3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
Gepost: 04 juni 2006 05:59 PM
  [ # 31 ]
karel schreef:
Mechuccio schreef:

Crying or Very sad  nou… net een uur! bezig geweest met die oh zo fijne en makkelijke constructie waar de pomp en het filter in hangen :cheer2 maar goed ik heb de rotzakken eindelijk los, en gewisseld. Die van de 16V zat aardig verstopt idd, keertje tegen de richting in blazen, en er kwam een hoop zwarte shit uit. die van de TRi heeft hooguit 30000KM meegedraaid, en was nog mooi open.
Dus gemonteerd, half uurtje gfevloekt op het hitteschild dat met geen mogelijkheid meer recht te hangen is, magoe. de startmotor moest ff paar keer rond tot er weer benzine in het systeem zat EN…......0 verschil Crying or Very sad toch de injectoren dan maar laten nakijken, en hopen dat het hem daar in zit.

Als ik het goed lees (er staat zoveel in deze draad) loopt ie slecht op benzine.

Maar is de benzine die erin zit niet al veels te oud dan (gasbak)? Met een maandje of 3 gaat de kwaliteit al behoorlijk achteruit, en het restje onderin de tank kan wel eens veel ouder zijn. En na een jaar zit er al zoveel condens in dat je blij mag zijn áls ie nog loopt. Het is maar een idee.


kan zeker zijn!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 06:00 PM
  [ # 32 ]
Mechuccio schreef:

zou kunnen, maar ik heb al ongeveer een tank benzine leeggereden, waarvan de laatste helft met injectorreiniger erbij, en weer getankt, de benzine zal nu wel goed zijn.
Maar van Eric hoorde ik dat hij toen hij hem kocht helemaal rampzalig liep op benzine, en dat het vervangen van de injectoren (voor een andere, geen nieuwe set) al een flinke verbetering teweegbracht, dus verdenk ik toch dat het daar in zit, dat de nieuwere set ook niet helemaal fris meer is. Ik kan ze iig gratis laten testen, dus dat komt volgende week, en dat zal wel weer verder uitsluitsel brengen. maar het filtertje is idd nu vervangen Very Happy

Zo hoort het Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 06:08 PM
  [ # 33 ]
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 06:11 PM
  [ # 34 ]
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Hij had toen idd ook zowat de symptomen van op 3 poten te draaien, maar die auto is van een bomptje geweest en heeft er veeeeeel te weinig mee gereden. Nadat ik em gecleaned heb zag de oprit zwart(letterlijk) maar het blokkie draait beter Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 06:12 PM
  [ # 35 ]
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Dat is volgens mij recent allemaal al vervangen door Eric, maar als het probleem daar zou zitten, zou die dan niet de zelfde problemen veroorzaken met LPG?
Want dat gaat heel goed, de motor draait mooi rond, en sleurt er goed vandoor.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 06:15 PM
  [ # 36 ]
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Dat is volgens mij recent allemaal al vervangen door Eric, maar als het probleem daar zou zitten, zou die dan niet de zelfde problemen veroorzaken met LPG?
Want dat gaat heel goed, de motor draait mooi rond, en sleurt er goed vandoor.

Zeker! dat wel, maar aangezien gas “minder” nodig heeft om te ontsteken zou het bij gas geen probleem en bij benzine wel een probleem kunnen vormen, maar idd, dat verschil is niet zo groot dus het zal wel in de benzine installatie liggen.
Van studeren word je moe, lees je de verkeerde dingen Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 06:16 PM
  [ # 37 ]

lange quote’s Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 06:16 PM
  [ # 38 ]
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Dat is volgens mij recent allemaal al vervangen door Eric, maar als het probleem daar zou zitten, zou die dan niet de zelfde problemen veroorzaken met LPG?
Want dat gaat heel goed, de motor draait mooi rond, en sleurt er goed vandoor.

Zeker! dat wel, maar aangezien gas “minder” nodig heeft om te ontsteken zou het bij gas geen probleem en bij benzine wel een probleem kunnen vormen, maar idd, dat verschil is niet zo groot dus het zal wel in de benzine installatie liggen.
Van studeren word je moe, lees je de verkeerde dingen Laughing

jij ook al Very Happy ben ook alweer een uurtje ofzo bezig met studeren….....
gaat wel lekker zo he op het forum Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 06:17 PM
  [ # 39 ]
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Dat is volgens mij recent allemaal al vervangen door Eric, maar als het probleem daar zou zitten, zou die dan niet de zelfde problemen veroorzaken met LPG?
Want dat gaat heel goed, de motor draait mooi rond, en sleurt er goed vandoor.

Zeker! dat wel, maar aangezien gas “minder” nodig heeft om te ontsteken zou het bij gas geen probleem en bij benzine wel een probleem kunnen vormen, maar idd, dat verschil is niet zo groot dus het zal wel in de benzine installatie liggen.
Van studeren word je moe, lees je de verkeerde dingen Laughing

jij ook al Very Happy ben ook alweer een uurtje ofzo bezig met studeren….....
gaat wel lekker zo he op het forum Very Happy

TE goed Laughing  ben nu wel weg Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 06:18 PM
  [ # 40 ]
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:
Mechuccio schreef:
Citroenbx schreef:

Zo hoort het Wink

drom, ik kom er wel uit Very Happy maar hij voelt ook echt een klein beetje driepoterig aan eerlijk gezegd, als het nou stotteren was, dan zou ik vrijwel overal moeten zoeken, maar ikheb echt het gevoel alsof een van de injectoren niet of nauwelijks meedoet, en dat het er ook maar om een gaat eigenlijk

Hoe is de stroomverdelerkap/rotor/bougiekabels?

Men SPORT draaide in het begin ook zeer belabberd, toen heb ik die ontstekingsdelen allemaal nieuw gestoken (bougies/bougiekabels/stroomverdelerkap/rotor) en het was al een stuk beter. 2 pootjes in de kap waren gewoon weggebrand Laughing

Dat is volgens mij recent allemaal al vervangen door Eric, maar als het probleem daar zou zitten, zou die dan niet de zelfde problemen veroorzaken met LPG?
Want dat gaat heel goed, de motor draait mooi rond, en sleurt er goed vandoor.

Zeker! dat wel, maar aangezien gas “minder” nodig heeft om te ontsteken zou het bij gas geen probleem en bij benzine wel een probleem kunnen vormen, maar idd, dat verschil is niet zo groot dus het zal wel in de benzine installatie liggen.
Van studeren word je moe, lees je de verkeerde dingen Laughing

jij ook al Very Happy ben ook alweer een uurtje ofzo bezig met studeren….....
gaat wel lekker zo he op het forum Very Happy

TE goed Laughing  ben nu wel weg Wink

hahaha studeren is ook een goed he Laughing dan ga ik ook maar eens verder!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 09:16 PM
  [ # 41 ]

nou…..

kon het toch niet laten… ben maar weer wat verder gegaan, en ik ben maar even bougiedopjes gaan losrukken, en bij alle bougies die ik lostrok ging de motor slechter lopen, behalve bij een, daar kreeg ik geen verschil.  dus de injector van de 2e cilinder is bij deze de hoofdverdachte…...
zouden de injectoren van de 16TRi en de 16V uitwisselbaar zijn (beide monopoint) dan kan ik dat meteen uns ff testen. en verder heb ik nog nooit injectoren uit een blok gehaald. dus moet ik ze gewoon losschroeven als bougies zeg maar? bij de 16V zitten ze ingeklemd tussen het blok en een balk. balkje los en injectoren er uit?

en verder zit er nog een pitagora pi-generator op Shocked waar alle injectoren op aangesloten zijn….. WTF is dat?

verwonderd gaan we vrolijk verder

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2006 09:23 PM
  [ # 42 ]
Mechuccio schreef:

nou…..

kon het toch niet laten… ben maar weer wat verder gegaan, en ik ben maar even bougiedopjes gaan losrukken, en bij alle bougies die ik lostrok ging de motor slechter lopen, behalve bij een, daar kreeg ik geen verschil.  dus de injector van de 2e cilinder is bij deze de hoofdverdachte…...
zouden de injectoren van de 16TRi en de 16V uitwisselbaar zijn (beide monopoint) dan kan ik dat meteen uns ff testen. en verder heb ik nog nooit injectoren uit een blok gehaald. dus moet ik ze gewoon losschroeven als bougies zeg maar? bij de 16V zitten ze ingeklemd tussen het blok en een balk. balkje los en injectoren er uit?

en verder zit er nog een pitagora pi-generator op Shocked waar alle injectoren op aangesloten zijn….. WTF is dat?

verwonderd gaan we vrolijk verder

Multipoint zal je bedoelen Wink  Geloof nooit dat ze hetzelfde zijn, 16v heeft denk ik meer debiet en andere sproeigaatjes(moet op 2 kleppen spuiten).
Normaal is het een clipsje wegdoen en ze komen eruit.
Die rail erboven is de benzine rail.

Waar zit die generator??? ken de naam niet Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 09:28 PM
  [ # 43 ]

Surprisedops: multi inderdaad jah , wat jij strax zei over dat studeren he Laughing

maarrem, jah, ik ken de PI-generator ook niet (voor pi wordt trouwens het wiskundige symbooltje gebruikt op de generator) in ieder geval is hij later ingebouwd, en de electronica van de injectoren gaat eerst naar de generator, en dan pas naar de injectoren zelf. het lijkt er op dat deze bedoeld is om de injectoren af te sluiten tijdens het rijden op gas, maar zeker weten doe ik niet. ben nu bij mijn ouders, maar zal al sik straks thuis ben ff een fotootje plaatsen.
welke clipsjes bedoel je Surprisedops:  heb de stekkers net wel los gehad, en ff ingespoten met contactspray (je weet maar nooit) maar het lijkt dat ze klem staan tussen de benzinerail en het blok, ik kan ze vrijelijk ronddraaien verder. is er een trucje voor dan? ik hoor het graag Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 juni 2006 09:57 PM
  [ # 44 ]
Mechuccio schreef:

kon het toch niet laten… ben maar weer wat verder gegaan, en ik ben maar even bougiedopjes gaan losrukken, en bij alle bougies die ik lostrok ging de motor slechter lopen, behalve bij een, daar kreeg ik geen verschil.  dus de injector van de 2e cilinder is bij deze de hoofdverdachte…...

Huh ? Confused

Ik deed dat vroeger ook weleens toen ik nog benzine-auto’s reed….maar dan verdenk je toch de bougie of de betreffende kabel ??
En niet de injector…dit is volgens mij een signaal dat die ene cylinder geen (goede) vonk krijgt…...of heb ik het nu mis. Cool

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 10:07 PM
  [ # 45 ]
Bram schreef:
Mechuccio schreef:

kon het toch niet laten… ben maar weer wat verder gegaan, en ik ben maar even bougiedopjes gaan losrukken, en bij alle bougies die ik lostrok ging de motor slechter lopen, behalve bij een, daar kreeg ik geen verschil.  dus de injector van de 2e cilinder is bij deze de hoofdverdachte…...

Huh ? Confused

Ik deed dat vroeger ook weleens toen ik nog benzine-auto’s reed….maar dan verdenk je toch de bougie of de betreffende kabel ??
En niet de injector…dit is volgens mij een signaal dat die ene cylinder geen (goede) vonk krijgt…...of heb ik het nu mis. Cool

normaal is dat het eerste wat je denkt inderdaad Smile  maar nu loopt ie op gas als een zonnetje, en dat gaat buiten de injectoren om, dus vandaar dat ik de oorzaak in die hoek zoek. de bougies e.d. zijn door Eric al recentelijk vervangen. dus vooralsnog verdenk ik de 2e injector Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook