Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waterman771 schreef:Een ds met BW bak zuipt, lekt, is onbetrouwbaar en maakt een tyfus herrie bij 120 km/h..
Niets van dit is bij ons waar…
Zuipt? 11liter
Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
Herrie? 120beetje 125+word ie stiller
Onbetrouwbaar? Bak is compleet gereviseerd geweest, zijn ermee naar het zonnige zuiden geweest, auto vol, 1100kg subwind erachter, perfect gedaan.
3Bak? Is dan ook amerikaans hé bij het gewoon rijden echt geen last van.
schakelt perfect, kickdown doet ie goed, np!
Boeltje was zo heet dat de STOP lamp begon te flikkeren. Dus de bak onbetrouwbaar? nee hoor
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ik heb een DS 21 IE halfautomaat pallas en die rijd geweldig voor het moment,heeft ook veel stilgestaan toen ik haar kocht!!de vorige eigenaar had haar 4 jaar en heeft er amper 2000 km mee gereden!! ik heb haar nu 1 maand en een half en heb er al bijna 1500 km mee gereden!! ze start steeds beter en beter bij koude start,want dat was een probleem!! ik heb weliswaar nog geen kentekens maar rijd er vooral s’nachts mee rond,met de kentekens van mijn C5 en ze is nog niet door de keuring!!maar dat heb ik in die mail die ik U gestuurd heb uitgelegd!! met een Borg Warner heb ik nog ni gereden,maar een halfautomaat is echt zaaaalig!! schakelen zonder te moeten ontkoppelen!!ze staat nu een weekje stil want ik heb intussen een ander monster weten op de kop te tikken nl. een SM! en deze gaat in afwachting dat de DS naar de controle mag,ook in orde gezet worden,dus conform de Belgische wet
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroenbx schreef:Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
belachelijk, een gewone bak lekt toch ook niet?
mijn sm was ook een BW en die bak heb ik compleet in de oud ijzerbak geworpen en er een 5 bak in gezet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Citroenbx schreef:Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
belachelijk, een gewone bak lekt toch ook niet?
mijn sm was ook een BW en die bak heb ik compleet in de oud ijzerbak geworpen en er een 5 bak in gezet…
in een snelle SM zoals ook de mijne hoort inderdaad een goeie 5-bak thuis heb er al eens 200 km per uur mee gedaan en ze trekt vreselijk goed op!!! je word echt in de zetels getrokken
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Citroenbx schreef:Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
belachelijk, een gewone bak lekt toch ook niet?
mijn sm was ook een BW en die bak heb ik compleet in de oud ijzerbak geworpen en er een 5 bak in gezet…in een snelle SM zoals ook de mijne hoort inderdaad een goeie 5-bak thuis heb er al eens 200 km per uur mee gedaan en ze trekt vreselijk goed op!!! je word echt in de zetels getrokken
een sm met BW loopt maar 200, en die van mij loppt nu met 5 bak meer dan 235 km/h
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Citroenbx schreef:Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
belachelijk, een gewone bak lekt toch ook niet?
mijn sm was ook een BW en die bak heb ik compleet in de oud ijzerbak geworpen en er een 5 bak in gezet…in een snelle SM zoals ook de mijne hoort inderdaad een goeie 5-bak thuis heb er al eens 200 km per uur mee gedaan en ze trekt vreselijk goed op!!! je word echt in de zetels getrokken
een sm met BW loopt maar 200, en die van mij loppt nu met 5 bak meer dan 235 km/h
de mijne zou volgens de specs 220 moeten lopen maar ik ga nog niet tot het uiterste!! zoals ik in een SM draadje reeds vermeldhad, wil ik haar eerst wat herinrijden,dus haar naar mijn voet zetten
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
waterman771 schreef:Citroenbx schreef:Lekt? Plasje als ie een maand stilstaat, en dan?? Dat zijn gewoon die bakken…
belachelijk, een gewone bak lekt toch ook niet?
mijn sm was ook een BW en die bak heb ik compleet in de oud ijzerbak geworpen en er een 5 bak in gezet…
Effe misschien de feiten: een hele DS zweet van voor tot achter en dat is normaal… De bak is een amerikaans concept wat dus al veel verklaard. ook nog uit de jaren ???
Als jij met je SM 235 alledagen vlamt geen probleem, doe gerust.
Maar besef ook dat er mensen zijn die van zoon bak die geen problemen heeft kunnen genieten hé, dat jij em niet wilt maakt mij niet uit, das jouw keuze, maar ik zeg hier gewoon de feiten en ervaringen die ik heb meegemaakt, want dat is het belangrijkste om te kiezen…
Automaat of niet, who cares?? als je maar geniet van je auto.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
struiK schreef:ik ben er al een tijd mee bezig, en heb nu zo wat geselecteerd welke de beste in running zijn. El alles wel overwogen zijn dat de DSpéciale uit NL en de 2300 BorgW uit B.
Ik heb al een aantal personen waar ik kan op rekenen om mij te assisteren bij het leerproces.
Het hoeft voor mij geen uitzonderlijke DS te zijn, gewoon een degelijk exemplaar waar ik nog een tijd mee kan rijden, waar ik in het begin niet te veel werk/kosten aan heb.
Voorlopig haalt de spéciale het wegens goedkoper/trekhaak/LPG/Goede Motor/goede bodemTerwijl de 2300 wel zeer dichtbij mij verkocht wordt, waardoor ik de eigenaar wel kan gaan consulteren voor gelijk welk probleem. De 2300 staat in een loods tussen een 10 tal andere Déesses, waarvan de rest wordt gebruikt door de eigenaar als voorraadkamer. Hij verkoopt de mooiste modellen. De auto heeft meer werk nodig maar is wel nog volledig origineel. Qua uitdaging is dat wel wat, zeker omdat het om een volautomaat gaat. In totaal zal die auto mij meer dan het dubbele van de andere kosten. Eens in orde kan hij dan wel voor lange tijd meegaan, en zal het ook echt mijn DS zijn en geen die iemand anders reeds restaureerde.
terwijl ik het typ begin ik terug te twijfelen. direkt genot+lage kost of lange termijn+hoge direkte kost?
Ik zou natuurlijk eerst een goedkope rijklare DS kunnen kopen, er de nodige Ds ervaring mee opdoen en dan beginnen sparen voor een eigen project.
Ik zou voor de 23IE BW kiezen. Met de bak kan je dan nog altijd zien wat je doet.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroenbx schreef:
Automaat of niet, who cares?? als je maar geniet van je auto.
helemaal mee eens, maar toch een moeilijke keuze…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik mijn mening mag geven, zou ik ook 2x nadenken voor een BW Bak.
Het hangt zo een beetje af van wat je verwacht hé
Een BW bak kopen met dezelfde verwachtingen als een halfautomaat of manuele bak, is idioot..Anderzijds is het zeker een optie waard, want het blijft toch ook wel speciale mekaniek hé
Ikzelf heb een halfautomaat, perfect afgesteld en ze rijdt hééééééééééééééérlijk. Ik ben zelf zo gewoon dat ie wat meer herrie maakt dan een 5bak, maar weet ondertussen dat je er fantastich kunt met zweven op de binnenbandjes en ‘natinalekes’ in Frankrijk..
Ooit zet ik wel mijn zinnen op een 5bak halfautomaat..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
wat uiteraard ook wel belangrijk is, onze bak is compleet gereviseerd.
Ik kan idd geloven dat een ongereviseerde bak die slecht is gewoon een hel is om mee te rijden…
Van die 3versnellingen hebben we toch niet zoveel last hoor, effe aanpassen, uiteraard, maar je bent het snel gewoon.
Ik zou gerust eens een demonstratieritje willen geven maar de auto is uitgeschreven(geen tijd)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
OFFTOPIC
citroenc2 schreef:ik snap wat je bedoeld wel erg jammer weer een mooie citroen weg uit nederland
Ooit al eens gedacht wat er vanuit Frankrijk en België naar Nederlands geexporteerd word???
OFFTOPIC/
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
BW Ervaring
Ik heb sinds begin dit jaar een DS 21 IE Automatique Pallas (in de boeken kom je BW als code tegen en Automatique, naast Mechanique en Hydraulique) als benaming. De BW bak heeft 130000km gedraaid en werkt (voorlopig) nog goed.
Met een zware auto en een sterke motor is de BW een zwakke plek in de schakel. Bovendien, zo is mij verteld, zit de BW in de DS verkeerd om t.a.o. de asdraairichting, waardoor de banden waarmee de diverse elementen worden aangetrokken als je schakelt extra hard moeten werken en ook harder slijten. Daarnaast gaat het hier om een Engelse BW en niet een Amerikaanse (die zijn gigantisch groot, zwaar en navenant onverwoestbaar). De BW in de DS zat indertijd b.v. ook in de Jaguar heb ik me laten vertellen.
Om zo’n bak lange tijd heel te houden moet je voorzichtig rijden en weinig schakelen. Dus niet scheuren, niet te veel de kick-down gebruiken en zodra je b.v. bij een stoplicht gaat stilstaan hem in zijn vrij gooien (zodat hij niet hoeft te werken). Mijn indruk is dat als je dat doet, een BW lang en vrij probleemloos mee kan gaan. Geen caravans gaan trekken en niet op zeer hoge snelheid gaan rijden. Je moet wel een beetje willen rijden als een opa. Als je `sportief’ wil rijden, geen BW nemen. Een DS23 met BW lijkt me overigens een groter risico voor de BW dan een DS21.
Volgens een DS-garagist waar ik wel vertrouwen in heb moet je probleemloos kunnen kruisen op 140. Mijn ervaring is dat 120-130 prima gaat. En een keer een stuk met 140 ging ook goed. Binnenkort wil ik de mijne eens de olie van gaan verversen en schoonmaken.
Een revisie bij Martens uit Limmen kost enige duizenden euro’s, plus dan nog het in -en uitbouwen. Daarna zal hij weer een behoorlijke tijd meegaan. Ik heb dat afgewogen tegen vooral de staat van chassis, carosserie en plaatwerk. Het opknappen daarvan kost verschrikkelijk veel meer dan het opknappen van een BW. De BW was wel een nadeel, maar de buiten en binenkant was erg goed. Maar afhankelijk van de km-stand van de DS zou ik wel bij de prijsonderhandelingen rekening houden met een aanstaande revisie. Zeker als je weinig van de historie weet.
Wat de herrie betreft, die is vergelijkbaar met de 4-bak. De overbrengingsverhoudingen van de BW zijn vergelijkbaar met de 2-3-4 van de 4-bak. Feitelijk heb je gewoon geen eerste versnelling. Bij 120 doet hij ongeveer 3000 toeren. Ik vind zelf dat hij (net als een 4-bak) het prettigste lawaai heeft bij 100 en 130. Bij 130 wordt de frequentie van het lawaai wat hoger en minder hinderlijk, bij 100 is het volume vrij laag.
Ik kan zelf niet vergelijken, maar het brandstofverbruik is denk ik wel hoger dan met een 4-bak en zeker een 5-bak. Bandenspanning is trouwens een veel grotere boosdoener bij het brandstofverbruik. Bovendien heeft de mijne een cruise control, en die rijdt volgens mij ook minder zuinig dan ikzelf.
Als je de auto wilt zien/ervaren, ik ben van plan as. zaterdag naar De Sleutelaar in Rotterdam te gaan naar de sleuteldag van de club.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
oeps engels dan
Tja, heel het verhaal bevestigd dat het goed rijdt, en fragile is…
Het is maar wat je wil nogmaals
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Mr. Smith schreef:Ooit zet ik wel mijn zinnen op een 5bak halfautomaat..
Die bestaat toch niet? Als dat wel zo zou zijn, zie ik er de ideale bak in voor een DS 23 IE!