visapowerrr schreef:Lekker kleurtje! Ik had de advertentie nog zien staan. Want het schijnt inderdaad moeilijker te worden om aan dyane onderdelen te komen.
Veel plezier ermee!
Och, op het Eendeëi ligt nog wel wat hoor.
Patje74 schreef:Gefeliciteerd man! Een bekend kleurtje voor mij, erg mooi.
(voel ik een Vert-jade meet aankomen? )
Ik moest ook meteen bij het zien van de Dyane aan jouw eend denken, vanwege de kleur. Ik ben dit weekend nog in het Noorden, dus wie weet komt die meeting erg snel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
leuke wagen
CitroenAZU schreef:XBXG schreef:Waar zie je dan aan dat het een 2CV-blok is?
het motortype 635…
Wat had er dan bij een Dyane op moeten staan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
AM2
AM2a is acadyanevolgens mij….
kan ook andersom zijn
Koele kar man ! Doe echter wel wat aan die dorpel + dat achterscherm hoor !
Enneh, 1 voordeel van een A-type t.o.v. een hydropneumaat: je hoeft ze niet op te pompen voor je er mee weg kan rijden
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Wouter,
je hebt een mooie dyane gekocht met nog het originele interieur, prachtig!
maar,
als je je dyane met deze roest aan de kokerbalk naar de apk brengt is dit gegarandeerd een aanmerkingspunt. Ga je met deze dyane van de winter rijden met een bodem+roest zo, is je dyane begin volgend jaar helaas wat rijker met luchtgaten, dus, achterscherm eraf, roest weghalen, owatrollen, primeren, spuiten en tectyleren, scherm er weer op, die kokerbalk (laten) lassen, motorkapscharnier ook owatrollen en zorgen dat er vooral geen water bij kan komen.
helaas roesten dyane’s sneller dan je denkt!
succes ermee!
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen, ziet er mooi uit!
Animal triste post coitum
Michiel van Ginkel schreef:Wouter,
je hebt een mooie dyane gekocht met nog het originele interieur, prachtig!maar,
als je je dyane met deze roest aan de kokerbalk naar de apk brengt is dit gegarandeerd een aanmerkingspunt. Ga je met deze dyane van de winter rijden met een bodem+roest zo, is je dyane begin volgend jaar helaas wat rijker met luchtgaten, dus, achterscherm eraf, roest weghalen, owatrollen, primeren, spuiten en tectyleren, scherm er weer op, die kokerbalk (laten) lassen, motorkapscharnier ook owatrollen en zorgen dat er vooral geen water bij kan komen.helaas roesten dyane’s sneller dan je denkt!
succes ermee!
Bedankt voor de technische tips. Ik zal er werk van maken.
Michiel van Ginkel schreef:ik heb trouwens een leuke foto gevonden:
De dyane van Chinco, die van Wouter en de mijne!
Gaaf!! Dat is inderdaad de vent van wie ik m’n Dyane heb gekocht. En wat leuk dat de 90-45-MU erop staat.
Na de aankoop van m’n Dyane (afgelopen vrijdag) ben ik namelijk naar Chinco gegaan—> het bewijs
Jouw Dyane is anders ook bijzonder fraai. En nog wel in één van de mooiste kleuren ooit; Bleu Myosotis (die kleur had mijn 2CV6 ook… )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
GAAAAAF! Wanneer heb je deze foto gemaakt? Zal wel van de afgelopen twee jaar zijn, want daar zit de orginele achterbumper er nog op!
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
de foto is van 14 mei 2005, dus een jaar geleden. Ik heb er nog meer, en zal ze zodadelijk wel even posten.
gr, Michiel
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Kan je zien hoe hard Wouter z’n Dyane erop achteruit gegaan is, doe er iets aan!
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:Kan je zien hoe hard Wouter z’n Dyane erop achteruit gegaan is, doe er iets aan!
Dat zei je broer net ook al op msn
Eerlijk gezegd zie ik precies dezelfde plekken op die foto als dat de Dyane nu heeft hoor. Als ik de Dyane ff mooi poets en in de zon zet, ziet ie er nog steeds zo uit.
Grappig is wel dat op die laatste foto de achterklep nog geen typeplaatje heeft. Nu staat er ‘Dyane 6’ achterop.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo, tijd voor een update
Ik ben dus op vrijdag 26 mei in Amsterdam de Dyane gaan ophalen. Al bij het overschrijven van het kenteken zag de postkantoormedewerkster dat er iets vaags aan de hand is met het kenteken. Na haar verteld te hebben dat het huidige kenteken inderdaad van 3 jaar na de eerste tenaamstelling dateert, vertelde zij mij dat ik bij de RDW het originele kenteken kan opvragen. Of ik daadwerkelijk het originele kenteken weer in zijn geheel kan terugvragen, is nog te bezien. Ik zal het binnenkort eens gaan navragen bij de RDW.
Nog een laatste foto gemaakt op de plek waar de vorige eigenaar woonde, namelijk naast de ArenA. Nu ben ik een geboren Ajacied, dus dat was mooi meegenomen.
Dyane bij de ArenA
Ondanks de regen ben ik direct naar IJsselmuiden gereden, om een bezoekje te brengen aan Chinco en zijn mooie Dyane. Daarvan wat plaatjes;
foto
foto
foto
foto
Helaas si die eerste dag de Dyane 3 maal afgeslagen voor een rood stoplicht. Conclusie; het stationair toerental stond veel te laag. Na gebeld te hebben met de vorige eigenaar bleek inderdaad dat Sander Aalderink er 2 weken daarvoor nog nieuwe remblokjes in had gezet en gelijk even het stationair toerental had aangepast. Had ie beter niet kunnen dus.
Al met al ben ik die eerste dag doorgekomen door voor elk stoplicht de choke een beetje uit te trekken. Geen ideale oplossing, maar dit zorgde er in ieder geval voor dat de Dyane niet meer afsloeg.
De dag erna ben ik ermee naar Rotterdam gereden, naar het Eendeëi. ( klik! )
Dat was wederom in de stromende regen, maar daar bleek wel dat, zelfs na het afstellen van het stationair toerental, de Dyane moeilijk wilde aanslaan. Conclusie; bobine aan het einde van z’n leventje. Helaas lagen er geen nieuwe bobines meer in het magazijn van het Ei, dus ben ik de eergister weer naar het Ei gekomen om een nieuwe bobine te monteren. Nu loopt de Dyane perfect stationair en slaat aan na de sleutel kort aangeraakt te hebben. Zo hoort het ook, want er zit niet voor niets 123ignition op.
Ik heb er nu 1.200 km mee gereden, naar volle tevredenheid. Zeker met het dakje open is het lekker rijden.
Binnenkort weer een update met nieuws en foto’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX