audio
tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 03 juni 2006 06:03 PM

ik ben van plan mn audio set te vervangen
ben niet echt geheel tevreden (vooral de speakers achter vind ik slecht)

heeft iemand tips
ik wil het wel beschaafd houden: in de bestaande speaker gaten
dus niet boren en zagen

ben wel benieuwd wat en hoe anderen het hebben

groet xeno

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 03 juni 2006 07:50 PM
  [ # 1 ]

als je een beetje goed geluid uit je wagen wilt, is het bijna onmogelijk om op de originel plaats achterin speakers te zetten met een beetje concert zaal allure,
haal op de sloop een axtra hoedenplank,
en gebruik die om speakers in te boren.

versterkertje erbij klaar ben je.
zelf heb ik speakers van 300 watt in mijn voiture met subkast
niet om ultiem hard te moeten maar wel om het een beetje meer dynamiek te geven.

geluid moet je niet alleen horen maar ook voelen.
uit kleine speakers krijg je geen groot geluid.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 juni 2006 10:06 PM
  [ # 2 ]

mwah, een Pioneer setje met speciaal filter (ingebouwd) voor de achterspeakers en dan gewone zwarte 6x9” van een goed merk, de 16cm in de deuren en de tweeters vervangen door een goede compo set

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juni 2006 10:42 PM
  [ # 3 ]

ik zou eens kijken hoe hard je de speakers nu kunt zetten als je de bass wegfiltert, als dit hard kan en zuiver blijft, dan zou alleen een los versterkertje met een basskistje al een hele hoop doen, als je die exclusief voor de bass gebruikt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

tmrrental
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juni 2006 11:17 PM
  [ # 4 ]

het kan redelijk hard zonder laag maar echt strak is het dan niet….
compo setje achter is dat ook mogelijk?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juni 2006 01:32 AM
  [ # 5 ]
tmrrental schreef:

het kan redelijk hard zonder laag maar echt strak is het dan niet….
compo setje achter is dat ook mogelijk?

tuurlijk,  ligt er alleen aan waar en hoe je het plaatsen wilt.
ik heb toen bij mijn xm heel voorzichtig met een stanleymes het plastic aan de onderkant van de hoedenplank weggesneden en de speakers eronder geplaatst, zo heb je nog steeds dezelfde hoedenplank zonder gaten er in, en het is dik zat, maar wel ff geklooi zonder de bekleding te beschadigen. dan kun je praktisch alles wel onder je hoedenplank kwijt. en als je de speakerkabels netjes weggwerkt hangt het ook niet in de weg, ik had een stekkersysteempje hiervoor (bij de betere auto audio handelaar te verkrijgen) waardoor ik de hoedenplank en de basskist heel eenvoudig loskon halen mocht ik de ruimte nodig hebben, zonder dat er allemaal losse kabels rondhangen in de kofferbak.

Maar ik blijf erbij dat wanneer je een klein basskistje met een los versterkertje bijplaatst dat het al een wereld van verschil is, of wil je wél bonken ? Twisted Evil

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

tmrrental
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2006 04:11 AM
  [ # 6 ]

eh….
wel een beetje ....

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juni 2006 04:15 AM
  [ # 7 ]
tmrrental schreef:

eh….
wel een beetje ....

aha Very Happy dan moet je inderdaad nog ff nieuwe speakertjes er in zetten, maar in de Xm past als ik me niet vergis 17 cm in de voordeuren, en daar kun je al aardig wat in kwijt….. maar ik zou hoe dan ook een basskist(je) plaatsen met versterker, ook als de muziek zacht staat is de kwaliteit dan (vind ik) een stuk beter.

en je hoedenplank kun je natuurlijk een beetje bewerkenhe, als je voorzichtig bent, dan beschadig je de bekleding niet, en kun je praktisch onzichtbaar je speakers in je hoedenplank verwerken, maar haal dan een extra plankje op de sloop om te oefenen.

Profiel  

tmrrental
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2006 04:22 AM
  [ # 8 ]

ah ok enuh
welk merk enz is bv jbl ook goed voor in de auto?

wat heb jij voor set?

nb het is voor in een multimedia Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juni 2006 04:35 AM
  [ # 9 ]
tmrrental schreef:

ah ok enuh
welk merk enz is bv jbl ook goed voor in de auto?

wat heb jij voor set?

nb het is voor in een multimedia Smile

owkeej, netjes weggewerkt dus…. maar de voordeuren zullen wel hetzelfde zijn

wel ik heb als radio een pioneer 6800mp met dolfijntjes display en mp3 functie, ik moet zeggen dat ik over pioneer wat radio’s betreft altijd zeer tevreden ben, maar hier zijn de meningen zwaar over verdeelt. affijn, dat maakt ook niet zoveel uit, inprincipe is iedere moderne (mosfet) radio goed.
De speakers heb ik ook van pioneer, maar die zijn nu alweer een jaartje of 5 oud, en hebben al 4 auto’s overleefd, en klinken nog steeds erg goed. maar een beetje merkspeaker zal het al heel goed doen, de kwaliteit van je geluid hangt veel af van de manier waarop je je set afstelt, en ook van de manier hoe je het aanlegt. als je een externe versterker gaat plaatsen, dan moet je iig een plus-kabel trekken vanaf de accu naar de versterker, en vanaf de radio moet een tulp kabel lopen en een remote kabel om de versterker in te schakelen. zorg dat je goede dikke kabels gebruikt, want je krijgt nogal gemakkelijk dynamo-ruis door je geluid heen, en dit is dan wel weer op te lossen met filters, maar das symptoom bestrijding. wat ik gedaan heb met mijn tulp kabel is dat ik ze helemaal van voor tot achter ingewikkeld heb met zilverpapier, en dat weer omwikkeld met ductape om kortsluiting te voorkomen. dit helpt zeer goed tegen storingen die de tulp(audio) kabel onderweg opvangt.
wat betreft de versterker is het wel belangrijk dat je een goede neemt een kijkshop versterker is lekker goedkoop, maar zal vatbaarder zijn voor storingen, en deze vrolijk meeversterken, en dat klinkt niet goed. koop een goede versterker! c2ke had nog een setje liggen een goede versterker met een goede basspeaker erbij. pm hem eens. eigenlijk ligt de versterker voor mij apart, maar ik heb net de 16V gekocht, dus op het moment kan ik dergelijke aankopen wel missen.
en dan is het gewoon luisteren wat je zelf het prettigst vind, ikzelf houd wel van een beetje stevige bass, maar het moet niet overdreven worden, en goede hoge tonen vind ik ook belangrijk, het geluid moet met ieder volume zuiver blijven, en zeker niet gaan kraken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook