Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?
Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Kan geen kwaad om een thermostaat te vervangen, heb ik laatst ook gedaan en was binnen 45 minuten gebeurd. Het thermostaathuis demonteren is even pielen.
Na 10 jaar bleef hij bij koud een beetje open staan, zodat de motor langzaam warm werd en als hij warm werd, ging hij niet helemaal meer open. Nu zit er een nieuwe in en staat hij binnen 2-3 km al op 80 graden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: Koelvloeistofvraag
xm_turbo schreef:Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”
Bij mijn wagen,zonder turbo,blijft de temp.op 90"C steken,zowel in de stad als autoweg.Wel heb ik een andere termostaat onderin de radiator met dubbele aansluiting: open bij 85"C en 95"C vol open.Daardoor draait de fan ook iets eerder.
Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: Koelvloeistofvraag
Regino schreef:xm_turbo schreef:Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”Bij mijn wagen,zonder turbo,blijft de temp.op 90"C steken,zowel in de stad als autoweg.Wel heb ik een andere termostaat onderin de radiator met dubbele aansluiting: open bij 85"C en 95"C vol open.Daardoor draait de fan ook iets eerder.
Regino.
Ah, dan zal ik wel een zo’n beetje hetzelfde hebben. Volgens mij is het namelijk precies hetzelfde blok, alleen een andere kop + turbo.
Stelt mij weer gerust haha!
Thanks!
See, buy, fly C5 V6
Ikke ook. 90 graden en oplopend naar 100. Bij inkomen ventilator daalt de temp weer.
Ook na vervangen turbo geeft de meter een iets ander gedrag.
ff wennen dus ?
Erik
TCT 93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
klungeltje schreef:Ikke ook. 90 graden en oplopend naar 100. Bij inkomen ventilator daalt de temp weer.
Ook na vervangen turbo geeft de meter een iets ander gedrag.
ff wennen dus ?Erik
TCT 93
Wellicht dat dit dus de normale bedrijfstemperatuur is.
Wanneer de turbo defect is, een betere koeling? Vreemd, maar wel typisch Citroën natuurlijk
Stelt me nog meer gerust.
Vandaag ook weer even een stuk gereden, daarna nog een minuut of 5 stationair laten lopen, temp. blijft op gelijke hoogte, 90 graden. Geen enkel probleem lijkt me.
Bedankt voor je reactie!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Kan best zijn dat er een luchtbel is blijven hangen. Ik dacht dat ik de boel goed ontlucht had, maar opeens daalde het niveau een beetje en liep de motor wat koeler
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Willem schreef:Kan best zijn dat er een luchtbel is blijven hangen. Ik dacht dat ik de boel goed ontlucht had, maar opeens daalde het niveau een beetje en liep de motor wat koeler
Als het goed is is dat helemaal goed gegaan. Na de tweede keer ontluchten zakte het idd een stukje.
See, buy, fly C5 V6