Richting aanwijzers
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 07 juni 2006 01:47 AM

Ik heb een klein probleem met mijn richting aanwijzer. Als ik naar rechts aangeef werkt het systeem gewoon, geef ik daarentegen naar links aan dan hoor ik een enkele klik en gebeurt er verder niks. Vorige week deed alles het ineens weer normaal, maar nu is het probleem weer terug gekeerd….....Waar te beginnen met storing zoeken?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 07 juni 2006 01:54 AM
  [ # 1 ]

Stekkerverbindingen?
Probleem komt mij bekend voor, ik gaf dan een ram op het blikwerk rondom de stuurstang, en dan werkte de zaak weer, maar da’s symptoombestrijding.
Bovenste helft eraf halen, stekkertjes aan het blokje van de hendel één voor één losmaken, schoonmaken en aansluitng aan het blokje schoonmaken (fijn schuurpapiertje en een kleine ronde vijl doen wonderen) en evnetueel met cotnactvloesitof of kopervet weer in elkaar schuiven. Testen, en klaar. Sindsdien heb ik daar geen problemen meer mee gehad…... Cool
Succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 07 juni 2006 02:01 AM
  [ # 2 ]

Re: Richting aanwijzers

Bram-id19B schreef:

.....dan hoor ik een enkele klik en gebeurt er verder niks.

Er zit ergens een onderbreking in het electrisch circuit. Kan een kapot lampje voor of achter zijn. Kan ook ergens een slecht contact zijn. Die aan het voetje van het achterlampje kunnen behoorlijk gecorrodeerd zijn. Circuit naar voor en achter even controleren op degelijkheid verbindingen,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

speedo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 07 juni 2006 09:17 PM
  [ # 3 ]

Heb ik ook gehad.
Als ik de richtingaanwijzer een aantal minuten in dezelfde stand liet staan, dan deed hij het opeens weer wel. Bij mij was het wel links EN rechts, hoewel het bij links begon.

Als het lampje niet kapot is en de aansluitingen / bedrading naar de lampjes ok zijn, dan verdenk ik het knippermechanisme zelf, oftewel: een slecht relais. Kan je proberen te maken, of je koopt voor 15 euro een nieuwe knipperunit.

Was bij mij de oplossing.

Mark

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 08 juni 2006 11:18 AM
  [ # 4 ]

Ik ben erachter…...dat cupje van mijn achterlicht (waar het bolletje inzit) was behoorlijk gecorrodeerd waardoor het middelste stroomdraadje los was en sluiting maakte…...ik had niet verwacht (eigenlijk best logisch achteraf) dat dat het knipperen zou beinvloeden.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook