Goedkope PPO (APO) zie Rijden op APO
0,57 per liter.
Martin
Wat nu wel en niet??
Wat een hoop leerzame info over PPO. Het duizelt mij nu even, vandaar het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik in mijn uit 1998 stammende Berlingo 1.9 D zo’n 50% slaolie gooien, de rest diesel, zonder enige aanpassingen? :
C5 Diff 2. 2004
Re: Wat nu wel en niet??
r3slotboom schreef:Wat een hoop leerzame info over PPO. Het duizelt mij nu even, vandaar het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik in mijn uit 1998 stammende Berlingo 1.9 D zo’n 50% slaolie gooien, de rest diesel, zonder enige aanpassingen? :
Ja dat kan…
Deze week bij de boer in de aanbieding: Zonnebloemolie: 49 cent!!!!! woehoe heo
Test
Re: Wat nu wel en niet??
Thijsvandebles schreef:r3slotboom schreef:Wat een hoop leerzame info over PPO. Het duizelt mij nu even, vandaar het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik in mijn uit 1998 stammende Berlingo 1.9 D zo’n 50% slaolie gooien, de rest diesel, zonder enige aanpassingen? :Ja dat kan…
Deze week bij de boer in de aanbieding: Zonnebloemolie: 49 cent!!!!! woehoe heo
LET OP HDI absoluut NIET doen, met berlingo standaard diesel rijd ik op 100% olie.
Dus 50% is dan geen probleem met dit weer
Martin
Ja, ja, de eerste 2000km met 40-50% ppo zitten erop. Alles gaat gewoon goed tot nu toe: starten nog steeds probleemloos, onderweg niets te haperen, geen rare geurtjes, niet minder trekkracht o.i.d., de sporadisch kleine stukjes (minder dan 2 km.) gaan ook goed.
Op een ander forum PPO experience las ik dat de ene zonnebloemolie de andere weer niet schijnt te zijn: zit ‘m in de energetische waarde. Hoe lager, hoe minder km. je met een liter kan rijden. Afijn, ‘t zal wel. Voorlopig wordt het alleen maar warmer buiten en dat is alleen maar goed voor het ppo rijden, toch….... De winter en vriesochtenden zijn nog ver weg
C5 Diff 2. 2004
Ik hoor toch heel wat verhalen over de geur, maar..ruik je het nou echt of niet ?
Ikzelf ben zowel bij een koude als warme motor aan ‘t ruiken geweest: niets geroken…. Maar dat zou best wel eens aan mijn verhouding van 50-50 (ppo - diesel) kunnen liggen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen (verhoudingen) en tevens naar het verhaal over die energetische waarde. :
C5 Diff 2. 2004
Ikzelf ben zowel bij een koude als warme motor aan ‘t ruiken geweest: niets geroken…. Maar dat zou best wel eens aan mijn verhouding van 50-50 (ppo - diesel) kunnen liggen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen (verhoudingen) en tevens naar het verhaal over die energetische waarde. :
C5 Diff 2. 2004
Ikzelf ben zowel bij een koude als warme motor aan ‘t ruiken geweest: niets geroken…. Maar dat zou best wel eens aan mijn verhouding van 50-50 (ppo - diesel) kunnen liggen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen (verhoudingen) en tevens naar het verhaal over die energetische waarde. :
C5 Diff 2. 2004
Ook op vakantie moet de XM z’n dagelijkse portie PPO krijgen. Gelukkig verkopen ze in Frankrijk en Spanje bussen van 5 liter zonnebloemolie voor best redelijke prijzen.
De blik in de ogen van het kassa-personeel als je met 16 van die bussen aan de kassa komt
En als je dan vertelt wat je ermee gaat doen…
Laatst stond ik te wachten bij het Profile Tire Centre in Utrecht, toen er een vrachtwagen een nieuwe band kwam halen. Toen de monteurs bezig waren een van de linker wielen eraf te halen, keek ik eens beter naar de 2 brandstoftanks die er aan de rechterkant zaten. Op 1 tank stond “diesel”, op de andere “PPO”.
Gelijk even een praatje gemaakt met de chauffeur. Hij bleek te werken voor een bedrijf uit Friesland dat gedeeltelijk in handen is van de overheid. Daar zijn ze bezig met een experiment met het rijden op PPO voor vrachtwagens.
Hierbij 2 foto’s:
Foto 1
Foto 2 (detail)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
na de keuring begin ik met de ombouw van men BXje op PPO (WVO liefst).
Zal dan wel een topicje over verschijnen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
zijn er ook cx rijders op ppo?
ben benieuwd naar ervaringen;
- de Lucas pomp
- verwarmde brandstoffilter
- w.v.t.t.k.
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
op http://www.ppo.nu vind je alle informatie die je nodig hebt, er is ook een CX PPO rijder.
Weet niet of ie 100% rijdt…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hugo schreef:zijn er ook cx rijders op ppo?
ben benieuwd naar ervaringen;
- de Lucas pomp
- verwarmde brandstoffilter
- w.v.t.t.k.grts, Hugo
Een lucas pomp op een CX houdt niet van PPO….. een pomp van Bosch gaat veel langer mee. Onze servicewagen CX hield het 12000 km vol op ppo met een lucaspomp
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste