Al sinds aanschaf heb ik last van Stoterig / haperig rijgedrag bij constante snelheid. Vooral bij constante snelheid in de tweede of derde versnelling.
Toch heeft de motor genoeg power en ga ik met topsnelheid zonder problemen.
Turbo, uitlaatsysteem, luchtfilter, brandstoffilter, bougies en kabels, turbo-electroklep zijn het niet; die zijn nieuw vervangen.
Ook i.p.v. TinQ 95 Shell Pura tanken biedt geen resultaten. Ook injection cleaner niet.
Na een recente investering van 1000 eurootjes is e.e.a. nu pas echt irritant.
Wie heeft een idee waar te zoeken ? Pingel sensor wellicht ?
Dank en groet,
Erik
TCT 93
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
zijn het wel de goeie bougies? de TCT is nogal gevoelig voor bepaalde bougies
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Heb er al diverse types ingehad. Geen resultaat.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
klungeltje schreef:Heb er al diverse types ingehad. Geen resultaat.
De goeie zijn van Eyquem en haal je bij de DEALER, ik weet effe niet welke soort
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Eyquem RFC58LZ2E.
Gr Martijn
OK ik ga ze zien te pakken te krijgen, bedankt. Ik ben benieuwd maar heb er een hard hoofd in.
lijkt op het inhouden van de auto:
zijn de pakkingen van het inlaatspruitstuk nog heel :
of beter gezegd: zuigt hij geen valse lucht aan…..
haperende van (of meerdere) injecteur(s).....(naald sluit niet meer af….)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zit een nieuwe (=nieuw) pakking op het spruitstuk. Ik heb de turbo vervangen en weet 100% zeker dat er niks lekt of te slap aangedraaid is.
De knock sensor schoongemaakt en die lijkt me OK. Ook geen resultaat.
Probleem is alleen stoterig rijden bij constante snelheid in de laagste versnellingen. Op de snelweg is het prima. In de stad hoogst irritant.
klungeltje schreef:Zit een nieuwe (=nieuw) pakking op het spruitstuk. Ik heb de turbo vervangen en weet 100% zeker dat er niks lekt of te slap aangedraaid is.
De knock sensor schoongemaakt en die lijkt me OK. Ook geen resultaat.
Probleem is alleen stoterig rijden bij constante snelheid in de laagste versnellingen. Op de snelweg is het prima. In de stad hoogst irritant.
en de de toestand van de injecteurs :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bougies
merk en type
Eyquem RFC 58 LS3
RGX motor vanaf modeljaar
1996: Eyquem RFC 58 LS2E
elektrodenafstand
0,8 mm
aantrekkoppel
27,5 N
Citroen23, ik zie dat je een snoek hebt.
Ik durf het bijna niet te vragen maar het is een grote wens al jaren om een in een snoek…en je woont in sneek…mag ik misschien heel voorzichtig eens een keertje….klein stukje….meerijden is ook goed….
Erik
TCT 93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Hoi Erik,
Een TCT heeft van zichzelf al een ietwat onrustig rijgedrag. Maar het is niet zo dat je dus al bokkend en stotend achter het stuur hoort te zitten.
Filerijden is een crime met die dingen…dat is mijn ervaring.
De mijne is ook niet zo heel stabiel met lage snelheden. 50 in z’n 4 gaat prima, maar in z’n 3 is ietwat onrustig.
Idd, de TCT is erg gevoelig voor bougies, er kan eigenlijk maar 1 type in, zoals boven beschreven.
Succes!!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
xm_turbo schreef:
Filerijden is een crime met die dingen…dat is mijn ervaring.
De mijne is ook niet zo heel stabiel met lage snelheden. 50 in z’n 4 gaat prima, maar in z’n 3 is ietwat onrustig.
Komt mij onbekend voor, filerijden doet ‘ie prima. Af en toe voel ik hem bij stationair draaien iets schokken, voor de rest niks
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Mijn TCT (automaat) wil heel soms een beetje hikken rond
de 130 Km/h op de cruisecontrol.
Ik denk ook eerder dat het de cruisecontrol is die af&toe; wat
bijregeld, en dat dat bij mij een beetje hikt af&toe;.
Bijrijders voelen en merken het niet eens.
In de file rijden, gaat perfect, gewoon rem loslaten.
Maar dat is meer het voordeel van een automaat.
Maar ik heb eens in een XM proef gereden, hij zit hier ook op het
forum (Nunspeet). En die schokte/hikte ook wat rond de 130.
Maar in lagere versnellingen, nee, geen last van.
Klaas
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
OK nieuwe Eqyquem’s in bestelling bij de Citroen dealer.
Eyquem RFC 58 met iets anders achter de 58 maar dan dus wel origineel van de dealer.
Ook de originele Eyquems erin geeft geen verbetering.
Totaal 41 euro bij de Citroen.
Erik
TCT 93