bogaard77 schreef:Hee thijz is het geen sabotage? Weet je zeker dat het tijdens het rijden is gebeurd?
Ik vind het zo’n vreemd verhaal…..
Ik heb dit topic al 2 keer bestudeerd, maar nog snap ik niet hoe je bij sabotage komt. Bedoel je sabotage door de garage waardoor die weer wat poen kan innen (in ruil voor een reparatie) ?
Schijt aan originaliteit.
Handjes schreef:theiz schreef:Die heeft 2 avonden de tijd genomen en de auto weer aan de gang gekregen… EN TOEN DEED DE AUTO DUS HELEMAAL NIETS.
Da’s ook sneu. Moest je wel betalen voor die 2 avonden dan?
De auto was netjes gemaakt, maar ik bedoelde hiermee te zeggen dat ik een paar weken moest wachten voordat ik ergens geholpen zou kunnen worden met een auto die niet eens start. Als er een lampje gaat branden op het dashboard zal je zeker niet eerder geholpen worden denk… Dus, dat is wat probeerde te vertellen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lelijke Eend schreef:bogaard77 schreef:Hee thijz is het geen sabotage? Weet je zeker dat het tijdens het rijden is gebeurd?
Ik vind het zo’n vreemd verhaal…..Ik heb dit topic al 2 keer bestudeerd, maar nog snap ik niet hoe je bij sabotage komt. Bedoel je sabotage door de garage waardoor die weer wat poen kan innen (in ruil voor een reparatie) ?
Ik vind het verhaal dat er onder de kap iets scherps heeft rond gevlogen gewoon moeilijk te geloven.. Sabotage: Iemand heeft moedwillig tijdens het geparkeerd staan een paar slangen met een mes bewerkt. Een scherp mes maakt ook makkelijk gaatjes in een olie filter….
dat bedoel ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oh, dus door een of ander asociaal stuk vreten wat er geen (financieel) voordeel bij heeft als hij/zij de auto van een ander saboteert.
Zeg dat dan
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat dan.
zo goed?
:17
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar hoe moet hij/zij dan onder de motorkap zijn gekomen? Ik heb geen braakschade, en die Volcane ligt zo laag dat zelfs ik met mijn 130kg er niet onder kan komen, laat staan iemand van een kilo of 50 (of was het andersom?)
Kan het niet een steen-marter zijn geweest die in je motorruimte heeft zitten knagen
Beestje dacht zeker, ach wat maakt het uit het is bijna dierendag
ZX1.4i schreef:Kan het niet een steen-marter zijn geweest die in je motorruimte heeft zitten knagen
Beestje dacht zeker, ach wat maakt het uit het is bijna dierendag
Eerder een specht dan…
O ja zou ook kunnen, maar een olie filter is wel erg hard voor een specht.
Zo een steen-marter zou er wel in kunnen bijten/knagen, die beesten hebben harde en scherpe tanden en ze staan er bekend om dat ze al die slangen lekker vinden. In de autostyle of Conrad catalogus staat een soort alarmsysteem dat hoge tonen uitzend om die beesten weg te jagen.
Maasdijk/Westland heeft wel veel weg van het platteland, dus de kans dat die beesten bij jouw in de tuin lopen is groter dan dat ze hier ergens in het drukke Rotterdam rondscharrelen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zonder dollen:
Ik was in de droge zomer aan mn SM aan het klussen, trippelde er een bruine rat van 15 cm langs mn schutbord…
IK heb mn schroevendraaier in zn lichaam geprikt en mn vriendin geroepen. Die heeft nog een schroevendraaier aangageven, maar toen ontsnapte ie…
Verdween het klote beest in mn spatbord (dat is hol ) heb ik het spatbord eraf moeten klussen om dat beest eruit te krijgen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX1.4i schreef:Maasdijk/Westland heeft wel veel weg van het platteland, dus de kans dat die beesten bij jouw in de tuin lopen is groter dan dat ze hier ergens in het drukke Rotterdam rondscharrelen.
Denk niet dat er steenmarters in het Westland zitten… Spechten heb ik er wel gezien. Maar ook dat lijkt me niet de oorzaak.
Blijft vreemd….
Ik hoop trouwens dat ik geen motorschade heb overgehouden Ik moest gisteren weg met de auto en ik hoor nu een metaalachtig, schraperig geluid vanaf 2500 toeren en hoger, maar alleen op de heenweg. Op de terugweg was dat geluid ineens weg!
Ik heb nu eenmaal een klein stukje gereden met bijna geen olie en koelvloeistof en ik verdenk nu mijn waterpomp ervan moeilijk te gaan doen…. Het zijn zeker geen lagers van de krukas in ieder geval.
Het zou ook nog kunnen overigens (en dat hoop ik) dat het een hitteschild is of de accusteun die een beetje los zit.
Als het de waterpomp is, is het wel een mooi moment om de keerringen van de krukas en nokkenas aan de distributiezijde te vervangen, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in Ik heb nog een aantal dingen te doen die hard nodig zijn (uitlaat, draagarmrubbers) en waar ik door de geboorte van mijn dochter nog geen tijd voor heb gehad.
bogaard77 schreef:Zonder dollen:
Ik was in de droge zomer aan mn SM aan het klussen, trippelde er een bruine rat van 15 cm langs mn schutbord…
IK heb mn schroevendraaier in zn lichaam geprikt en mn vriendin geroepen. Die heeft nog een schroevendraaier aangageven, maar toen ontsnapte ie…
Verdween het klote beest in mn spatbord (dat is hol ) heb ik het spatbord eraf moeten klussen om dat beest eruit te krijgen…
Die rat had duidelijk een voorkeur voor klassieke Citroen’s
Een familie lid van mij in het buitenland had ooit ook ratten onder zijn motorkap. Die beesten lagen te slapen toen hij de auto op een ochtend startte, een aantal van die beesten heeft het dus niet meer kunnen navertellen. Hij is er een dag mee bezig geweest om de gemalen resten overal tussen de riemen en andere draaiende delen van de motor eruit te halen.
Volgens google is de steenmarter vooral in Friesland en het Oosten van Nederland te vinden. De 2CV rijder(s) in Fryslan zijn bij deze gewaarschuwd
theiz schreef:Blijft vreemd….
Ik hoop trouwens dat ik geen motorschade heb overgehouden: Ik moest gisteren weg met de auto en ik hoor nu een metaalachtig, schraperig geluid vanaf 2500 toeren en hoger, maar alleen op de heenweg. Op de terugweg was dat geluid ineens weg!
Ik heb nu eenmaal een klein stukje gereden met bijna geen olie en koelvloeistof en ik verdenk nu mijn waterpomp ervan moeilijk te gaan doen…. Het zijn zeker geen lagers van de krukas in ieder geval.
Het zou ook nog kunnen overigens (en dat hoop ik) dat het een hitteschild is of de accusteun die een beetje los zit.
Als het de waterpomp is, is het wel een mooi moment om de keerringen van de krukas en nokkenas aan de distributiezijde te vervangen, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in: Ik heb nog een aantal dingen te doen die hard nodig zijn (uitlaat, draagarmrubbers) en waar ik door de geboorte van mijn dochter nog geen tijd voor heb gehad.
Voor wie het interesseerd: Dat geluid was het hitteschild van mijn uitlaatspruitstuk.
Heeft dat hitteschild dus alle schade veroorzaakt?
Dat is dus ook weer opgehelderd, geen sabotage of beestjes die in je motorruimte hebben lopen knagen