Jules,
Loopt n ie nu wel normaal als je hem start??
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Als ik de motor start loopt ie best goed!
Wel wat lawaaierig! Het is geen hdi’tje!
Alleen bij 1100 toeren begint ie te roken.
Als het eens droog wordt buiten, dan kan ik iets doen aan de cx!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Het kan zijn dat ie niet genoeg lucht krijgt, bijv door een turboprobleem of je pomp is van tijd geschoten.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
heb nog even in het handboek gekeken, maar om de pomp op tijd te stellen heb je een meetklok nodig. Kan het ook zonder klok?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
ja, kan wel. maar is niet echt accuraat.
ik stel ze zelf op het gehoor en gevoel af.
dit gaat vrij goed,
maar moet je wel enige ervaring voor hebben.
als hij overdreven hard begint te kloppen,
staat hij te vroeg.
als hij geen trekkracht meer heeft staat hij duidelijk te laat.
dat hij nu geen trek kracht heeft wil echter niet zeggen dat hij dus niet op tijd staat.
het kan enkel van tijd verlopen waneer de riem niet goed gespannen zou staan.
echter dit moet hij dan vaker dan 1 keer doen. de riem spant zig namelijk niet spontaan.
Ik belde zojuist met Bols & Kooiman in Tilburg. Adres dat ik gekregen heb van een citroën moteur van Garage Vos/Zanddonk en die vroegen voor een revisiesetje met nieuw dekseltje €40,-
Toen ik vroeg of het missen van vermogen kon liggen aan het zweten aan de bovenkant van de pomp vertelde hij mij dat ik het beter kon zoeken in het membraam/boost-control aan de zijkant van de pomp. Als die vastzit of er zit een scheur in het membraam dan krijgt de motor niet voldoende diesel.
Iemand hier ervaring mee en is het nodig om er een nieuw dekseltje op te zetten?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Dat van dat membraan klopt wel,zijn wel vaker kapot,dit is de extra diesel inspuiting.
Zegt al wel genoeg,kan de oorzaak zijn van vermogenverlies.
Ik heb m,n pompen met nieuwe o-ringen altijd weer dicht gekregen.
Dit zonder een gereviseerd dekseltje,ik heb nooit de indruk gehad dat het gaatje uitgelubberd was,de o-ringen zijn vaak uitgehard.
Ik zou in ieder geval even kijken of er een bronzen busje ingeperst is,of dat het om een nieuw dekseltje gaat.
Anders zijn het een heel gemakkelijk verdiende 40 euro.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik zou die pomp eerst eens op de testbank laten zetten voordat je er geld in gaat stoppen. Als er inwendig wat mis is, kun je allerlei lekkages aan de buitenzijde oplossen, maar de pomp blijft stuk. Kost je een beetje onderzoekskosten, maar je weet dan wel waar je aan toe bent. Of je haalt een pomp van een sloopblok af.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
he jules, heb je de pomp al ingebouwd?
Hey Razor,
Ik heb alleen het membraam overgezet. En bij de eerste testrit had ik wel vermogen, maar was later weer minder. En bij de 2e testrit lag er een grote plas LHM vloeistof onder de auto. Eén van mijn leidingen is doorgeschuurd door een handremkabel en de LHM spuit eruit.
Verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Zal dat eerst fixen (nieuwe leiding) en dan weer testrijden.
Hou je op de hoogte!
Groeten Jules
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)