Aan het denken gezet door de antwoorden op mijn vorig onderwerp “hydroliek probleem” vroeg ik me af of de voorremmen eigenlijk wel werkten. (Ik heb nog geen gelegenheid gehad om remaccu en hoofdbol te vervangen of te testen.) Met de DS nog steeds op bokjes vanmorgen de voorwielen verwijderd en de motor weer eens gestart. In de eerste versnelling gezet en remmen en nee dus… de voorremmen werken helemaal niet.
Ter info, de hoogteregel9ing werkt goed.
Pomp slaat zo om de 5 sec even aan. Stuurbekrachtiging lijkt goed te werken, En oh ja, het waarschuwingslampje gaat nu helemaal niet meer uit.
Wie helpt mij verder?
Ben
Ton,
Bedankt, daar had ik niet aan gedacht. Zodra de DS van de bokjes af is ga ik dat gelijk uitproberen.
Ben
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Als je voorremmen het niet doen merk je dat echt wel tijdens het rijden.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
adieu tristesse schreef:Ben, eigenlijk werkt alles zoals het hoort. Met de wielen van de grond komt het systeem niet volledig op druk, werken je remmen niet en blijft je stoplamp branden. Auto van de bokjes af en alles functioneert weer. Testen van de remmen dus het beste op de remmentestbank.
gr
Ton
Dit verhaal zou kloppen als je bokjes aan de achterkant hebt. De voeding van de achterremmen komen van de achtervering ( of via de verdeelschuif als je een remknop hebt. Daarom kun je een hp geveerde citroen niet achter ontluchten als ie met zijn wielen in de lucht hangt en in normale rijstand staat, zet je hem in de hoogste stand dan wil het wel ( de hoogteregelaar blijft dan continu olie naar de veerscilinders pompen). Je kunt altijd voorremmen ontluchten en doorspoelen als de voorwielen in de lucht hangen ( heb ik vaak genoeg gedaan). Tevens is het systeem zo opgebouwd met het veiligheidsventiel dat altijd eerst de remmerij onderdruk worden gezet en daarna de vering. Het probleem hier is eerder een geval van een syteem wat totaal niet op druk komt! Vandaar dat de stoplamp, die op het remcircuit zit, blijft branden! Kortom: de pomp bouwt geen druk op of de hdregelaar regelt niet of het veiligheidsventiel zit vast. In dit geval werkt niets zoals het hoort.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
ds klusser schreef:Ton,
Bedankt, daar had ik niet aan gedacht. Zodra de DS van de bokjes af is ga ik dat gelijk uitproberen.
Ben
Ik zou het wel uitproberen op een rustig en ruime plek, ‘t staat zo beroerd a;s de remmen voor inderdaad niet werken en je staat bij je buurman in z’n tuin.
Succes,
Roel