Volgens mij is m’n chassis verder naar achter geknikt dan nortmaal is omdat er anti-knikplaten in zitten. Hoe het ook zij: als ik nog eens zo’n botsing krijg (ga ik niet van uit, maar ik hou er wel rekening mee) dan gaat het echt raar en zou ik misscien wel eens vastgeklemd kunnen komtn te zitten tussen m’n stuur en mn voorbank met als resultaat dat m’n stuur aan gort is (m’n bovenbenen ook, maar dat is een onbelangrijk detail ).
En de geschatte snelheid is 50 km/u.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik ben blij dat je tot inkeer bent gekomen, want in het verleden heb je het ook gehad over rechttrekken er er vervolgens een ander chassis mee te halen.
Dit vond ik een enge gedachten.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Ik bekijk gewoon alle mogelijkheden. Eerst rechttrekken en dan er een ander chassis mee ophalen is inderdaad wat ver gezocht.
Schijt aan originaliteit.
En vanmorgen een heugdelijk telefoontje. De onderdelen liggen klaar ! Morgen een afspraak maken wanneer ze gebracht kunnen worden.
Schijt aan originaliteit.
Wat gaat het toch allemaal snel zeg!!
Er is 1 of ander spreekwoord wat vertelt dat dingen die langzaam gaan vaak erg goed zijn, maar ik ben dat nu even kwijt.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
he LE laar je niet opjagen, goed werk heeft tijd nodig !
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Helemaal mee eens
Ik heb m’n Eend toch puur en alleen voor de hobby.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, ik ben benieuwd hoe ver je bent als ik terug kom van vakantie.
Wat krijg je precies aan onderdelen binnen naast een nieuw chassis? En wat ga je allemaal aan je koets doen? Want die kan ook wel wat aandacht gebruiken toch? Heb je trouwens al een nieuwe bak?
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
-Nieuw chassis
-Nieuwe RVS veerpotten inclusief alles
-Gereviseerde vooras (oude inleveren)
-Nieuwe remleidingen
-Nog wat klein spul
-4 nieuwe michelins (die zijn er nog niet, maar dat is niet erg vind ik)
Ik weet het niet meer allemaal uit m’n hoofd ops:
Schijt aan originaliteit.
Ik bedoelde het ook maar als een geintje hoor!! Maar als ik zo brutaal mag zijn: wat kost het ongeveer alles bij elkaar?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En je koets?
Totaal tot nog toe ca. 2000 euro (i zal vragen of ik het exacte bedrag mag noemen). Ik ben nog niet bezig met m’n koets. Eerst maar eens een mooi rollend chassis bouwen met een goede motor + versnellingsbak er op.
Schijt aan originaliteit.
Is nog wel te overzien dus.. Op de gereviseerde vooras na ben ik volgend jaar zomer denk ik ook wel toe aan zo’n “beurtje” voor de 2cv. Het exacte bedrag hoeft voor mij niet zo nodig hoor, ging meer om een indicatie. Voor €2.000,- ben je dus wel een eind klaar?? (exclusief werk natuurlijk!) Waar heb je je onderdelen gehaald?? (heb ‘t hier volgens mij wel een keer gelezen maar ben ‘t net zo snel weer vergeten..)
Duckservice Roden. Maar houd in de gaten dat ik mij vooralsnog alleen op het chassis etc gericht heb ! De koets moet nog ‘even’.
Schijt aan originaliteit.