Heeft er iemand info en/of tekenngen van hoe je zo’n roll bar/ car roller - of hoe noem je dit ?? - kunt maken ?
Thx
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Op de homepage van Languedoc Hydrolic Service ( ) staat een foto van een roll bar voor een DS.
De eigenaar neemt zelf deel aan rallyes en kan ook een DS, CX of GS prepareren voor deelname aan rallyes. Ik neem aan dat hij wel wat meer informatie over zo’n roll bar kwijt wil. E-mail adres op de website,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Gransbergen schreef:Bedoel je wel een rolkooi?
Ik vroeg me al af wat hij met een roll bar zou moeten. Hoort meer op een cabrio thuis, maar lijkt me geen gezicht.
Schetsen en foto’s van een zelfbouw rotisserie kun je vinden op:
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Hoi Peter, Wouter
Thx voor de info
Sorry voor de termen, daar ben ik duidelijk niet in huis!
Kzou graag mijn bodem aanpakken, zonder de wagen ( volledig ) uit te kleden,hier en daar zag ik wel eens een foto passeren van een wagen op de zij..
@ Wouter, heb je zo’n fotoke ?
Hoe werkt zoiets ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Het staat niet zo duidelijk op de foto, maar mijn sm staat nu ook op de kantelbrug. Kantelbrug is ook zelf gemaakt.
http://www.freewebs.com/citrofan/SM 1971/sm - 002.jpg
Gransbergen schreef:Mr. Smith,
Bij de Liqui-Kipp die ik heb bevestig je twee halvemaanvormige sleen aan de zijwielen aan een kant, en een heftstang tussen een van die sleen en het tegenoverliggende wiel. door de hefpaal te verdraaien met een boormachine kun je de auto kantelen.
Volgens dit principe werkt die van mij. Wel niet met een boormachine, maar gewoon met de hand draaien.
Ik kwam deze toevallig tegen op het wereld wijde wachten:
Die leveren restauratiekooien