26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:45 AM
  [ # 376 ]

Surprisedfftopic

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:48 AM
  [ # 377 ]
René van Maren schreef:

Surprisedfftopic

Jouw grijns bevalt mij ook niet Evil or Very Mad

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:49 AM
  [ # 378 ]

Slotje dan maar?

*G*E*I*N*T*J*E*


Laughing

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 juni 2006 01:55 AM
  [ # 379 ]
René van Maren schreef:

Slotje dan maar?

*G*E*I*N*T*J*E*


Laughing

Hehe Wink

ontopic:
KM stand update 417.500 km.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2006 10:21 PM
  [ # 380 ]

had de wegenwacht nog beetje door dat het een andere motor was dan de orginele Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 juni 2006 01:17 PM
  [ # 381 ]
arjan_verkade schreef:

had de wegenwacht nog beetje door dat het een andere motor was dan de orginele Wink

Geinig vraag Very Happy

Hij vroeg na een tijdje wat die constructie met die buis tegen het schutbord boven het inlaatspruitstuk te betekenen heeft. Toen eens de zaak uitgelegd. Hihi, hij vond het allemaal wel boeiend, maar het was een beetje een norsig type en hij concentreerde zich dan ook voornamelijk op de storing.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 07 juni 2006 10:02 PM
  [ # 382 ]
mpostma schreef:
arjan_verkade schreef:

had de wegenwacht nog beetje door dat het een andere motor was dan de orginele Wink

Geinig vraag Very Happy

Hij vroeg na een tijdje wat die constructie met die buis tegen het schutbord boven het inlaatspruitstuk te betekenen heeft. Toen eens de zaak uitgelegd. Hihi, hij vond het allemaal wel boeiend, maar het was een beetje een norsig type en hij concentreerde zich dan ook voornamelijk op de storing.

Een echte autoliefhebber hahaha, ik heb ze wel beter getroffen!
Ook ik had een pechgeval met met de stopzetter, deze werd verholpen door een enthousiaste wegenwachter met een BX geschiedenis!!!

Emiel

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 juni 2006 01:10 AM
  [ # 383 ]
BX19trs schreef:

Een echte autoliefhebber hahaha, ik heb ze wel beter getroffen!
Ook ik had een pechgeval met met de stopzetter, deze werd verholpen door een enthousiaste wegenwachter met een BX geschiedenis!!!

Emiel

Bij zowat alle wegenwachters die ik heb gesproken heb ik wel frustratie gemerkt die sterk te maken heeft met gare el-cheapo onderhouden BX-en. Hij was heel goed te spreken over de diesels maar zei ook dat de BX lieden aantrekt die em goedkoop kopen, maar vervolgens geen geld hebben of willen besteden om em goed te onderhouden. Zijn ervaring was dat het met de Xantia precies dezelfde kant opgaat.

Het gevolg van het slechte onderhoud is wel dat de wegenwachters de shit mogen oplossen en vooral met hydraulishce storingen kunnen ze vaak ook niet altijd wat beginnen: dus moeten ze een transportje regelen en dat vinden ze ook niet echt leuk.

Deze storing vond ie leuk om op te lossen omdat ie ff moest puzzelen voor hij het had EN hij de storing weer helemaal had opgelost.

Trouwens, ik heb een BX 16v mk2 stabilisatorstang op de kop getikt. Binnenkort er even onder schroeven.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 juni 2006 01:15 AM
  [ # 384 ]
mpostma schreef:
arjan_verkade schreef:

had de wegenwacht nog beetje door dat het een andere motor was dan de orginele Wink

Geinig vraag Very Happy

Hij vroeg na een tijdje wat die constructie met die buis tegen het schutbord boven het inlaatspruitstuk te betekenen heeft. Toen eens de zaak uitgelegd. Hihi, hij vond het allemaal wel boeiend, maar het was een beetje een norsig type en hij concentreerde zich dan ook voornamelijk op de storing.

Dus hij had niet meteen door dat er geen (originele) BX diesel in hing ? Wink
Hij zag het dus niet aan de motor zelf ? Cool

Hmm…. Razz

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 juni 2006 02:18 AM
  [ # 385 ]
Bram schreef:

Dus hij had niet meteen door dat er geen (originele) BX diesel in hing ? Wink
Hij zag het dus niet aan de motor zelf ? Cool

Hmm…. Razz

Ik heb nog geen enkele APK monteur of wegenwacht meegemaakt die het spontaan zag. Er hebben inmiddels 2 wegenwachters en 2 APK monteurs naar mogen kijken. Ze zien wel dat er “iets” niet klopt. Ze beginnen dan meestal over de intercooler.

Maar ja, zelfs bij de dealer stonden ze met hun oren te flapperen. En toch: het is misschien niet vaker gedaan in een BX, maar desondanks zou elke Citroen monteur toch moeten weten of inzien dat dit tot de mogelijkheden behoort.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 juni 2006 03:15 AM
  [ # 386 ]
mpostma schreef:

Maar ja, zelfs bij de dealer stonden ze met hun oren te flapperen. En toch: het is misschien niet vaker gedaan in een BX, maar desondanks zou elke Citroen monteur toch moeten weten of inzien dat dit tot de mogelijkheden behoort.

Een (doorgewinterde) Citroenmonteur moet toch meteen kunnen zien dat er geen 1.8 TD of 1.9 D blok in ligt, maar een 2.1 ? Cool

Niet zozeer dat het tot de mogelijkheden behoort, maar dat er een blok inligt wat er niet in hoort….neem alleen maar de krappe ruimte die er nog over is met die 2.1 erin….nu is het al niet echt ruim met een 1.8 of 1.9….maar toch !

Dit zou een monteur als eerste moeten opvallen als ie de kap opent…HE, er ligt een ander blok in, van een 2.1 !

Van een WW’er kan ik het me nog voorstellen, die jongens zien alle merken auto’s (en dus motoren) elke dag weer.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 juni 2006 03:39 AM
  [ # 387 ]
Bram schreef:

Een (doorgewinterde) Citroenmonteur moet toch meteen kunnen zien dat er geen 1.8 TD of 1.9 D blok in ligt, maar een 2.1 ? Cool

Niet zozeer dat het tot de mogelijkheden behoort, maar dat er een blok inligt wat er niet in hoort….neem alleen maar de krappe ruimte die er nog over is met die 2.1 erin….nu is het al niet echt ruim met een 1.8 of 1.9….maar toch !

Dit zou een monteur als eerste moeten opvallen als ie de kap opent…HE, er ligt een ander blok in, van een 2.1 !

Van een WW’er kan ik het me nog voorstellen, die jongens zien alle merken auto’s (en dus motoren) elke dag weer.

Natuurlijk zien ze bij de dealer gelijk wat voor blok het is, maar ze waren meer verbaasd dat het mogelijk was.

WW en APK monteurs zijn natuurlijk gweoon allround.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juni 2006 06:22 AM
  [ # 388 ]

Die opmerking van die WW’er over BX onderhoud is weer eens een bevestiging. Ben benieuwd hoe lang dat doorgaat.

offtopic: na m’n sloopmeeting met die BX Routiere kwam de voormalige eigenaar ff langs om te kijken naar het karkas. Met een luid gepiep en gekraak uit het achterste van z’n Xantia. Ja hij weet dat hij de ADALS moet vervangen. Nog een bevestiging zeg maar.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 juni 2006 11:37 PM
  [ # 389 ]

Zojuist weer wat werkzaamheden verricht aan de Turbo D12.

- olie verversen (moet ook gebeuren natuurlijk)
- BX 16V Mk2 stabilisatorstang gemonteerd.
- remmen achter nagekeken.

Het eerste spreekt voor zich. Weer een kannetje Castrol Magnetic GTD erin en een fijn Purflux filtertje erop geschroefd.

De stabilisatorstang viel wat tegen. De ruimte om hem te demonteren was wat klein, dus uiteindelijk moest ik de draagarm aan 1 kant demonteren om de oude los te kunnen nemen. Bij het monteren van de dikke stang moest ik aan beide kanten de draagarmen losmaken. ER zitten namelijk brede klemmen aan vast (ze kunnen wel los, het zit met spiebanen vast) maar dat loskrijgen was geen doen. Dus maar met klemmen erop erin geschoven (die constructie van de klemmen om de stabilisatoruiteinden is fundamenteel verschillend van de dunnere stangen).

Draagarmlagers voelden nog goed aan trouwens Very Happy.

Gelijk maar even, nu de wielen er toch af waren, de achterremmen aangepakt. De remblokken waren nog niet mooi ingesleten op de schijven, resulterend in een duikende voorkant bij het remmen en delen van de schijf met (vlieg)roest erop. Dus remblokjes wat bijgeschuurd (idd bepaalde stukken waren heel glazig en andere delen totaal niet) en de remmen nog eens goed ontlucht. Er zat idd nog wat lucht in. Resultaat is nu wel dat ie nu eindelijk met de Xantia klauwen voor EN achter volkomen vlak remt.

Het effect van de stabilisatorstang is vooral merkbaar in de bocht. Het helt wat minder over nu. Helaas heb ik nu de hoogte weer wat te hoog afgesteld en dat gaat niet zo fijn over drempeltjes: net wat te stug als je hem wat hoger zet.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juni 2006 12:17 AM
  [ # 390 ]

Je bent weer flink bezig geweest, zie ik….waar haal je de puf vandaan. Cool

Ik word al moe als ik dit lees Smile

Profiel  
 
 
26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook