Net even hesselink gebeld, prijs viel me mee. Zelf vervangen zie ik niet zo zitten gezien de plaats waar dat ding zit (tussen de hoogteregelaar en subframe, achter de motorsteun) dus maandag gaat ie richting Dirksland.
hoop dat dat voorlopig eens even het laatste is wat vervangen moet worden
probleem is dat ik ook net voor de vakantie zit, en om nou op het laatste moment nog een andere auto te kopen is ook niet echt handig.
Af en toe in een andere auto rijden is trouwens best goed voor de waardering van je citroen. Rij nu tijdelijk even in een suzuki swift 1.3GL , wat een hok is dat zeg. Alhoewel het tenminste wel rijdt, motortje loopt supersoepel (totaal geen trillingen of wat) en het voelt allemaal wel een stuk degelijker aan.
ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Wat kost ‘t bij Hesselink eigenlijk?
Harm schreef:Wat kost ‘t bij Hesselink eigenlijk?
Rond de 200 euro
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Oh dat valt inderdaad nog mee! en dan weet je zeker dat ie in vertrouwde handen is
Abyssion schreef:Zo dan rij ik maandag even langs bij Kees even naar je GTi kijken hoor Metro
Goed hoor, ik ben er rond half 7 denk ik.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Abyssion schreef:s’ochtends????
‘s avonds. Moet overdag werken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Abyssion schreef:oke ik ook maar ik zal wel even langs rijden om die van jou te zien hoor ben benieuwd
goed hoor, maar ik blijf geen uren hangen laat de auto achter, praat nog ff met kees en dan ben ik weer weg
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik hoop dat ze het beter doen dan bij Tres Beau in Leerdam. Daar hebben ze tot tweemaal toe de octopus vervangen bij zijn 16V en tot tweemaal toe begaf die het weer. Groot gezeik natuurlijk en hij wilde niet betalen. Het argument van Tres Beau was dat er een te grote retourstroom kwam van de achterveerpoten. Toen deze octopus later is vastgezet door Vos in Enspijk was het WEL goed. Niks geen grote retourstromen, je moet die retourslangen vastzetten met slangklemmen, dan is er niks aan de hand…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Normaal gezien niet hoor, dus er zal wel een te grote retourstroom zijn, die allegeluk het rubber van de octopus aankan…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Echt enorme retourstromen heb ik niet en momenteel zit er ook niks met slangklemmen vast. Hij is echt gewoon aan het doorscheuren (je kunt droogtescheurtjes zien aan 1 uiteinde van dat ding).
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Echt enorme retourstromen heb ik niet en momenteel zit er ook niks met slangklemmen vast. Hij is echt gewoon aan het doorscheuren (je kunt droogtescheurtjes zien aan 1 uiteinde van dat ding).
Een originele octopus begeeft het gewoon een keer. Het gaat vaak lang goed, maar dan ga je bijv. een keer sleutelen en dan breek je de slang zo ineens doormidden. Spontaan breken/scheuren kan ook natuurlijk. Dit wordt wel bespoedigd indien er grote retourstromen zijn. Er is wel een correlatie met leeftijd en/of kilometers.
Bij mijn TZD is de octopus (kleine en grote) al door de vorige eigenaar vervangen tussen de 2.5/3 ton. Toen was de auto nog geen 9 jaar oud! Bij weinig gebruikte BXen kan de octopus het wellicht wel 20 jaar uithouden zonder vervanging.
mpostma schreef:metro2005 schreef:Echt enorme retourstromen heb ik niet en momenteel zit er ook niks met slangklemmen vast. Hij is echt gewoon aan het doorscheuren (je kunt droogtescheurtjes zien aan 1 uiteinde van dat ding).
Een originele octopus begeeft het gewoon een keer. Het gaat vaak lang goed, maar dan ga je bijv. een keer sleutelen en dan breek je de slang zo ineens doormidden. Spontaan breken/scheuren kan ook natuurlijk. Dit wordt wel bespoedigd indien er grote retourstromen zijn. Er is wel een correlatie met leeftijd en/of kilometers.
Bij mijn TZD is de octopus (kleine en grote) al door de vorige eigenaar vervangen tussen de 2.5/3 ton. Toen was de auto nog geen 9 jaar oud! Bij weinig gebruikte BXen kan de octopus het wellicht wel 20 jaar uithouden zonder vervanging.
Mijn BX-op-LPG was ook amper 8 jaar / netaan 2 ton oud toen de octopus het begaf op het welbekende plekje (u-bocht v/d hoogteregelaar-retour). Fataal afgebroken, het blokje zelf was opengebarsten, dus ook lapwerk had geen zin meer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waar zit de octopus precies en hoe ziet dat eruit? ops:
arjan_verkade schreef:waar zit de octopus precies en hoe ziet dat eruit? ops:
de octopus zijn de slangen van de lhm op het vat
Nou, hij staat in Dirksland. Nu is het een kwestie van wachten
Overigens ook frustrerend dat de leenbx die ik nu heb (een bx 1.4 cannes) een stuk beter veert en minder rammeltjes en kraakjes heeft dan mijn eigen bix
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX