Ik had mijn BX laatst in hoogste stand staan, maar na 2 minuten was de achterkant al voor de helft naar beneden gezakt
Heeft ie anders nooit gedaan. Als ik de motor uitzet, en op de trem trap, en deze weer los laat zakt de achterkant ook een stukje. en zo kan ik doorgaan tot hij achter op zijn kont ligt. Remmen enz zijn allemaal prima, en er zit ook geen lucht in.
Sturen gaat wel goed verder, maar in het begin vaak erg zwaar. weten jullie misschien waar dit door kan komen ??
Hoofdbol is nieuw, bollen voor zijn ook goed, achter zijn ze helemaal plat….druk 0 bar ops:
Maar komen nieuwe op, gewoon 2 bollen die voor er op horen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Niet genoeg druk, misschien de hydrauliekpomp slecht?
Als je de rem in trapt pakt die de druk over omdat die primair is. Als daardoor de achterkant inzakt, betekent dat dat er niet genoeg druk in het systeem zit.
Heb oktober vorig jaar compleet nieuwe LHM in het systeem gedaan en gespoeld. Daarna bleef de auto ook gewoon makkelijk een week op hoogte na deze te hebben geparkeerd.
Alles wat hij doet wat ik heb beschreven is met de motor uit. dus niet met draaiende motor. ik zat te denken aan de terugslagklep of interne lekkage in de achterste veercilinders…..
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
V2 schreef:Is je LHM-niveau wel goed? En hoe vers is je LHM, heb je al gespoeld, etc ... Verder: voorbollen zijn voor zover ik weet anders qua veerkarakteristiek dan achterbollen.
Dat maakt niet zoveel uit. ik heb de auto verlaagd, dus ik laat de druk in de bollen iets terug lopen. tot ongeveer 30/35 bar
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Het kan zijn dat je wat interne lekkage hebt.
En als je remt met de motor uit dan zakt-ie, omdat de LHM via de retourleidingen weer terug loopt, minder smurfensnot om de boel nog overeind te houden, zeg maar.
Je brengt namelijk druk over en die druk moet ook weer weg.
Je motor loopt niet, dus pomp werkt niet, resulteert in zakken.
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:Het kan zijn dat je wat interne lekkage hebt.
En als je remt met de motor uit dan zakt-ie, omdat de LHM via de retourleidingen weer terug loopt, minder smurfensnot om de boel nog overeind te houden, zeg maar.
Je brengt namelijk druk over en die druk moet ook weer weg.
Je motor loopt niet, dus pomp werkt niet, resulteert in zakken.Groets Ruben
Met remmen ok, maar als ie voor onderhoud in de hoogste stand mag ie niet na 2 minuten al bijna op zijn kont liggen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
hoogstwaarschijnlijk een van de achterveercylinders, door te kijken of er veel lekolie uit de lekzak komt, trek je de lekleiding er even uit die het dichtst bij de bol zit, dan kan je zien of dit klopt en welke kant. er mag uit de lekzak dus eigenlijk geen olie komen als je de slang eruit hebt getrokken. uit de slang komt wel olie, dat is normaal.
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN