is, en er over een 7812 altijd een klein beetje spanning verloren gaat, moet je al bijna 12.5V hebben om de pc vlot draaiend te krijgen.
Een beetje accu draait ook op 13,nogwat volt meen ik…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm