Hans H schreef:Vandaag bij de Citroendealer langsgeweest en voor 28 euro een software update laten doen. De aanwezige monteur wist terloops ook nog te vertellen dat het mogelijk een klepstoter in de motor zou kunnen zijn. Een extra toevoeging aan m’n olie zou dat probleem ook kunnen verhelpen.
28 euro??? is dat geen garantie, heb al zoveel verhalen gehoord over dit probleem en zelf meegemaakt.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Hans H schreef:
Vandaag bij de Citroendealer langsgeweest en voor 28 euro een software update laten doen. De aanwezige monteur wist terloops ook nog te vertellen dat het mogelijk een klepstoter in de motor zou kunnen zijn. Een extra toevoeging aan m’n olie zou dat probleem ook kunnen verhelpen.
We wachten maar af.
mvg
Hans
Dan ben je niet bij een dealer geweest die er echt verstand van had… (Een Opelbedrijf?) Nee, dat kan dus niet. Een tikkende klepstoter zou kunnen als je hydraulische klepstoters zou hebben, maar de DW8 motor heeft die niet! Die toevoeging kan overigens nooit kwaad hoor, daar niet van, maar een tikkende klepstoter…nee.
Gr Martijn
Ik ben zeer benieuwd of het tikken (ratelen) nu verholpen is, na de update.
Kan me voorstellen dat je niet geheel gerust een lange rit gaat rijden als dat zich alsnog (weer) zou voordoen.
Bram schreef:Ik ben zeer benieuwd of het tikken (ratelen) nu verholpen is, na de update.
Kan me voorstellen dat je niet geheel gerust een lange rit gaat rijden als dat zich alsnog (weer) zou voordoen.
Ernstig is het niet, effe de motor een paar tellen uit en weer starten en het is weg.
Ik kan me wel voorstellen dat het minder fijn is als je bijvoorbeeld op de linkerbaan van de Brienenoordbrug naar boven aan het rijden ben en het gebeurt dan. Het vermogen is dan opeens een aanzienlijk stuk minder en de motor effe uit helpt niet, de auto moet echt stilstaan en 10 tellen rusten. Heb het een keer in de file gehad, wegrijden ging niet meer, ben toen op de startmotor de vluchtstrook opgehobbeld.
Is het altijd zo dat je als klant eerst met een probleem moet komen om de software ge-update te krijgen.
Mij lijkt dat als er een verbeterde versie is dit toch als vanzelfsprekend gedaan zou moeten worden , bv tijdens een onderhoudsbeurt.
Stel je voor, mijn 1.9D blijkt opeens 210 te kunnen.
Gr.
Jean
Mr_Diesel schreef:Ernstig is het niet, effe de motor een paar tellen uit en weer starten en het is weg.
Ik heb het zelfde gehad met mijn vorige auto. De garage heeft er nuewe software in willen zetten. Dit lukte niet. Toen is de computer vervangen. Daarna geen geratel meer gehad.
(het leek net een traktor)
Dat was ook een 1.9D neem ik aan, welk bouwjaar :
peugeotlover schreef:zo’n opdate is niet altijd zonder gevaar als er iets mis gaan met uw internet verbinding kan het zijn dat de update niet compleet gebeurt is en dan kun je zi’n ecu weggooien (en ze zijn kostelijk)
Ik neem aan dat zoiets een probleem is voor de garage en dat zij dan ook een nieuwe ECU mogen betalen.
De internetverbinding bij de dealer is toch niet de verantwoordelijkheid van de klant.
Bij onze berlingo (2003) hebben we ook last gehad van een losse luchtfilter. Wat in het begin bij bepaalde toerentallen een vervelende geluid maakte. Blijkbaar weten ze dit bij Citroen want er waren al aangepaste vervangstukken voorzien waarbij dit probleem niet meer voorkomt…
Greetz
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
soapwater schreef:Bij onze berlingo (2003) hebben we ook last gehad van een losse luchtfilter. Wat in het begin bij bepaalde toerentallen een vervelende geluid maakte. Blijkbaar weten ze dit bij Citroen want er waren al aangepaste vervangstukken voorzien waarbij dit probleem niet meer voorkomt…
Hee dit is interessant, want dat heb ik ook, vooral het toerental rond de 100km, bij 110 is het al weg. Na wat gerommel aan de slangen is het soms weg, maar echt tevreden ben ik er nog niet mee.
Heb je hier meer info over??? of foto’s wat er precies vervangen is???