3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
XM 1.8
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 juli 2004 07:47 PM
  [ # 31 ]

Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Sherlock Holmes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 15-05-2006

Gepost: 17 mei 2006 01:29 AM
  [ # 32 ]

Re: XM 1.8

Richard Kruizinga schreef:

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

De XM 1.8 was ondermeer in België fiscaal aantrekkelijker:slechts 9 fiscale pk i.p.v. 11 fpk voor de 2.0i.

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 17 mei 2006 01:40 AM
  [ # 33 ]

xm met 1.8 motor

ik zit dit alles te lezen en denk: ze zijn toch wel veelzijdig bij Citroen. De BX is in Italy verkocht met een 900 cc motor. Dit had fiscale redenen. Overigens, ik heb er nooit één gezien.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 18 mei 2006 12:17 AM
  [ # 34 ]

Re: xm met 1.8 motor

leo greiner schreef:

ik zit dit alles te lezen en denk: ze zijn toch wel veelzijdig bij Citroen. De BX is in Italy verkocht met een 900 cc motor. Dit had fiscale redenen. Overigens, ik heb er nooit één gezien.

nope, met een 1100 motor.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 mei 2006 12:19 AM
  [ # 35 ]
Willem schreef:

Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk

dit is niet het zelfde blok het blok van renault is door een duitse tuner omgebouwt special voor renault Wink

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 08 juni 2006 05:10 PM
  [ # 36 ]
citroenc2 schreef:
Willem schreef:

Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk

dit is niet het zelfde blok het blok van renault is door een duitse tuner omgebouwt special voor renault Wink

Er is ook een Duitse tuner geweest die de Peugeot 605 V6 van een bi-turbo voorzag. Maar dat was ergens begin jaren 90. Aangezien de 605 en XM gelijk zijn…

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juni 2006 10:28 PM
  [ # 37 ]

Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.

Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 08 juni 2006 11:48 PM
  [ # 38 ]
Willem schreef:

Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.

Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh

Zo schijnt er in diezelfde .........ehhhh…... periode ook een witte Peugeot 406 met een aantal speciale gadgets te hebben gehad. En die ging hard….! Merde..

Gr Martijn

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 09 juni 2006 12:14 AM
  [ # 39 ]
Willem schreef:

Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.

Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh

Wat bedoel je met ‘die was er niet’. Er is wel degelijk een Duitse tuner geweest die een bi-turbo in de V6 plaatste. 100% zeker!

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 juni 2006 12:50 AM
  [ # 40 ]
Richard Kruizinga schreef:
Willem schreef:

Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.

Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh

Wat bedoel je met ‘die was er niet’. Er is wel degelijk een Duitse tuner geweest die een bi-turbo in de V6 plaatste. 100% zeker!

De Safrane Baccara Biturbo werd omgebouwd door Irmscher, de motoren werden aangepast door Hartge.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2006 12:59 AM
  [ # 41 ]

Musketier levert biturbo kits voor de XM V6 Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 juni 2006 01:22 AM
  [ # 42 ]
Citroenbx schreef:

Musketier levert biturbo kits voor de XM V6 Rolling Eyes

doe-het-zelf?  Razz

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2006 01:33 AM
  [ # 43 ]

als het het zelf wil monteren? ik denk niet dat ze daar een probleem mee hebben… Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 juni 2006 01:48 AM
  [ # 44 ]

ik denk dat je meer werk hebt dan alleen een turbosetje:

> remmen
> aandrijfassen
> koeling

> typegoedkeuring op kenteken
> keuringsperikelen (APK)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 juni 2006 04:04 PM
  [ # 45 ]

Waar hebben we het nou over? After-market setjes of originele? Zo’n zog. Musketier setje is after-market en de Renault Safrane Bi-Turbo is origineel…...

Zo kan ik ook wel 400 pk uit m’n Turbo CT-tje toveren, of m’n motor het fijn vind??? Ik zal het hem zo vragen….............

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook