Koelvloeistofvraag
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 05 juni 2006 02:11 AM

Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?

Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 juni 2006 03:16 PM
  [ # 1 ]

Kan geen kwaad om een thermostaat te vervangen, heb ik laatst ook gedaan en was binnen 45 minuten gebeurd. Het thermostaathuis demonteren is even pielen.

Na 10 jaar bleef hij bij koud een beetje open staan, zodat de motor langzaam warm werd en als hij warm werd, ging hij niet helemaal meer open. Nu zit er een nieuwe in en staat hij binnen 2-3 km al op 80 graden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 05 juni 2006 06:02 PM
  [ # 2 ]

Re: Koelvloeistofvraag

xm_turbo schreef:

Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?

Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”

Bij mijn wagen,zonder turbo,blijft de temp.op 90"C steken,zowel in de stad als autoweg.Wel heb ik een andere termostaat onderin de radiator met dubbele aansluiting: open bij 85"C en 95"C vol open.Daardoor draait de fan ook iets eerder.
Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 05 juni 2006 07:29 PM
  [ # 3 ]

Re: Koelvloeistofvraag

Regino schreef:
xm_turbo schreef:

Een vraagje in het algemeen.
Als ik in normaal stadsverkeer rijd, ongeveer een half uur, blijft de
temp. meter rond de 90 graden hangen, weinig tot geen verandering.
Uiteraard weinig rijwind. Bij het parkeren draaien de fans op halve
kracht. Buitentemperatuur heeft weinig invloed.
Ook geen KVS verlies en ook geen bubbelbad in het vaatje. Dus ook geen overmatige drukopbouw.
Is dit bij jullie ook het geval? Of blijft het normaal rond de 80 hangen?
Ik had het idee dat vóór het vervangen van de turbo namelijk lager was.
Of misschien de termostaat die maar half open gaat ofzo?

Groets Ruben
TCT ‘93 “Tupperware”

Bij mijn wagen,zonder turbo,blijft de temp.op 90"C steken,zowel in de stad als autoweg.Wel heb ik een andere termostaat onderin de radiator met dubbele aansluiting: open bij 85"C en 95"C vol open.Daardoor draait de fan ook iets eerder.
Regino.

Ah, dan zal ik wel een zo’n beetje hetzelfde hebben. Volgens mij is het namelijk precies hetzelfde blok, alleen een andere kop + turbo.
Stelt mij weer gerust haha!

Thanks!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 08 juni 2006 03:02 AM
  [ # 4 ]

Ikke ook. 90 graden en oplopend naar 100. Bij inkomen ventilator daalt de temp weer.
Ook na vervangen turbo geeft de meter een iets ander gedrag.
ff wennen dus ?

Erik
TCT 93

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 08 juni 2006 03:20 AM
  [ # 5 ]
klungeltje schreef:

Ikke ook. 90 graden en oplopend naar 100. Bij inkomen ventilator daalt de temp weer.
Ook na vervangen turbo geeft de meter een iets ander gedrag.
ff wennen dus ?

Erik
TCT 93

Wellicht dat dit dus de normale bedrijfstemperatuur is.
Wanneer de turbo defect is, een betere koeling? Vreemd, maar wel typisch Citroën natuurlijk Laughing
Stelt me nog meer gerust.
Vandaag ook weer even een stuk gereden, daarna nog een minuut of 5 stationair laten lopen, temp. blijft op gelijke hoogte, 90 graden. Geen enkel probleem lijkt me.
Bedankt voor je reactie!

Groets Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juni 2006 11:13 AM
  [ # 6 ]

Kan best zijn dat er een luchtbel is blijven hangen. Ik dacht dat ik de boel goed ontlucht had, maar opeens daalde het niveau een beetje en liep de motor wat koeler

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 08 juni 2006 12:51 PM
  [ # 7 ]
Willem schreef:

Kan best zijn dat er een luchtbel is blijven hangen. Ik dacht dat ik de boel goed ontlucht had, maar opeens daalde het niveau een beetje en liep de motor wat koeler

Als het goed is is dat helemaal goed gegaan. Na de tweede keer ontluchten zakte het idd een stukje.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook