Heb ik net mijn hydr lekkage verholpen vandaag, geeft 1 van de hydr klepstoters de geest! Iemand ervaring???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Doe gezellig mee zou ik zeggen: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171219&start=0
Animal triste post coitum
Bij de V6 zit het allemaal wat anders in elkaar, je hebt met twee cilinderbanken te maken, waarvan 1 een balansas bovenop zit, de andere aircocompressor op het deksel vastzit en met een kettingdistributie. De stoters vervangen is appeltje eitje, maar voordat ik er bij kan komen de nodige problemen om de hoek kijken. Heeft iemand hier ervaring met het loshalen?
GRG
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
De voorste cilinderbank is los te halen zonder de motor er uit te takelen, de achterste cilinderbank niet. In welke bank zit de defecte stoter?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:De voorste cilinderbank is los te halen zonder de motor er uit te takelen, de achterste cilinderbank niet. In welke bank zit de defecte stoter?
Ik heb nog niet durfen luisteren.
GRG
Gelukkig de voorste bank Middelste cilinder, effe geluisterd met de schroevedraaiermethode. Wie heeft er documentatie, want ik heb niks.
GRG
Heeft hier niemand ervaring met de klepstoters of heeft documentatie?
GRG
Tja helaas, ik heb ff gekeken of die motor in mijn Haynes staat, maar de V6 wordt in een apart boek beschreven… anders had je ‘m ff kunnen lenen.
Bedankt voor het kijken Serge, in de Vraagbaak wordt de V6 ook niet behandeld.
GRG
Misschien heeft Lucas Unger wel wat boekmateriaal hierover voor je.
Totaal aantal Berichten: 6330
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De ZPJ V6 wordt wel behoorlijk uitgebreid behandeld in de reparaturanleitung nummer 1134 van bucheli verlag. De hydraulische klepstorers kan ik zo snel niet vinden, maar demontage van de nokkenassen e.d. staat er allemaal wel in. ISBN-nummer is 3-7168-1844-5
Groet,
L
Het is nu weer stil, denk dat ik eerst eens een flesje hydr klepstoterreiniger ga proberen. Heb nog wat pdfjes van werkplaatshandboek gevonden, helaas in het zweeds of noors. Gelukkig valt het wel mee, kettingen hoeven niet los alleen het kettinkje van de balansas en dan pakje zo de balansas en de as van de tuimelaars eraf, klepstoters zitten in de tuimelaars en de nokkenas hoeft er niet uit. Je hebt dus te maken met drie assen boven elkaar: nokkenas, tuimelaaras en de balansas.
GRG
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hoeveel km heeft het blok eigenlijk gelopen?
ieksEmmu schreef:hoeveel km heeft het blok eigenlijk gelopen?
279916km
Heb nu wynn’s rommel erin, heb de indruk dat het al wat stiller wordt.
GRG
Weet iemand misschien waar ik een Vraagbaak voor de Xantia en XM kan vinden. Heb al even lopen zoeken op Bol.com, maar daar kon ik niks vinden.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Toolman schreef:Weet iemand misschien waar ik een Vraagbaak voor de Xantia en XM kan vinden. Heb al even lopen zoeken op Bol.com, maar daar kon ik niks vinden.
vraagbaak, isbn: 90 215 3328 6