Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Ik lees hier en daar dat die automaten geen groot succes waren. En nogal snel verslijten.
Ik overweeg om mij zo DS 23 IE Borg Warner te kopen. Ik zou graag weten waar je moet op letten bij zo een automaat. De Auto staat al lang stil
Er een “gewone” halfautomaat van maken of een vijf versnellingsbak plaatsen, is dat A. mogelijk? B. Zo ja kost dat veel geld?
alvast bedankt
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ik zou gelijk voor de hydraulic kiezen.
Onderdelen voor de borg warner bak zijn zeer schaars aan het worden, en ooit zit je aan een revisie vast.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hang er van af of de wagen veel kilometers gelopen heeft .
Een goed afgestelde BW is helemaal niet onbetrouwbaar .
Overbouwen is niet echt een optie , of het moest een echt uitzonderlijke wagen zijn en dan nog zou ik in het slechtste geval voor herstelling of revisie van de BW kiezen .
Onderdelen is wel zoeken , maar zijn nog wel te vinden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
met de restauratie van onze DS is de Borg Warner compleet gereviseerd.
Na een maand stil te staan ligt er een klein plassie olie onder maja, tis oud een oud concept van bak hé...
Rijdt gewoon leuk, nooit problemen mee gehad…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Ik lees hier ook dat de 23IE nog onderhoudsgevoeliger dan de andere.
Het zou mijn eerste Ds worden, ik denk dat ik dan misschien beter voor de andere optie ga, een gewone DSpéciale zonder veel speciaals aan een schappelijke prijs.
De bodem/motor van die DSpéciale is goed, aan de carroserie is wel wat werk, verscheidene roestblaasjes (aan de lampen), en een kapotte achterzijflank (moet vervangen worden).
Ik meen dat dit voor de handige doe het zelver met de hulp van een ervaren carossier wel moet lukken.
Alle roest verwijderen, behandelen met tectyl, opschuren en opnieuw spuiten. Is dat de gangbare methode om de carrosserie aan te pakken? Of sla ik de bal volledig mis?
Bij de Borg warner is er aan de carroserie wat meer werk (regengootjes, voor zijflank, deur) en is de auto zelf een 800€ duurder.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik ben persoonlijk erg blij met mijn dspecial, juist omdat ik daaraan lekker zelf kan sleutelen. ook ik was zeker niet ervaren met auto’s (maar ik weet dat ik wel handig ben) en leer het op deze manier steeds meer en ik doe, zeker aan de ds, alles zelf. dit met hulp van de (regio)club op de sleuteldagen en via het forum.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
struiK schreef:...aan de corroserie is wel wat werk…
Roesten gaat bij mij vanzelf!
De beide auto’s zijn zó verschillend, dat ik denk dat je misschien eerst beter duidelijk moet hebben wat je wilt. Heb je al eens uitgebreid gereden in een van beide? Wat spreekt je aan?
Een paar voorbeelden:
Een volautomaat schakelt soms op de verkeerde momenten. Als je net het gas loslaat bijvoorbeeld. Sommigen doen het liever zelf.
Sommigen vinden dat een 23ie te veel vermogen heeft om comfortabel te zijn.
Een Dspeciale heeft minder (weinig) vermogen en geen typische DS-dingen zoals een paddestoel op de vloer of verchroomde deurgrepen.
Staar je niet blind op deze twee auto’s. Neem de tijd om te kiezen. Er staan er zat te koop! En als je gaat kopen: neem iemand mee en koop geen auto die ‘kapot gesleuteld’ is. Met zo’n auto heb je grote kans dat je van het een in het ander valt. Iemand met een beetje ervaring met DS-en ziet dat zo.
Succes!
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
ik ben er al een tijd mee bezig, en heb nu zo wat geselecteerd welke de beste in running zijn. El alles wel overwogen zijn dat de DSpéciale uit NL en de 2300 BorgW uit B.
Ik heb al een aantal personen waar ik kan op rekenen om mij te assisteren bij het leerproces.
Het hoeft voor mij geen uitzonderlijke DS te zijn, gewoon een degelijk exemplaar waar ik nog een tijd mee kan rijden, waar ik in het begin niet te veel werk/kosten aan heb.
Voorlopig haalt de spéciale het wegens goedkoper/trekhaak/LPG/Goede Motor/goede bodem
Terwijl de 2300 wel zeer dichtbij mij verkocht wordt, waardoor ik de eigenaar wel kan gaan consulteren voor gelijk welk probleem. De 2300 staat in een loods tussen een 10 tal andere Déesses, waarvan de rest wordt gebruikt door de eigenaar als voorraadkamer. Hij verkoopt de mooiste modellen. De auto heeft meer werk nodig maar is wel nog volledig origineel. Qua uitdaging is dat wel wat, zeker omdat het om een volautomaat gaat. In totaal zal die auto mij meer dan het dubbele van de andere kosten. Eens in orde kan hij dan wel voor lange tijd meegaan, en zal het ook echt mijn DS zijn en geen die iemand anders reeds restaureerde.
terwijl ik het typ begin ik terug te twijfelen. direkt genot+lage kost of lange termijn+hoge direkte kost?
Ik zou natuurlijk eerst een goedkope rijklare DS kunnen kopen, er de nodige Ds ervaring mee opdoen en dan beginnen sparen voor een eigen project.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou dat laatste doen! eerst simpel beginnen en dan naar het echte werk! De Special met harde bodem blijft zn geld wel waard.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als eens met de 2300 Borg Wagner gereden ??
Sommige mensen vinden het maar niks in verhouding met een handgeschakelde 2300 .
Spreek zelf niet uit ervaring maar dat is wat ik hoorde van een dooorwinterde DS rijder .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb een 23 Pallas carb. BW automaat….
Mijn advies, koop een 5 bak heb je veel meer plezier van.
Ik wou dat ik mijn 5 bak 21 nog had…Jemig wat is zo’n BW traaaaag…..en rumoerig…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een ds met BW bak zuipt, lekt, is onbetrouwbaar en maakt een tyfus herrie bij 120 km/h..
En in combinatie met de IE is er bijna niet aan te werken, om nog maar te zwijgen over de kosten van de iedere 60.000 km noodzakelijke revisie van de BW bak.
Echt een ramp zo’n ding, en waarom zou je zo’n ramp met 3 versnellingen kopen als je een perfecte halfautomaat of 5 bak kan vinden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Een ds met BW bak zuipt, lekt, is onbetrouwbaar en maakt een tyfus herrie bij 120 km/h.
hou het netjes
offtopic sinds waarneer ben je weg uit adam
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:waterman771 schreef:Een ds met BW bak zuipt, lekt, is onbetrouwbaar en maakt een tyfus herrie bij 120 km/h.
hou het netjes
offtopic sinds waarneer ben je weg uit adam
sinds eind mei
en dat had ik eerder moeten doen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:waterman771 schreef:Een ds met BW bak zuipt, lekt, is onbetrouwbaar en maakt een tyfus herrie bij 120 km/h.
hou het netjes
offtopic sinds waarneer ben je weg uit adam
sinds eind mei
en dat had ik eerder moeten doen
ik snap wat je bedoeld wel erg jammer weer een mooie citroen weg uit nederland
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:
ik snap wat je bedoeld wel erg jammer weer een mooie citroen weg uit nederland
nee hoor, want de sm is nog in nederland en zal daar waarschijnlijk ook wel blijven!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste