Opzich geen goeie timing maar heb een leuke bx gevonden maar ga maandag op vakantie. Nu ben ik aan het kijken of ik morgen in de mogelijkheid ben om deze op te halen.
Probleempie 1:
APK verlopen! Is hij dan verzekerd?
Probleempie 2:
Mag ik een auto op mijn naam hebben als NIET-Rijbewijs-bezitter?
(en daar aansluitend de verzekering op)
Probleempie 3:
Ik wil hem eigenlijk schorsen maar ben ws niet op tijd thuis om hier weer bij postkantoor af te melden, wat nu :S?
Probleempie 4:
Ik heb eigenlijk 2 mensen nodig met rijbewijs, zijn hier nog evt..vrijwillgers die mij hierbij kunnen helpen??
Alvast bedankt!
Re: BX kopen, maar wat probleempjes?
Ijs schreef:Opzich geen goeie timing maar heb een leuke bx gevonden maar ga maandag op vakantie. Nu ben ik aan het kijken of ik morgen in de mogelijkheid ben om deze op te halen.
Probleempie 1:
APK verlopen! Is hij dan verzekerd?
Nee.
Ijs schreef:Probleempie 2:
Nee, dan moet je je ouders even vragen of een vriend/vriendin.
Ijs schreef:Probleempie 3:
Ik wil hem eigenlijk schorsen maar ben ws niet op tijd thuis om hier weer bij postkantoor af te melden, wat nu :S?
Dan moet je hem later schorsen en waarschijnlijk voor een weekje belasting betalen…
Ijs schreef:Probleempie 4:
Ik heb eigenlijk 2 mensen nodig met rijbewijs, zijn hier nog evt..vrijwillgers die mij hierbij kunnen helpen???
Hopelijk wel!!!
Succes!!
Emiel
mocht het je nog lukken om het voor morgen te regelen, dan wil ik me wel aanbieden als persoon met rijbewijs. Ee licht niet echt dichtbij (nouja..) maar is wel een leuk ritje
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Als de APK verlopen is, kan de auto wel verzekerd zijn.
Kijk hiervoor de polis van de desbetreffende verzekering na.
Re: BX kopen, maar wat probleempjes?
Ijs schreef:
Probleempie 2:
Hoe kan jij dan je BiX rijden?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Eric Vertogen schreef:Als de APK verlopen is, kan de auto wel verzekerd zijn.
Kijk hiervoor de polis van de desbetreffende verzekering na.
Inderdaad, je kunt (MOET!) een niet-gekeurde auto gewoon verzekeren. Geen probleem, ze zijn het dacht ik zelfs verplicht. Wat de consequenties zijn als het tot schade komt is een ander verhaal, maar dat laat niet onverlet dat de auto verzekerd MOET zijn zolang deze in je bezit en niet geschorst is.
Alleen als je schorst vervalt de APK-plicht, verzekeringsplicht (je mag wel altijd verzekeren dus) en de wegenbelastingplicht.
Ich bin ein Breaker
Is het waar dat je een auto op naam kan zetten als niet rijbewijsbezitter?
Is nieuw voor mij!
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Ik heb het even uitgezocht, dat is inderdaad mogelijk maar dan moet je dus uitreksel van bevolkingsregister hebben. Verzekereren als niet-rijbewijs-bezitter kan daarintegen weer niét.
Ik hoorde trouwens laatst dat je ook problemen krijgt als de auto te lang ongekeurd is en niet geschorst. Ik meen dat je na een maand of 2-3 al bericht krijgt.
klopt dit?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Als de APK verlopen is en je hebt je auto niet geschorst, dan kan je automatisch een boete krijgen.
1) Bij mijn weten is een auto zonder geldige APK wel verzekerd, zolang een eventueel ongeval maar niet te wijten is aan een gebrek dat bij een APK keur reden zou zijn tot afkeur. Echter, je kan hiervoor het beste even bij je verzekeringsagent even navragen.
2) Ik zou niet weten waarom je een auto niet op je naam mag hebben zonder rijbewijs. Echter, ik neem aan dat je wel minstens 18 moet zijn. Wederom: vraag het na (RDW?).
3) De APK van m’n Eend was ook al een week of 2 verlopen toen ik hem liet schorsen. Ik denk dat het enige nadeel is dat je dan een week ofzo extra belasting betaalt.
4) Vast wel. Ik heb een rijbewijs, maar kan me erg goed voorstellen dat jij niet wilt dat ik achter het stuur van jouw nieuwe BX kruip
5) Opmerking: je mag alleen zonder APK rijden van en naar je keuringsstation en wel via de kortste route.
Schijt aan originaliteit.
Binnenkort wordt dat een stuk nauwer in ieder geval !
Lelijke Eend schreef:Als de APK verlopen is en je hebt je auto niet geschorst, dan kan je automatisch een boete krijgen.
1) Bij mijn weten is een auto zonder geldige APK wel verzekerd, zolang een eventueel ongeval maar niet te wijten is aan een gebrek dat bij een APK keur reden zou zijn tot afkeur. Echter, je kan hiervoor het beste even bij je verzekeringsagent even navragen.
Er geldt in NL een verzekeringsPLICHT. Niks vrijblijvends dus. Zet je die stop dan wordt je na een maand aangemaand via het CRWAM-register (lijst alle kentekens die een WA-verzekering moeten hebben) en na 2 maanden krijg je automatisch een boete.
De APK is ook een plicht, de naleving daarvan gebeurt steekproefsgewijs, óf als iemand zo vriendelijk is je erbij te lappen. Je krijgt dus niet automatisch een boete maar de kans is zeker wel aanwezig; de boete is rond de 80 - 90 eur, en je krijgt er geeneens een keuringsbewijs bij
Ich bin ein Breaker
Ik bedoel te zeggen dat je een auto zonder APK wel kan verzekeren. Dat wil overigens niet zeggen dat je er dan mee rond mag rijden (behoudens van en naar het keuringsstation).
Oke..het betrof een 16v maar helaas geen tijd kunnen vrij maken.
Na de vakantie op zoektocht naar een 2e bx in ieder geval! (Diesel of GTi)
Nog even terugkomend:
Ja, je kan een auto op je naam hebben als je geen rijbewijs hebt, maar inderdaad alleen met een uitreksel van het bewoonsregister+legitimatie.
Verzekeren kan ook, al kan dat per verzekeringsmaatschappij verzekeren.
Tegen mij is gezegd dat de auto verzekerd is zolang er maar iemand achter het stuur zit die in het bezit van een geldig rijbewijs is.
(heb dan ook iemand met een Rijbewijs gevraagd om plaats te nemen achter de bestuurders stoel)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
marx-7 schreef:Ik hoorde trouwens laatst dat je ook problemen krijgt als de auto te lang ongekeurd is en niet geschorst. Ik meen dat je na een maand of 2-3 al bericht krijgt.
klopt dit?
Na 1 maand kreeg ik bericht
Om even op terug te komen ...
ik was 18 en had geen rijbewijs ....
Mijn auto staat op MIJN naam (uitreksel van bevolkingsregister)
(verzekering schade vrije jaren begonnen toen ook te tellen (zonder rijbewijs )
maaruh 2de bx???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!