Twee weken geleden is de pen van het koppelingspedaal van mijn Dyane afgebroken en nu dit:
Naar Pinkstertreffen met de GS
Van Zoetermeer naar Bemelen is het een kleine 223 kilometer, een leuke rit om te rijden en gelukkig geen hinderlijke file’s op de drukke vrijdag voor het Pinksterweekend. 300 Meter voor de camping:*knap* ... koppelingskabel in tweeën!
Weeg en Wacht is langs geweest en kon het probleem terplaatse niet verhelpen. Ik ben (startend in de één en dan voorzichtig schakelen) toch op de camping beland en heb de auto er laten staan tot maandag.
Tijdens de meeting kon ik genieten van een ritje in een prachtige Transat en op de achterbank van een ‘56-er Traction Avant: subliem!
Maandag heeft de ANWB voor vervoer gezorgd: GS werd naar Arnhem gebracht en ik kreeg vervangen vervoer die ik tot donderdag mag gebruiken (helaas een F@rd).
Perfect geregeld door de ANWB!
Complimenten!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed geregeld door de ANWB! Als het mij maar niet in die volgorde overkomt. Ik heb momenteel pech met de eend, nu maar hopen dat de GS het vol zal houden.
(Patje mompelt iets over een C-matic zonder koppelingskabel… )
Volgens mij heb jij ook wel eens probleempjes gehad met je auto zonder koppelingskabel anders
Schijt aan originaliteit.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Volgens mij heb jij ook wel eens probleempjes gehad met je auto zonder koppelingskabel anders
Ssssst!!!!
Idd, en daar kon de WW-er mij helemaal niet mee helpen. En als hij wel de materialen bij zich zou hebben om mij te kunnen helpen, dan was hij er persoonlijk niet toe in staat geweest. (wat een nutkees!, Ik heb verschillende kundige WW-ers ontmoet, maar deze…. )
Haha ... ik moest ook aan jouw C-Matic denken toen ik daar stond. Da’s dan wel weer een voordeel ... maar toch ... drie versnellingen is ook niet veel
Remco
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Revi schreef:....maar toch ... drie versnellingen is ook niet veel
Daar merk je niet veel van, als je maar niet snel wilt optrekken. De overbrengverhoudingen van jouw 3 en 4 zijn vergelijkbaar met mijn 2 en 3.
Verder is het alleen maar relaxer! Maar wel lastiger bij pech, de onderdelen liggen niet voor het oprapen.
patje74 schreef:de onderdelen liggen niet voor het oprapen.
Da’s GS-eigen ... je moet ‘t maar treffen!
Remco
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Revi schreef:....maar toch ... drie versnellingen is ook niet veel
Daar merk je niet veel van, als je maar niet snel wilt optrekken. De overbrengverhoudingen van jouw 3 en 4 zijn vergelijkbaar met mijn 2 en 3.
Verder is het alleen maar relaxer! Maar wel lastiger bij pech, de onderdelen liggen niet voor het oprapen.
Gewoon reserve onderdelen meenemen voor eventueel pech
HY volstouwen en achter de GS kachelen er mee
Schijt aan originaliteit.