Daar ben ik weer Ik heb op de belgische ebay een cx 2400 prestige gezien. bouwjaar 1979 kilometer stand 149739km en airco maar geen lederen bekleding opzich helemaal niet erg. [/img]C:\Documents and Settings\Tom Dietvorst\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\51_1_b.jpg[img] (weet niet of het werkt) Maar zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? Want ik wel naar die auto gaan kijken namelijk. Dus denk vraag het maar even Ow ja weet iemand misschien ook wat het kost om zo,n auto hier in te voeren?
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Totaal aantal Berichten: 27931
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij is een Prestige nog roest gevoeliger dan een normale berline
Heb zojuist even snel gekeken bij Ebay.be voor alle helderheid.
Voorzover je dat op die foto’s kunt zien is dit een heel mooi exemplaar.
Let vooral op alle chroomstrips omdat dat geijkte roestplekken (door vuil/vocht ophoping) zijn. Vooral de strips bij de koplampen/motorkap en de strip die vlak onder de ramen loopt.
Dit exemplaar heeft het vinyl dak, op zich verhoogt dat de verzamelaarswaarde maar geeft ook extra gevaar voor roestvorming.
Dus kijk goed naar de aanhechtingspunten van dat vinyl, vooral achter de C-stijl wil het fout gaan en wederom bij de afwerkingsstrips.
Dan hebben we nog de rand onder het kleine achterste zijruitje die vochtgevoelig is en natuurlijk de achterklep (maar dat is bij elke CX een probleem…).
Als deze prestige geen airco heeft dan zal er een geringere kans dan anders zijn m.b.t. de meestal voorkomende roest onder de voetenbak voor de bestuurder. Daar loopt de luchtuitstroom namelijk die bij airco-modellen voor extra vochtophoping zorgt.
Dan hebben we nog de balk die voor-onder de achterbank loopt, dat is de plek waar de carrosserie verlengt is, door die verlengings-las-operatie is het extra roestgevoelig.
Maar nogmaals, zo op die foto’s ziet ze er erg gaaf uit, ook qua chroom, lak én vinyldak.
Kopen!
Ik wil je wel even ‘waarschuwen’. Deze auto staat al meer dan een jaar te koop voor die prijs. Dat is niet voor niks lijkt me of althans wel iets om rekening mee te houden. Neem iemand mee
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
CX Prestige
Danku danku ik zal zeker iemand meenemen ik denk mijn oom die heeft zelf een garagebedrijf en weet dus veel (heeft diploma eerste monteur en doet apk enzo dus die weet wel waar die op moet letten) Hoop ik haha. Maar nu ik meer weet zal ik daar zeker op letten!!
Nogmaals bedankt,
Groeten Tom
(p.s nog meer tips zijn nog steeds welkom hoor:P)
Totaal aantal Berichten: 3833
- CX 2200
- CX 2200
invoeren:
verwijderingsbijdrage 45 euro,
schouwing en op naam zetten: 97 nogwat euro
bpm: niets want ouder dan 25 jaar
dan natuurlijk apk keuren
Zag m net ook staan, lijkt wel wat inderdaad. Want de stoelen zijn nog goed! Alleen roest is wel echt een punt met die dingen.
Let goed op de dorpels, vooral onder de achter deuren, daar gaan ze nogal.
Ook is het oud model gevoelig voor doorrotten aan het subframe.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
610euro is dat niet wat weinig?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:610euro is dat niet wat weinig?
Weten we de vraagprijs? Denk dat ie een aantal maal het hoogste huidige bod bedraagt. Trouwens, voor €610 wil ik hem ook wel hebben
Citroenhugo schreef:paso schreef:610euro is dat niet wat weinig?
Weten we de vraagprijs? Denk dat ie een aantal maal het hoogste huidige bod bedraagt. Trouwens, voor €610 wil ik hem ook wel hebben
610€ is inderdaad een bieding die de minimum prijs nog niet haalt
lijkt me afgaande op de advertentie dat je met 1610€ zelfs nog een zaak doet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
cx prestige
Ja dat is het fijne van ebay
Groeten Tom
loop niet te hard van stapel hij heeft ook een diesel die roestvrij zou zijn zij die tot ik de fotos zag van de beknede plekken als ik jouw was eerst kijken en dan bieden
cx prestige
Ik heb zoieso nog niet geboden hij reageert alleen maar niet op mijn mail En ik zal zeker gaan kijken!!
Groeten Tom
Dus je gaat tocg maar een Prestige kopen, ipv een GTi?:p Oké, Prestige heeft GTi-motor:)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX prestige
Nou in feite sta ik open voor elke cx maar het liefst natuurlijk een serie 1 en of dat nou een prestige of een gti is dat maakt me niet zoveel uit zolang de auto me maar aanstaat. En goed naar mijn eisen dan ben ik al lang blij!!!
Groeten Tom