Gisteravond bij op weg naar het gelredome (Metallica) in Arnhem:
Op de A50 bij een tankstation een rode 16tgi break, de boom van een bezitter van de bx vond het leuk dat ik naast hem was gaan staan met de turbodiesel, we hebben even gepraat, hij zocht een turbodiesel met weinig km’s en reed totdan met de tgi, ik heb hem gewezen op de aanwezigheid van het forum, hij zou het in de gaten houden!
Naast het Gelredome een BX leader type 2 kenteken begon met RR-xx-xx
Zag er leuk en verzorgd uit, een forumlid?
Helaas geen foto’s, maar ik zal binnenkort een camera aanschaffen…
Emiel
BX19trs schreef:Naast het Gelredome een BX leader type 2 kenteken begon met RR-xx-xx
Zag er leuk en verzorgd uit, een forumlid?Helaas geen foto’s, maar ik zal binnenkort een camera aanschaffen…
Emiel
Was het deze ?
Edit; ik hoor net dat ‘t een ander is geweest.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gisteren gespot op de Nieuwe Havenweg in Hilversum, deze zeer zeldzame BX 16 RS Break, in het wit, type 1, in nieuwstaat
PS; deze BX is uit de zelfde kentekenserie als 1 van de Sportjes van XM’metje.
Ami 8 Club (1970)
Ff een korte update van wat ik in Parijs zag rondrijden afgelopen weekend. Helaas geen foto’s. Het was ook niet best gesteld met het BX bestand. Eigenlijk kun je wel stellen dat de BX in Parijs nagenoeg is uitgestorven.
Wat wel leuk was: de eerste BX die ik vlak voor Parijs op de peage zag rijden, was een in sublieme staat verkerende vert triton Ourane: mijn lievelings BX! Verder eigenlijk niks gespot wat echt opviel of de moeite waard was.
mpostma schreef:Ff een korte update van wat ik in Parijs zag rondrijden afgelopen weekend. Helaas geen foto’s. Het was ook niet best gesteld met het BX bestand. Eigenlijk kun je wel stellen dat de BX in Parijs nagenoeg is uitgestorven.
Wat wel leuk was: de eerste BX die ik vlak voor Parijs op de peage zag rijden, was een in sublieme staat verkerende vert triton Ourane: mijn lievelings BX! Verder eigenlijk niks gespot wat echt opviel of de moeite waard was.
genoeg bx in parijs maar dan wel in de buiten wijken in het centrum kom je haast geen oude citroens tegen
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
citroenc2 schreef:mpostma schreef:Ff een korte update van wat ik in Parijs zag rondrijden afgelopen weekend. Helaas geen foto’s. Het was ook niet best gesteld met het BX bestand. Eigenlijk kun je wel stellen dat de BX in Parijs nagenoeg is uitgestorven.
genoeg bx in parijs maar dan wel in de buiten wijken in het centrum kom je haast geen oude citroens tegen
Het hele BX bestand in Frankrijk is de laatste 3jaar gigantisch afgenomen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:citroenc2 schreef:mpostma schreef:Ff een korte update van wat ik in Parijs zag rondrijden afgelopen weekend. Helaas geen foto’s. Het was ook niet best gesteld met het BX bestand. Eigenlijk kun je wel stellen dat de BX in Parijs nagenoeg is uitgestorven.
met welke auto niet uit die tijd maar op zicht rijden er nog genoeg rond en aan de andere kant stel dat al die autos blijven dan heb je ook een groot probleem
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
citroenc2 schreef:Citroenbx schreef:citroenc2 schreef:mpostma schreef:Ff een korte update van wat ik in Parijs zag rondrijden afgelopen weekend. Helaas geen foto’s. Het was ook niet best gesteld met het BX bestand. Eigenlijk kun je wel stellen dat de BX in Parijs nagenoeg is uitgestorven.
met welke auto niet uit die tijd maar op zicht rijden er nog genoeg rond en aan de andere kant stel dat al die autos blijven dan heb je ook een groot probleem
Idd das waar, maarja, er blijven er altijd over hé...
Ik doe men best alvast
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
In het noorden van frankrijk is het sowieso zoeken naar oudere citroëns. Pas als je in het zuiden komt (waar de tijd soms letterlijk stil lijkt te staan ) zie je allemaal schitterende oude auto’s rijden die gewoon nog dagelijks in gebruik zijn (sommigen staan al in musea hier )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
metro2005 schreef:In het noorden van frankrijk is het sowieso zoeken naar oudere citroëns. Pas als je in het zuiden komt (waar de tijd soms letterlijk stil lijkt te staan ) zie je allemaal schitterende oude auto’s rijden die gewoon nog dagelijks in gebruik zijn (sommigen staan al in musea hier )
Vanaf 24 juli zit ik een paar weken in Frankrijk (in de Savoie nabij Chambery) en is mijn Frans’ spotseizoen geopend!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een bordeaux rode Basis BX met rose bumpers:
metro2005 schreef:In het noorden van frankrijk is het sowieso zoeken naar oudere citroëns. Pas als je in het zuiden komt (waar de tijd soms letterlijk stil lijkt te staan ) zie je allemaal schitterende oude auto’s rijden die gewoon nog dagelijks in gebruik zijn (sommigen staan al in musea hier )
Dit klopt niet helemaal
Juist in het noorden (departement 59, rondom Lille) rijden enorm veel BX type 1 rond. Daarnaast veel oude Citroëns zoals 2CV’s en Acadianes.
Verder rijdt de Elzas vol met mooi oud spul.
In Frankrijk kun je niet spreken over een noord-zuid-verdelen als het gaat om aantallen klassieke Citroëns, maar per regio. Zo zijn er dus regio’s met veel oude auto’s omringd door regio’s met weinig oude auto’s. Vaak zie je in de grote steden weinig oud spul rijden, maar daar slijt alles ook veel sneller.
Wil je veel mooi spul zien, ga dan eens naar de Dordogne, wat een economisch zeer achtergestelde regio is—> veel oude Citroëns.
PS; Vandaag geen enkele BX gespot…
Ami 8 Club (1970)
CitroenAZU schreef:Een bordeaux rode Basis BX met rose bumpers:
... en mét zonder APK…
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:metro2005 schreef:In het noorden van frankrijk is het sowieso zoeken naar oudere citroëns. Pas als je in het zuiden komt (waar de tijd soms letterlijk stil lijkt te staan ) zie je allemaal schitterende oude auto’s rijden die gewoon nog dagelijks in gebruik zijn (sommigen staan al in musea hier )
Dit klopt niet helemaal
Juist in het noorden (departement 59, rondom Lille) rijden enorm veel BX type 1 rond. Daarnaast veel oude Citroëns zoals 2CV’s en Acadianes.
Verder rijdt de Elzas vol met mooi oud spul.
In Frankrijk kun je niet spreken over een noord-zuid-verdelen als het gaat om aantallen klassieke Citroëns, maar per regio. Zo zijn er dus regio’s met veel oude auto’s omringd door regio’s met weinig oude auto’s. Vaak zie je in de grote steden weinig oud spul rijden, maar daar slijt alles ook veel sneller.
In de hele oostkant van Frankrijk, van noord tot zuid, kwam ik in de armere delen toch nog wel wat BX-en tegen. Dus ook rond Moselle en Elzas. Hoe rijker, hoe minder BX-en je ziet.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een rode TZI en een zwarte GTI: