Ik krijg foutcode 46:
Secondary air injection (AIR) pump relay - voltage low Wiring open circuit/short to earth, fuse, AIR pump relay, AIR
solenoid, AIR pump
Waar moet ik dit zoeken ??? Wie weet wat er hier wordt bedoeld ?
Betreft een turbo benzine motor.
Dank,
Erik
TCT 93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: Wat is een AIR pump relay ??
klungeltje schreef:Ik krijg foutcode 46:
Secondary air injection (AIR) pump relay - voltage low Wiring open circuit/short to earth, fuse, AIR pump relay, AIR
solenoid, AIR pumpWaar moet ik dit zoeken ??? Wie weet wat er hier wordt bedoeld ?
Betreft een turbo benzine motor.Dank,
Erik
TCT 93
Hi Erik!
Geinig dat je ook lid bent geworden van het forum! Welkom!
Wat voor praktische gevolgen heeft deze code? Stotteren, inhouden etc. etc.
En is de fout gekomen na het vervangen van de turbo?
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Air pump relay.. zou zijn een relais voor de luchtpomp, vrij vertaald. Maar een luchtpomp zit er niet op, tenminste als ze de turbo daar niet mee bedoelen.
Als het de turbo is die ze bedoelen als airpump, dan zit dat klepje tegen het schutbord aan gemonteerd met drie slangetjes er op al sik me niet vergis. Het is een bekend of berucht klepje dat vaker kapot gaat en resulteerd in ee schokkende auto.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ja, ik weet wat je bedoelt. IK heb dat ding niet al te vriendelijk behandeld tijdens het wisselen van mijn turbo. Dit zal hem wel zijn want ik heb inderdaad wat schokkerig rijgedrag, ook met de oude turbo al.
Veel dank, ik ga ff kijken !
He Ruben. Mijn XM is afgekeurd voor de APK omdat een achtergordel wat rafelig is. Hahaha….
Hij moet woensdag terug naar de dealer voor APK herkansing, wellicht dat zij het kunnen oplossen mocht het me niet lukken.
Erik
TCT 93
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
klungeltje schreef:Mijn XM is afgekeurd voor de APK omdat een achtergordel wat rafelig is. Hahaha….
Hij moet woensdag terug naar de dealer voor APK herkansing, wellicht dat zij het kunnen oplossen mocht het me niet lukken.
ff offtopic…
Als je er even met een aansteker bij langs gaat dan verbranden/smelten die haartjes zo van je riem. Daarna komt hij gewoon er mee door de keuring.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
klungeltje schreef:Ja, ik weet wat je bedoelt. IK heb dat ding niet al te vriendelijk behandeld tijdens het wisselen van mijn turbo. Dit zal hem wel zijn want ik heb inderdaad wat schokkerig rijgedrag, ook met de oude turbo al.
Veel dank, ik ga ff kijken !
He Ruben. Mijn XM is afgekeurd voor de APK omdat een achtergordel wat rafelig is. Hahaha….
Hij moet woensdag terug naar de dealer voor APK herkansing, wellicht dat zij het kunnen oplossen mocht het me niet lukken.
Erik
TCT 93
Hahahaha! Het is toch niet te geloven hè?! Idd, wat Patje al zegt, even met de aansteker er langs. En anders maar een donor erin schroeven.
Dat is het leuke van een XM, het zijn altijd de ráre dingen die het doen hè.
Bij mij was het chassisnummer niet zo goed meer te lezen, ook een zwak punt van de dame.
Dus had hij het een beetje opgeschuurd en moet ik het even behandelen
Trouwens, misschien is het bij jou wel die klep die ervoor zorgt dat-ie niet meer zoveel power heeft. Kan héél goed dat dat het is.
Mocht dat het niet zijn, toch maar naar het waste-gate stangetje kijken.
Succes! En we horen het wel!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Heb de klep (solonoid) even aan de voeding gehangen. In den beginne mat ik af en toe een weerstand, los draadje in de klep ofzo. Na even 12,5V erop ging hij klikken en mat ik iets van 89 ohm en dat bleef zo. Er weer in en…. lampie uit !!
Later op de middag even een testrit om de ECU wakker te schudden en maar zien. Ik zal Murphey wel tegenkomen onderweg….
Ik heb een gordel uit een sloper gehaald; 15 eurootjes tegenover 113 voor een nieuwe. Die zit er ook al in.
Die watstegate kan ik nouwelijks verdraaien. Die laat ik maar even zo.
Power is meer constant na wisseling van de turbo. Vroeger kreeg ik na een paar tellen een duw in de rug maar nu spurt ze, weliswaar zonder echte kick, meteen weg. TCT idee is terug denk ik.
Groetjes en geniet van het mooie weer.
Erik
TCT 93